فرش قرمز کن چیست فرش قرمز کن کجاست

0

فرش قرمز کن چیست فرش قرمز کن کجاست با عکس

فرش قرمز (به انگلیسی: red carpet) فرشی است برای مشخص کردن مسیری که سران کشورها و مقامات سیاسی باید در مراسم رسمی و تشریفاتی طی کنند پهن می‌شود. در دهه‌های اخیر گستردن فرش قرمز برای افراد مهم غیر حکومتی و ستاره‌های دنیای هنر نیز مرسوم شده‌است. به‌طور کل رنگ قرمز نماد شکوه و جلال است.

فرش قرمز کن فرش قرمز عکس فرش قرمز جشنواره کن فرانسه

جشنواره کن به انگلیسی Festival de Cannes‎ جشنواره‌ای سالانه است که در کن فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند به‌شمار می‌آید. جشنواره کن در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد. این رویداد هر ساله معمولاً در ماه مه در کاخ‌های جشنواره و کنگره‌ها برگزار می‌شود.

مراسم عمومی

یکی از کاربردهای فرش قرمز در مراسمات عمومی مثل اسکار، گلدن گلوب، گرمی، بفتا و مت گالا است. در این مراسمات در حالی که جایزه‌ها در داخل قرار دارد بخش بزرگی از تبلیغات و هیجان در بیرون و در قسمت قرمز رنگ مراسم قرار دارد. در چنین مراسماتی  تعداد زیادی از روزنامه نگاران و عکاسان در اطراف و کناره‌های فرش قرمز حضور دارند و از میهمانی که بر روی این فرش قدم می‌زنند عکس و مصاحبه می‌گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ