علل اصلی خارش گوش‌ ها چیست؟

0

خارش کانال گوش برای افراد در هر سنی اتفاق می‌افتد. اینکه چگونه می‌توانید تسکین پیدا کنید بستگی به این دارد که چه چیزی باعث خارش می‌شود.

متخصص گوش حلق بینی علل خارش گوش سلامت نیوز سلامت گوش درمان خارش گوش خارش گوش

تجمع جرم گوش : موم روشی است که بدن برای تمیز کردن سلول‌های مرده پوست و آلودگی از گوش دارد، اما مقدار زیاد آن می‌تواند باعث خارش شود.

وسوسه نشوید که تجمع را با یک سواب پنبه پاک کنید. که موم را به عمق بیشتری به داخل هل می‌دهد، جایی که می‌تواند گیر کند. در عوض، قطره‌های گوش بدون نسخه را امتحان کنید.

اما زیاده‌روی نکنید اگر موم کافی داخل گوش‌ها وجود نداشته باشد نیز ممکن است دچار خارش شوند.

عفونت‌ها : گاهی اوقات خارش گوش می‌تواند نشانه عفونت گوش باشد. باکتری‌ها و ویروس‌ها باعث ایجاد آنها می‌شوند، معمولاً زمانی که سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی دارید. و گوش شناگر زمانی اتفاق می‌افتد که آب بعد از شنا در گوش بماند. رطوبت بیش از حد لایه دفاعی طبیعی کانال گوش را در برابر میکروب‌ها از بین می‌برد.

برای توقف خارش، باید عفونت را درمان کنید. برخی ممکن است خود به خود از بین بروند، اما پزشک می‌تواند قطره‌های گوش را تجویز کند. سایر عفونت‌ها ممکن است نیاز به یک دوره آنتی‌بیوتیک داشته باشند.

آلرژی‌ های پوستی : پوست داخل گوش ممکن است به دلیل یک واکنش آلرژیک خارش کند. یک محصول زیبایی مانند اسپری مو یا شامپو می‌تواند مقصر باشد.  و نیز محصولاتی که نیکل دارند، مانند گوشواره. پلاستیک، لاستیک یا فلزی که داخل گوش قرار می‌دهید، مانند گوش گیر یا سمعک، نیز می‌تواند باعث ایجاد بثوراتی به نام درماتیت تماسی شود.

برای تسکین، باید بفهمید به چه چیزی حساسیت دارید و استفاده از آن را متوقف کنید. تا آن زمان، پزشک ممکن است یک کرم استروئیدی برای جلوگیری از میل شما به خاراندن تجویز کند.

اگزما یا پسوریازیس : اگر این بیماری‌های پوستی را دارید، ممکن است مستعد خارش کانال‌های گوش باشید. معمولاً می‌توانید این مشکلات را با قطره گوش درمان کنید. در موارد شدید، ممکن است نیاز به مصرف قرص‌های استروئیدی نیز داشته باشید.

تمیز کردن گوش‌ها:  قرار دادن سواب‌های پنبه‌ای در گوش می‌تواند مجرای گوش را ملتهب کرده و باعث خارش شود. سنجاق‌ها، گیره‌های کاغذ، چوب کبریت و انگشتان نیز می‌توانند پوست داخل گوش را خراش دهند و ورود باکتری‌ها و ایجاد عفونت را آسان کنند.

حساسیت غذایی : اگر تب یونجه یا آلرژی به گرده دارید، ممکن است هنگام خوردن میوه‌ها، سبزیجات یا آجیل‌ها، گوش‌هایتان خارش پیدا کند.

به محض قورت دادن غذا یا بیرون آوردن آن از دهان، احساس خارش در گوش باید متوقف شود. در بیشتر موارد، شما نیازی به درمان ندارید. با این حال، با پزشک خود صحبت کنید. او ممکن است شما را آزمایش کند تا ببیند حساسیت شما چقدر شدید است. افراد مبتلا به آلرژی شدید غذایی ممکن است نیاز به تزریق خودکار اپی‌نفرین داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ