کدام بازیکنان ناموفق منچستریونایتد در تیم بعدی‌شان ستاره شدند؟/ شیاطین ناکام و ستاره‌های آینده

0

کدام بازیکنان ناموفق منچستریونایتد در تیم بعدی‌شان ستاره شدند؟/ شیاطین ناکام و ستاره‌های آینده

ساتین –

بازی در منچستریونایتد می‌تواند برای برخی از بازیکنان، حتی بهترین آن‌ها، بار سنگینی باشد. و بسیاری پس از دور شدن از اولدترافورد، راه خود را دوباره پیدا می‌کنند.

آنتونی مارسیال، خرید ۵۶ میلیون پوندی از موناکو آخرین بازیکنی بود که نتوانست به اوج مورد انتظار برسد و امیدوار است با انتقال به سویا دوباره به دوران حرفه‌ای خود برگردد.

او توسط این ۷ نفر که پس از پشت سر گذاشتن غول‌های لیگ برتری عملکرد خوبی داشتند، تشویق خواهد شد؛ از اسطوره اورگوئه‌ای گرفته تا ستاره هلندی که بعداً به بارسلونا منتقل شد. با افرادی آشنا می‌شوید که زندگی برای آن‌ها پس از ترک اولدترافورد به مراتب بهتر شد.

روملو لوکاکو

اغلب اوقات طرفداران احساس می‌کردند که لوکاکو اضافه وزن دارد و دست و پا گیر است و به اندازه کافی خوب نیست. بعد از اینکه در اینتر ریزنقش‌تر شد و رژیم غذایی و تناسب اندام جدیدش باعث شد تا ۱۶ پوند (حدود ۷ کیلوگرم) وزن کم کند و به بهترین فیزیک دوران حرفه‌ای خود دست پیدا کند، به تیم ایتالیایی کمک کرد تا عنوان قهرمانی را بدست بیاورد. این موفقیت باعث شد تا چلسی ۹۷٫۵ میلیون پوند برای لوکاکو خرج کند.

ممفیس دپای

در سال ۲۰۱۵ یونایتد با پافشاری لوئی فان‌خال ۲۵ میلیون پوند برای ستاره هلندی هزینه کرد. اما دپای مانند گمشده‌ای در دریا به نظر می‌رسید و در ۵۳ بازی‌اش تنها ۷ گل به ثمر رساند. دو فصل بعد با مبلغ ۲۰ میلیون پوند به لیون فروخته شد و در آنجا دوباره سبک بازی خود را کشف کرد. در سال ۲۰۲۱ پس از به ثمر رساندن ۷۶ گل در ۱۷۸ بازی به بارسلونا پیوست.

آنخل دی‌ماریا

غیرمعمول نیست که ستاره‌های آرژانتینی راه خود را در اولدترافورد گم کنند؛ خوان سباستین ورون هم در این تیم سردرگم بود. دی‌ماریا در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۵۹٫۷ میلیون پوند رکورد خرید را شکست. در تنها فصل حضورش در ۳۲ بازی تنها ۴ مرتبه گلزنی کرد و خیلی زود از دایره علاقمندی‌های مربی فان‌خال دور شد. یک سال بعد با مبلغ ۴۰ میلیون پوند به پی‌اس‌جی فروخته شد؛ جایی که در ۵ فصل از ۶ فصل حضورش تعداد گل‌هایش دورقمی شده بود و در ۴ قهرمانی فصل در لیگ ۱ نقش پررنگی داشت.

ویلفرید زاها

در سال ۲۰۱۳، یونایتد با مبلغ ۱۵ میلیون پوند زاها را از کریستال پالاس خرید؛ آخرین خرید سرالکس فرگوسن برای باشگاه. یک سال بعد متوجه شد که مورد علاقه مربی جدید دیوید مویس نیست و به کاردیف‌سیتی قرض داده شد. زاها بعدها گفت که در اولدترافورد به او فرصت مناسبی داده نشده بود. او به عقاب‌ها قرض داده شد و در نهایت آن‌ها او را با مبلغ ۱۰ میلیون پوند مجدداً خریداری کردند و او تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مردان خطرناک لیگ برتر شد.

دیلی بلیند

بسیاری از مشکلات بلیند در اولدترافورد از پستی که مربیان به او می‌دادند ناشی می‌شد. آیا او یک مدافع چپ بود؟ آیا باید در نقش هافبک بازی کند؟ فان‌خال و مورینیو نتوانستند او را آماده کنند. این ملی‌پوش هلندی در سال ۲۰۱۸ به آژاکس برگشت، جایی که دو قهرمانی لیگ را بدست آورد و در عملکرد درخشان باشگاه در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ نقش داشت: با بازی در جایگاه مدافع مرکزی. او در یورو برای هلند هم خوش درخشید.

دیگو فورلان

فورلان در سال ۲۰۰۲ یک خرید گرانقیمت ۷ میلیون پوندی (در آن زمان) برای یونایتد به شمار می‌رفت. با این حال، در ۱۳ بازی اول خود در لیگ و ۵ بازی در لیگ قهرمانان اروپا به دلیل ناتوانی در گل زدن مورد تمسخر قرار گرفت. یونایتد او را به ویارئال فروخت، تیمی که در آن با زدن ۲۵ گل لیگ و کسب کفش طلای اسپانیا و کفش طلای اروپا در اولین فصل حضورش درخشید. او این درخشش را در سال ۲۰۰۹ در تیم اتلتیکومادرید تکرار کرد و در ۳۳ بازی ۳۲ گل به ثمر رساند.

رادامل فالکائو

این مهاجم کلمبیایی که اکنون ۳۵ ساله است، در رایو وایکانو بازی می‌کند و در ۱۳ بازی ۵ گل به ثمر رسانده است. قبل از آن در گالاتاسرای گل می‌زد؛ ۲۰ گل در ۴۳ بازی. اما در اولدترافورد، که به صورت قرضی از موناکو آمده بود، در ۲۹ بازی تنها ۴ بار گلزنی کرده بود، اگرچه مصدومیت شدید زانو و تلاش برای بازگشت به آمادگی جسمی مانع او می‌شد. پس از کابوس منچستریونایتد، دوران بدی در چلسی به دنبالش آمد. اما بازگشت به موناکو به فالکائو کمک کرد تا دوباره خود را پیدا کند. در سه فصل اخیرش با غول‌های فرانسوی ۷۰ گل به ثمر رساند و سپس در ترکیه به کار خود ادامه داد.
 

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ