اسامی بدهکاران کلان بانک ملی

0

اسامی بدهکاران کلان بانک ملی

بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور، اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرد.

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور اجرایی شد؛ بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور، اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرد.»

گروه آبدارها؛ صدرنشین بدهکاران بانک ملی

بانک ملی اولین بانک دولتی است که اقدام به انتشار فهرست بدهکاران بانکی «مشکوک‌الوصول» خود کرد. این بانک در ۲۰ ردیف نام کسانی را منتشر کرده که تسهیلات کلان از بانک ملی دریافت کرده‌اند و بازگشت این تسهیلات نامعلوم است. اما در این فهرست خبری از مبلغ و حجم بدهی نیست.

بزرگ‌ترین بدهکار بانکی بانک ملی گروه آبدارهاست. این گروه با نام ۳۰ شرکت حقوقی و ۱۳ شخص حقیقی اقدام به دریافت وام از بانک ملی کرده و حالا وصول این وام‌ها به تعبیر بانک «مشکوک» است. نکته جالب اینجاست که گروه آبدارها نه تنها بزرگ‌ترین بدهکار بانکی بانک ملی است بلکه یکی از قدیمی‌ترین بدهکارها نیز هست. هرچند در این زمینه شفافیت اطلاعاتی از سوی شبکه بانکی وجود نداشت اما گفته می‌شد این گروه خانوادگی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و تا پایان سال ۸۸ حدود ۹۰۰ میلیون دلار بدهی نزد بانک ملی دارد. اما در ادامه هیچ خبری مبنی بر اینکه این گروه مورد برخورد قضایی گرفته درج نشد.

حالا در آخرین فهرست منتشره از سوی بانک ملی باز هم همین گروه آبدارها صدرنشین بدهکاران است گرچه رقم بدهی این گروه همچنان محرمانه باقی مانده است.

دومین بدهکار بانک ملی رستمی صفاست؛ همان محمد رستمی صفا، بنیان‌گذار شرکت پروفیل ساوه که اولین بار نامش با بدهی هزار و ۲۰۰ میلیاردتومانی بر سر زبان افتاد و بعد هم به‌عنوان بدهکار بزرگ بانک پارسیان مطرح شد. بالاخره سال گذشته پای رستمی صفا به صحن دادگاه کشیده شد و نماینده دادستان اعلام کرد:«محمد رستمی صفا با همدستی دو فرزند خود در قالب یک فقره اعتبار اسنادی ۴۵ میلیون یورو از بانک ملی هامبورگ دریافت کرده است که در جای خود مصرف نشده است.»

در جریان دادگاه گروه رستمی صفا مشخص شد، این گروه با ثبت شرکت‌های مختلف جزو صف اول دریافت وام بانک‌های مختلف بوده و به ۵ بانک بدهی کلان دارد. گرچه در جریان رسیدگی به پرونده رستمی صفا گفته شده بود که معوقات بانکی این گروه درحال بازگشت است اما حالا درج نام این گروه در فهرست بدهکاران بانک ملی نشان می‌دهد این گروه همچنان وام‌های دریافتی خود را بازنگردانده است.

نام‌های حاجی میری، محمد کرد احمدی و مجید زنگی آبادی از دیگر اسامی است که در فهرست بدهکاران بانک ملی به چشم می‌خورد. از میان این افراد گفته می‌شود حاجی میری متواری است.

مرحوم حسن توکلی

رنجبر

مظفری

داوطلب

محمد ضرابیه

محمد حسین تاجفر

فرهاد لاهیجانیها

حسین رحیم منفرد

محمد کرد احمدی کیست محمد حسین تاجفر کیست مجید زنگی آبادی زاده کیست گروه آبدارها فرهاد لاهیجانیها کیست حسین رحیم منفرد کیست حسن توکلی کیست بیوگرافی محمد ضرابیه بیوگرافی محمد رستمی صفا اسامی ثروتمندان ایران اسامی بدهکاران کلان بانکی اخبار بانک ملی ایران

محمد کرد احمدی کیست محمد حسین تاجفر کیست مجید زنگی آبادی زاده کیست گروه آبدارها فرهاد لاهیجانیها کیست حسین رحیم منفرد کیست حسن توکلی کیست بیوگرافی محمد ضرابیه بیوگرافی محمد رستمی صفا اسامی ثروتمندان ایران اسامی بدهکاران کلان بانکی اخبار بانک ملی ایران

فایل اسامی بدهکاران بزرگ بانک ملی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ