همه چیز درباره فروش اقساطی خودرو

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– فروش اقساطی خودرو گاهی باعث می‌شود قیمت تمام شده یک مدل داخلی برای خریدار  بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان بالا برد. به‌عنوان مثال فروش اقساطی رانا پلاس با موعد بازپرداخت ۳۶ ماهه نزدیک ۴۳۰ میلیون تومان برای خریدار تمام می‌شود درحالی که قیمت آزاد رانا پلاس حدود ۳۰۰ میلیون تومان است. در فروش اقساطی خودرو آیتم‌های زیادی مثل موعد تحویل، مبلغ پیش‌پرداخت، مدت و رقم اقساط تاثیر‌گذار هستند و هر کدام در تعیین قیمت نهایی نقش دارند.

فروش اقساطی محصولات ایرانخودرو

قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد حدود ۴۵۰ میلیون تومان است. فروشنده‌ای حاضر است در ازای ۱۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت تارا دنده‌ای را اقساطی تحویل مشتری بدهد. دوره پرداخت اقساط این خودرو بین ۱۲ ماهه است و خریدار باید ماهانه ۲۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان اقساط بپردازد. به این ترتیب قیمت تمام‌شده برای تارا دنده‌ای به ۵۰۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان می‌رسد.


بیشتر بخوانید: فروش فوق‌العاده ایران خودرو به مناسبت عید فطر


فروشنده دنا تیپ یک برای اقساط ۱۲ ماهه ۱۵۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان دریافت می‌کند و رقم اقساط را ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درنظر گرفته است. قیمت نهایی بعد پرداخت اقساط یک ساله ۴۳۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است که نسبت به قیمت فعلی دنا در بازار آزاد تقریبا ۴۸ میلیون تومان بیشتر است. فروش اقساطی پژو ۲۰۶ تیپ دو با رقم پیش‌پرداخت ۱۳۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان در ۲۴ ماه انجام می‌شود.

مبلغ هر قسط ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان اعلام شده است. به این شکل قیمت نهایی برای خریدار ۳۷۵ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان خواهد بود. تقریبا ۷۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت پژو ۲۰۶ تیژ دو در بازار آزاد. رانا پلاس با مدت اقسط سه‌ساله به ۱۴۵ میلیون تومان پیش‌پرداخت و اقساط ماهانه هفت میلیون و ۸۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت نهایی برای این مدل دقیقا ۴۲۷ میلیون و ۷۰ هزار تومان است و این عدد از قیمت رانا پلاس در بازار آزاد تقریبا ۱۲۷ میلیون تومان بیشتر است.

جزییات فروش اقساطی محصولات ایرانخودرو

مدل

موعد تحویل

رقم پیش‌پرداخت

مبلغ اقساط

مدت اقساط

جمع اقساط

قیمت نهایی

قیمت بازار آزاد

تارا دنده‌ای

یک‌روزه

۱۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۲۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان

۱۲ ماه

۳۲۳ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان

۵۰۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان

۴۵۰ میلیون تومان

دنا تیپ یک

یک‌روزه

۱۵۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان

۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۱۲ ماه

۲۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۴۳۹ میلیون و ۸۸۰ هزار

۳۹۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ دو

یک‌روزه

۱۳۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان

۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

۲۴ ماه

۲۴۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان

۳۷۵ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان

۳۰۷ میلیون تومان

رانا پلاس

یک‌روزه

۱۴۵ میلیون تومان

هفت میلیون و ۸۱۰ هزار تومان

۳۶ ماه

۲۸۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان

۴۲۷ میلیون و ۷۰ هزار تومان

۳۰۰ میلیون تومان

فروش اقساطی محصولات سایپا

قیمت کوییک R در بازار آزاد حدود ۲۳۰ میلیون تومان است. شخصی حاضر است با دریافت ۱۳۶ میلیون تومان مدل ۱۴۰۱ این خودرو را اقساطی بفروشد. او ماهی شش میلیون تومان طی ۲۴ ماه اقساط دریافت می‌کند و برای ضمانت چک می‌گیرد. با احتساب رقم پیش‌پرداخت و اقساط، قیمت نهایی برای این خودرو معادل ۲۸۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

مالک شاهین G قیمت پیش‌پرداخت برای این خودرو را ۲۴۰ میلیون تومان درنظر گرفته است و ۱۶ میلیون تومان را به‌عنوان اقساط در ۱۲ ماه دریافت می‌کند. یعنی خریدار درمجموع ۴۳۲ میلیون تومان می‌پردازد که این عدد حدود ۵۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت شاهین در بازار آزاد است.

مبلغ پیش‌پرداخت برای پراید صندوقدار ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است. مبلغ اقساط ماهانه سه میلیون و ۱۱۰ هزار تومان، اقساط ۶۰ ماهه و موعد تحویل ۹۰ روزه خواهد بود. خریدار این پراید نهایتا ۲۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌پردازد که از قیمت پراید در بازار آزاد تقریبا ۵۵ میلیون تومان بیشتر است.

رقم پیش‌پرداخت ساینا دنده‌ای در یکی از آگهی‌ها ۱۲۸ میلیون تومان است. فروشنده ماهانه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در دو سال دریافت می‌کند. با درنظر گرفتن قیمت ۲۲۳ میلیون تومانی ساینا در بازار آزاد، قیمت نهایی برای خریدار اقساطی حدود ۴۰ میلیون تومان بیشتر خرج می‌کند.

جزییات فروش اقساطی محصولات سایپا

مدل

موعد تحویل

رقم پیش‌پرداخت

مبلغ اقساط

مدت اقساط

جمع اقساط

قیمت نهایی

قیمت بازار آزاد

کوییک R

یک‌روزه

۱۳۶ میلیون تومان

شش میلیون

۲۴ ماه

۱۴۴ میلیون تومان

۲۸۰ میلیون تومان

۲۳۰ میلیون تومان

شاهین G

یک‌روزه

۲۴۰ میلیون تومان

۱۶ میلیون تومان

۱۲ ماه

۱۹۲ میلیون تومان

۴۳۲ میلیون تومان

۳۸۰ میلیون تومان

پراید صندوقدار

۹۰ روزه

۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

سه میلیون و ۱۱۰ هزار تومان

۶۰ ماه

۱۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۲۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۱۸۸ میلیون تومان

ساینا دنده‌ای

یک‌روزه

۱۲۸ میلیون تومان

پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۲۴ ماه

۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۲۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۲۲۳ میلیون تومان

فروش اقساطی خودرو‌های خارجی

قیمت ام وی ام X22 PRO در بازار آزاد ۶۱۰ میلیون تومان است. با پرداخت ۱۸۶ میلیون تومان می‌شود این خودرو را به‌صورت اقساطی خرید، اما باید در ۶۰ ماه ۱۲ میلیون تومان قسط پرداخت کرد. موعد تحویل این خودرو ۴۵ روزه است و با پرداخت اقساط و احتساب مبلغ پیش‌پرداخت، قیمت نهایی برای خریدار ۹۰۶ میلیون تومان خواهد بود.

در یک آگهی دیگر مبلغ پیش‌پرداخت برای فیدلیتی پرایم ۷۵۰ میلیون تومان قید شده است. در دو سال باید ۴۴ میلیون تومان ماهانه به‌عنوان اقساط پرداخت کرد. به‌این ترتیب قیمت نهایی یک میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان می‌شود که از قیمت روز فیدلیتی پرایم در بازار آزاد ۶۰۶ میلیون تومان بیشتر است.

شخص دیگری بابت فروش اقساطی جک S5 رقم ۵۵۸ میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کند. خریدار باید در دو سال ماهانه ۲۵ میلیون تومان هم قسط بدهد. قیمت جک S۵ در بازار آزاد ۹۱۵ میلیون تومان است و خرید این اقساطی آن به‌این شکل ۲۴۳ میلیون تومان بیشتر از نرخ بازار آزاد تمام می‌شود. کی ام سی T۸ با رقم پیش‌پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان قسطی فروخته می‌شود. خریدار باید در ۲۴ ماه اقساط ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را ماهانه بپردازد. یعنی قیمت تمام شده برای او یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان است که این عدد تقریبا ۲۰۶ میلیون تومان بیشتر از قیمت کی ام سی T8 در بازار آزاد است.

جزییات فروش اقساطی خودرو‌های خارجی

مدل

موعد تحویل

رقم پیش‌پرداخت

مبلغ اقساط

مدت اقساط

جمع اقساط

قیمت نهایی

قیمت بازار آزاد

ام وی ام X22 PRO

۴۵ روزه

۱۸۶ میلیون تومان

۱۲ میلیون تومان

۶۰ ماه

۷۲۰ میلیون تومان

۹۰۶ میلیون تومان

۶۱۰ میلیون تومان

فیدلیتی پرایم

یک‌روزه

۷۵۰ میلیون تومان

۴۴ میلیون تومان

۲۴ ماه

یک میلیارد و ۵۶ میلیون تومان

یک میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان

ک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

جک S5

یک‌روزه

۵۵۸ میلیون تومان

۲۵ میلیون تومان

۲۴ ماه

۶۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان

۹۱۵ میلیون تومان

کی ام سی T8

یک‌روزه

۶۰۰ میلیون تومان

۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۲۴ ماه

۶۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان

ک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان

منبع: فرارو

همه چیز درباره فروش اقساطی خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ