درمان طبیعی بیماری پوستی «پسوریازیس»

0

پسوریازیس یک بیماری التهابی است که باعث ایجاد نقاط قرمز و زبر روی پوست و اغلب در ناحیه آرنج‌ها، زانوها یا کف سر می‌شود.

اگرچه هیچ درمان قطعی هنوز برای عارضه پوستی پسوریازیس وجود ندارد اما راهکارها و درمان‌های طبیعی می‌تواند به مبتلایان کمک کند تا علائم بیماری خود را کنترل کنند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، برخی گیاهان، توانایی کاهش التهاب یا کاهش رشد سلول‌های پوستی که علائم پسوریازیس را تشدید می‌کنند، دارند.

متخصص پوست سلامت نیوز سلامت پوست در طب سنتی سلامت پوست ژل آلوئه ورا برای پوست درمان بیماری پوستی پسوریازیس درمان بیماری پوستی خواص آلوئه ورا حفظ سلامت پوست چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم پسوریازیس بیماری پوستی پسوریازیس (صدف) انواع بیماری پوستی با عکس

برای مثال کرم‌ها و ژل‌های حاوی عصاره گیاه آلوئه ورا، خواص ضد باکتری و ضدالتهابی دارند. این محصولات ممکن است پوست را تسکین داده و با باکتری‌هایی که عامل عفونت هستند، مبارزه کنند.

طبق اعلام “مرکز ملی آمریکا برای سلامت مکمل و فراگیر” (NCCIH)، برخی شواهد حاکی از تأثیر آلوئه ورا در تسکین پسوریازیس است. روش‌های مختلفی برای بهره‌مندی از خواص آلوئه ورا وجود دارد اما برای تسکین پسوریازیس می‌توان مقداری از ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی مناطق آسیب دیده پوست ناشی از پسوریازیس قرار داد.

همچنین گیاه نیل یک گیاه سنتی چینی است که مردم این کشور برای درمان بیماری‌های پوستی از آن استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر بالینی حاکیست که این گیاه می‌تواند به درمان پسوریازیس کمک کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ میلادی تأثیرات گیاه نیل را بر درمان پسوریازیس در ۲۴ فرد مبتلا به آن مورد آزمایش قرار داد و آشکار ساخت افرادی که از این گیاه به عنوان درمان استفاده کرده‌اند، علائم کمتری نسبت به گروهی که از دارونما استفاده کرده‌اند، از خود بروز دادند. این افراد هم‌چنین سطوح پایین‌تری اینترلوکین -۱۷ را که نشانه التهاب در افراد مبتلا به پسوریازیس است، داشتند.

علاوه بر این گیاه دیگری موسوم به انگور اورگن نیز از گزینه هائیست که گفته می شود در بهبود این عارضه پوستی نقش دارد. انگور اورگن، گیاهی گلدار است که از درختچه “ماهونیا” به دست می‌آید. این گیاه تاریخچه مصرف در بیماری‌های التهابی مانند پسوریازیس را دارد.

در عین حال هنوز شواهد کافی برای تأیید تأثیر درمان‌های گیاهی دیگر برای پسوریازیس وجود ندارد اما برخی گیاهان دیگر وجود دارند که امکان دارد بتوانند مؤثر واقع شوند. برخی از این گزینه‌های درمانی شامل چریش، آب پنیر شیرین، کپسایسین، کورکومین، فندق افسون‌گر، عصاره شیرین بیان و قاصدک هستند.

باید در نظر داشت که استفاده از درمان‌های گیاهی در عین حال می‌تواند عوارض جانبی مانند تحریکات پوستی، ورم، خارش، سوزش و درد برای پوست به همراه داشته باشد.

از این رو بهتر است پیش از استفاده از هر گونه درمان گیاهی با پزشک متخصص مشورت کنید چرا که برخی از این گیاهان حتی ممکن است با برخی داروهای مصرفی شما تداخل ایجاد کرده یا برای برخی از بیماری‌هایتان مشکل‌ ساز شوند.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ