خمیر دندانی که دندانپزشکان را بیکار می کند

1
این خمیر دندان عملکردی مشابه مینای دندان دارد با این تفاوت که مایع است و به آسانی می‌توان به کمک مسواک به قسمت‌های مختلف مشکل‌دار دندان زده شود.
مجله سلامت خمیر دندان بهداشت دهان و دندان بهترین دکتر دندانپزشک تهران بهترین خمیر دندان

محقق ژاپنی موفق به اختراع خمیر دندانی شده است که فواید بسیاری دارد و نیاز مراجعه به دندانپزشک را به شدت کاهش می‌دهد.

عملکرد این خمیر دندان مشابه سایر خمیر دندان‌هاست با این تفاوت که نسبت به آنها مزایا و خواص دیگری نیز دارد. به گفته این محقق ژاپنی، این اختراع می‌تواند امکان مراجعه به دندانپزشکان را کاهش دهد و سبب شود افراد در خانه مشکلات دهان و دندان خود را برطرف کنند.
در ساخت این خمیر دندان از اجزای اصلی و طبیعی مواد سازنده دندان کمک گرفته شده است. برای ساخت آن از هیدروکسی آپاتیت یا همان کلسیم کریستالی استفاده شده است و به محض آن که به دندان‌ها زده می‌شود ماده‌ای را بر سطح دندان منتشر می‌کند که بعد از ۳ دقیقه به ساختار طبیعی مینای دندان می‌چسبد و شیارها و حفره‌ها را پر می‌کند.
این فرد اختراع خود را نوعی انقلاب در حفظ و نگهداری از بهداشت فردی به خصوص دندان‌ها تلقی می‌کند که می‌تواند بسیاری از دندانپزشکان را از کار بیکار کند. این فرد ادعا می‌کند که با وارد شدن این خمیر دندان به بازار دیگر لازم نیست دندانپزشکان مشکلات دندانی را برطرف کنند و خود فرد می‌تواند به سادگی این کار را انجام دهد. البته هنوز ادعای این فرد اثبات نشده است و تحقیقات و آزمایشات همچنان ادامه دارد.
منبع : باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. وحید می گوید

    زودتر بیارش