علت جوش سرسیاه بینی چیست؟ + نحوه درمان

1

خلاص شدن از جوش های سر سیاه کاری غیر ممکن به نظر می رسد و سر و کله ی آن ها همیشه، در میانه ی صورت، به ویژه روی بینی، پیدا می شود.

در ادامه می خواهیم ببینیم این جوش های سرسیاه دقیقاً چه هستند و چطور می توان از آن ها خلاص شد.

مجله سلامت متخصص پوست علت بوجود آمدن جوش سرسیاه سلامت پوست صورت سلامت پوست درمان جوش سرسیاه بینی درمان جوش سرسیاه حفظ سلامت پوست جوش و آکنه جوش سرسیاه پوست صاف و بدون جوش پوست جوش دار انواع جوش صورت

جوش های سرسیاه روی بینی تان احتمالاً بر اثر انباشت چربی به وجود آمده اند

جوش های سرسیاه (که به آن ها کومدون/ Comedone هم گفته می شود) منافذ مسدود شده ی پوست یا فولیکول های مو هستند که در آن ها سبوم (چربی طبیعی که از غدد چربی پوست صورت تولید می شود)، سلول های پوستی و باکتری جمع می شود. احتمالاً به خاطر غدد چربی زیاد ناحیه ی بینی است که جوش های سرسیاه روی آن ظاهر می شوند.

به خاطر داشته باشید که هر نقطه ی سیاه رنگی روی بینی، جوش سر سیاه نیست. بعضی از آن ها ممکن است رشته چربی (Sebaceous Filament) باشند.

رشته های چربی در جداره ی منافذ پوست هستند و به به خارج شدن سبوم از منافذ و چرب شدن پوست کمک می کنند. رشته های چربی اگر از روغن و چربی پُر و تیره شوند، مشخص می شوند. آن ها باریک تر هستند و راحت تر از جوش های سرسیاه خارج می شوند.

اما تخلیه ی جوش های سرسیاه در خانه دشوار است چون در زیر پوست قرار دارند.

از آنجایی که جوش های سرسیاه درون منافذ پوست محبوس هستند، با انجام اسکراب یا شستشو از بین نمی روند و در اغلب موارد، باید تخلیه شوند.

اما حتی اگر تخلیه هم شوند می توانند دوباره بازگردند چون بینی شما با همه ی غدد چربی اش به تولید چربی ادامه خواهد داد.

خلاص شدن از جوش های سرسیاه امر غیر ممکنی نیست اما نیاز به صبوری دارد

اگر نقاط سیاه رنگ روی بینی تان واقعاً جوش سرسیاه باشد، جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست به جلوگیری از جوش های سرسیاه کمک می کند. ساده ترین راه برای این منظور این است که حتماً یک بار در روز صورت خود را با شوینده ی مخصوص صورت بشویید، به خصوص اگر عرق کرده باشید.

لایه برداری پوست هم می تواند به تمیز شدن منافذ مسدود شده ی پوست کمک کند. می توانید از لایه بردارهای شیمیایی یا یک لایه بردار فیزیکی مثل لیف استفاده کنید.

برای لایه برداری شیمیایی، از محصولاتی استفاده کنید که حاوی گلیکولیک اسید، سالیسیک اسید و رتینوئید باشند، موادی که از مشتقات ویتامین A هستند و باعث جایگزینی سلول های مرده ی پوست با سلول های زنده (یعنی همان لایه برداری پوست) می شوند، به این ترتیب، احتمال مسدود شدن منافذ پوست به دلیل سلول های مرده، کمتر می شود.

بنزوئیل پراکساید عملکرد عمقی تری دارد و دارای خواص ضد باکتری نیز هست.

به خاطر داشته باشید که این مواد می توانند باعث خشکی یا تحریک پوست شوند.

بنابراین روشی که برای شستشوی پوست تان دارید باید متناسب با آن ها باشد و از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. پوست اگر بیش از حد خشک شود، چربی بیشتری تولید می کند، امری که می تواند شما را گرفتار چرخه ای از خشکی و چربی پوست به همراه جوش کند.

اما اگر از جوش های سرسیاه بینی تان خسته شده اید و می خواهید زودتر از آن ها خلاص شوید، به متخصص پوست مراجعه کنید

گرچه روش های خانگی و اقدامات پیشگیرانه، درصورت استفاده از محصولات مناسب می توانند مؤثر باشند، اما با مراجعه به متخصص پوست می توانید سریع تر و به شیوه ای حرفه ای جوش های سرسیاه خود را از بین ببرید.

از آنجایی که جوش های سرسیاه همچون کیست هایی کوچک هستند، امکان تخلیه ی آن ها وجود دارد. مطمئن ترین راه، انجام این کار توسط متخصص پوست است تا تخلیه ی آن ها با التهاب کمتری همراه باشد.

تلاش های شما برای تخلیه ی جوش های سرسیاه باعث افزایش التهاب پوست می شود، امری که می تواند منجر به ایجاد جوش های سرسیاه بیشتر، جوش یا اسکار شود.

منبع : روزیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. نصوحی می گوید

    سلام و عرض ادب در مورد سایت محصولات آرایشی بهداشتی ۵۰۴۰ اصلا راضی نیستیم محصولی که سفارش می دهی با آن که ارسال می کنند کاملا متفاوت است و قیمت فاکتور هم ۳۰% گران تر می باشد با سپاس نصوحی اصفهان