سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه

2

ورود به سایت سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه

اطلاعیه شماره یک ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

ملت شریف ایران همانگونه که صاحب‌نظران بار‌ها اعلام کرده‌اند، روش جاری تخصیص یارانه ارزی برای کالا‌های اساسی روشی غیرمؤثر و ناکارآمد بوده و اشکالات فراوانی از جمله: ایجاد فساد و رانت، افزایش واردات، کاهش و تضعیف تولید داخلی، توسعه قاچاق، رشد تورم، کسری بودجه و برداشت غیرمستقیم از سفره مردم را به همراه داشت. این سیاست نادرست باید در سال‌های گذشته اصلاح می‌شد که متأسفانه نشد، ولی امروز امکان استمرار ندارد و نیازمند علاج و اصلاح اساسی است، مضافا براساس جزء (۱) بند (ص) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوبات مجلس شورای اسلامی این اصلاح به عنوان یک وظیفه قانونی به دولت تکلیف شده است.

بر این اساس کلیات سیاست‌های مربوط به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱- یارانه ارز ترجیحی در مورد نان و دارو همچنان برقرار بوده و شامل کلیه افراد و اقشار جامعه خواهد بود.

۲- دولت به منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه بسته حمایتی و کمک معیشتی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای سه دهک درآمدی پایین و ۳۰۰ هزار تومان برای شش دهک بعدی تأمین و یارانه دو ماه ابتدای اجرای طرح را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده که همزمان با اصلاح و متناسب‌سازی قیمت‌ها امکان برداشت، یارانه ماه اول فراهم خواهد شد.

٣- ایجاد زیرساخت استفاده از کالابرگ الکترونیک به جای بسته حمایتی نقدی در دستورکار ستاد قرار دارد و با حصول نتیجه، بسته حمایتی دولت در قالب کالابرگ الکترونیک ارائه خواهد شد.

۴ – برای ثبت درخواست‌های جدید شهروندان اعم از جاماندگان ثبت نام قبلی و موارد تغییر و اصلاح اطلاعات خانوار، به زودی سامانه‌ای ویژه راه‌اندازی و اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمن اینکه یارانه افراد جدید مشمول طرح نیز به صورت کامل و از روز اول اجرای طرح محاسبه خواهد گردید.

ورود به سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها

۵- آن دسته از افرادی که درخصوص دهک بند‌های فعلی اعتراض دارند، می‌توانند از هم‌اکنون درخواست خویش را از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده تا مورد بررسی قرار گیرد.

۶- اصلاح و متناسب‌سازی قیمت کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی بنا به پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار بوده و این قیمت‌ها از ناحیه اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوط به واحد‌های صنفی و تولیدی ابلاغ می‌شود، هرگونه افزایش قیمت بدون رعایت ضوابط و تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است.

۷- نهاد‌های بازرسی و نظارتی ذیربط و سازمان تعزیرات حکومتی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و نیرو‌های مردمی به صورت مستمر بر رعایت قیمت‌ها و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی نظارت و با متخلفان به صورت قاطع و سریع برخورد خواهند نمود. شهروندان تخلفات واحد‌های صنفی را از طریق خطوط ارتباطی ۱۲۴ و ۱۳۵ به نهاد‌های مذکور اطلاع‌رسانی کنند.

۸- تمامی تصمیمات ستاد از طریق سخنگوی اقتصادی دولت و اطلاعیه‌های صادره به اطلاع عموم خواهد رسید.

ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

راه‌اندازی شماره‌های پاسخگویی برای رفع دغدغه‌های مردم در خصوص موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه شماره یک از راه‌اندازی شماره‌های پاسخگویی برای رفع دغدغه‌های مردم در خصوص موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به شرح زیر خبر داد:

۱- افرادی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده و یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانه‌ای که قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس قرار دهد ثبت نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.

سایت سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها

۲- افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تأیید شود یارانه آنها جبران خواهد شد.

۳- شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات در این زمینه در اختیار مردم گذاشته می‌شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. سعید می گوید

    آیا بمن یارانه معیشتی تعلق میگیره؟

  2. مجید بلوریزاده می گوید

    من یک باز نشسته تامین اجتماعی هستم نه خانه دارم مستاجرم نه دارانه میگیرم و نه هیچ کمک دیگر خواهشکمندم نسبت به پرداخت کمک هزینه به من اقدام قرماییدنه خانه ندارم ماشین ندارم هیچ کمکی به من نمیدهید لطفا کمک لازم دارم کد ملی ۱۴۶۵۱۴۷۵۷۸ تلفن با تشکر مجید بلوری زاده