فیلم برخورد قطار با بیل مکانیکی +عکس

0

فیلم برخورد قطار با بیل مکانیکی

فیلم کامل لحظه برخورد قطار با بیل مکانیکی

ساعت پنج و نیم صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ قطار مسافربری از طبس به یزد در حال حرکت بوده که در نزدیکی های طبس با یک بیل مکانیکی به شدت برخورد می‌کند و متاسفانه باعث جان باختن ۱۸ نفر از هموطنان میشود این حادثه در بلاک عباس آباد ریزو در نزدیکی اداره کل راه آهن شرق از ریل خارج میگردد و مصدومان زیادی را به همراه داشت.

درباره این  اتفاق گفته شده که بیل مکانیکی در کنار خط بوده و قطار به شدت با آن برخورد داشته است .

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در تست هوشیاری که از راننده بیل مکانیکی گرفته شد متاسفانه در هر دوبار مثبت شده اما تست لوکوموتیوران منفی بوده است.

واژگونی قطار قطار مشهد یزد حادثه قطار تصادف با قطار

میعاد صالحی گفت: ساعت ۸ ونیم صبح مسیر مشهد_یزد بازگشایی شد. دیروز از ساعت ۱۲ شب تا ساعت ۴ و نیم صبح به علت ماسه گیر بودن این مسیر ریلی پیمانکاران بخش خصوصی مشغول ماسه گیری و تراورس در این مسیر بودند و صبح بعد از اتمام کار موقت اعلام کردند که خط باز است و پیش از این حادثه هم قطار باری و قطار دیزلی از این مسیر عبور کرده بود، اما این سوال باقی مانده و در حال بررسی است که راننده بیل مکانیکی به نحوه غیر طبیعی بخشی از بیل مکانیکی را روی خط قرار می‌دهد که باعث برخورد با شیشه لوکوموتیوران می‌شود.

او می‌گوید: در تحقیقات اولیه سرعت غیر مجاز لوکوموتیوران مورد بررسی قرار گرفت، که مشخص شد برای عبور از این بلاک سرعت لوکوموتیوران غیر مجاز بوده و بعد از برخورد با بیل مکانیکی همین سرعت غیر مجاز بر شدت آن افزوده شده است. از راننده بیل مکانیکی و لوکومتیوران تست هوشیاری گرفته شد که آزمایش لوکوموتیوران مشکلی نداشت، اما متاسفانه تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود.

مقصر اصلی این حادثه بیل مکانیکی بوده که از ریل خارج شده است رئیس سازمان اورژانس استان یزد هم در این باره گفته است که هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک هلیکوپتر به محل حادثه ارسال شده است.

دانلود

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه این قطار ۳۴۸ نفر مسافر داشته است، گفت: طبق اعلام سازمان اورژانس ۱۰ نفر از مسافران این حادثه متأسفانه جان باخته‌اند و حدود ۱۲ نفر مصدوم داریم.

واژگونی قطار قطار مشهد یزد حادثه قطار تصادف با قطار

موسوی تأکید کرد: در حال حاضر از ایستگاه راه‌آهن طبس قطار فوق‌العاده به محل وقوع حادثه اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه راه‌آهن طبس منتقل کند و از آنجا با اتوبوس مسافران جابه‌جا می‌شوند.

واژگونی قطار قطار مشهد یزد حادثه قطار تصادف با قطار

وی افزود: کمیسیون عالی سوانح به محض دریافت اطلاعات اولیه به محل حادثه اعزام شده است.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد :‌علت بروز این حادثه از سوی کمیسیون عالی سوانح مشخص خواهد شد و دلیل اصلی وقوع این حادثه پس از بررسی‌های کمیسیون اعلام می‌شود.

واژگونی قطار قطار مشهد یزد حادثه قطار تصادف با قطار

تصاویر هوایی از محل حادثه قطار مشهد – یزد

دانلود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ