نکاتی جالب درباره جدی‌ترین گزینه سرمربیگری منچستریونایتد/ از رقصندگی تا کار زیر نظر گواردیولا

0

نکاتی جالب درباره جدی‌ترین گزینه سرمربیگری منچستریونایتد/ از رقصندگی تا کار زیر نظر گواردیولا

ساتین –

اریک تن‌هاخ در حال حاضر محبوب‌ترین گزینه برای سِمت سرمربیگری منچستریونایتد است و با مقامات شیاطین سرخ در این مورد مذاکره کرد. گفته می‌شود که مذاکرات در روز دوشنبه انجام شد و مائوریسیو پوچتینو، جولن لوپتگی و لوئیس انریکه نیز در صف مذاکرات قرار داشتند.

مربی هلندی ۵۲ ساله دوست دارد زندگی معمولی و دور از حاشیه داشته باشد. او قبل از مربیگری در هلند و آلمان، به عنوان مدافع میانی در هلند بازی می‌کرد. اما نام و آوازه‌اش را در آژاکس به دست آورد و دو قهرمانی اردیویزی هلند، دو جام حذفی هلند و رساندن باشگاه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کرد.

رقص

وقتی تن‌هاخ بچه بود، به رقصیدن به اندازه فوتبال علاقه داشت و به مدرسه رقص «دوارس» در هاکسبرگن پیوسته بود. اما در نهایت در نوجوانی فوتبال را به رقص ترجیح داد. اما این هم با چالش‌هایی همراه بود.

دیوانگی

تن‌هاخ آنقدر برای حرفه‌ای شدن جاه‌طلب بود که خودش را به آب و آتش می‌زد. مادرش یک بار گفته بود که چطور در ۷ سالگی به خانه آمد و از شدت خستگی استفراغ می‌کرد. معلوم شد که چون سایر تیم‌ها کمبود بازیکن داشتند، او داوطلب شد تا در سه مسابقه متوالی بازی کند. مادرش او را دیوانه و شیدای فوتبال می‌نامید.

حرفه‌ای شدن

تن‌هاخ در سال ۱۹۸۹ اولین بازی خود را برای اف‌سی توئنته انجام داد و سه دوره با آن‌ها بازی کرد. او که مدافعی حرفه‌ای بود، برای تیم‌های «دی گرافشاپ»، «والویک» و «اوترخت» هم بازی کرد. با این حال هرگز صلاحیت حضور در تیم ملی را پیدا نکرد. بزرگ‌ترین افتخار او به عنوان بازیکن، قهرمانی در جام حذفی هلند با اف‌سی توئنته در سال های ۲۰۰۱-۲۰۰۰ بود.

مربی شدن

در سال ۲۰۱۲، حدود ۱۰ سال پس از بازنشستگی از بازی، اولین نقش خود را در مدیریت با تیم «گو اهد ایگلز» به دست آورد. زمانی که در دسته دوم بودند توسط مارک اورمارس، ستاره سابق آرسنال، استخدام شد. انتصاب او تنها یک فصل به طول انجامید.

اولین موفقیت

تن‌هاخ ثابت کرد که می‌تواند موفق باشد و برای اولین بار در ۱۷ سال جایگاه باشگاه را ارتقا داد. انتقالش به آلمان نزدیک بود.

بایرن مونیخ

اغلب فراموش می‌شود که تن‌هاخ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به عنوان مربی تیم دوم بایرن‌مونیخ هوش تاکتیکی خود را توسعه داد. با کار کردن در کنار پپ گواردیولا مسلماً تحت تأثیر تاکتیک‌های او قرار گرفت. تن‌هاخ در سال ۲۰۱۹ گفت: «از گواردیولا چیزهای زیادی یاد گرفتم. فلسفه او مهیج است، کاری که در بارسلونا، بایرن و حالا با منچسترسیتی انجام داد، این سبک هجومی و جذاب باعث می‌شود که پیروزهای زیادی کسب کند. این ساختاری است که من سعی کرده‌ام در آژاکس پیاده‌سازی کنم.»

اخبار منچستر یونایتد

بازگشت به خانه

در سال ۲۰۱۵، یک سال قبل از پیوستن گواردیولا به منچسترسیتی، تن‌هاخ اولین پست ارشد خود را در لیگ برتر هلند به دست آورد. او در اف‌سی اوترخت آنچه را که در آلمان آموخته بود به اجرا گذاشت تا در طی دو فصل به موفقیتی فوری دست یابد. در سال اول به مقام پنجم رسید. اما در دومین سال به لیگ اروپا راه یافت. سپس، آژاکس تماس گرفت.

شغل سطح بالا

مارک اورمارس (که مدیر ورزشی آژاکس بود) نقش مهمی در انتصاب او به عنوان سرمربی تیم در سال ۲۰۱۷ داشت. یک انتخاب الهام‌بخش؛ او دو قهرمانی و دو جام را با این باشگاه به دست آورد، در حالی که ارزش‌های آژاکس در فوتبال هجومی و پیشرو را حفظ کرد. آن‌ها همچنین در لیگ قهرمانان اروپا نیز حرف‌هایی برای گفتن داشتند و در سال ۲۰۱۹ زیر نظر تن‌هاخ به نیمه‌نهایی رسیدند. معروف است که رئال‌مادرید را هم در طول مسیر با پیروزی ۴-۱ در برنابئو کنار زدند.

عشق به کرویف

تن‌هاخ که شاگرد استاد هلندی یوهان کرویف بوده، طرفدار ترکیب ۳-۳-۴ است که اسطوره بارسلونا در نوکمپ اجرا می‌کرد. مالکیت در فوتبال نیز کلید موفقیت اوست. بازیکن سابق «مارنیکس کولدر» فاش کرد که بازی زیر نظر تن‌هاخ چگونه بوده است: «پشت هر جلسه تمرینی یک ایده وجود داشت. او هر بازیکنی را بهتر می‌کند. تاکتیکی، فیزیکی. اریک هیچ چیزی را به شانس واگذار نمی‌کرد. او برای هر حریفی تا آخرین جزئیات آماده بود.»

مرد خانواده

تن‌هاخ با همسرش بیانکا، که معشوق دوران کودکی‌اش بود، ازدواج کرد. آن‌ها سه فرزند دارند، و زندگی آرامی به دور از زرق و برق برای خود انتخاب کردند. به جای خرید از بوتیک‌های لوکس، عاشق گشت و گذار در طبیعت هستند. دوچرخه‌سواری خانوادگی، گلف و پیاده‌روی در جنگل از جمله مواردی‌ست که تن‌هاخ با انجامش به آرامش می‌رسد.
 

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ