آخر سریال یاغی چه میشود (قسمت اخر)

0

پایان و آخر سریال یاغی چه میشود (قسمت اخر)

داستان سریال یاغی بر گرفته از کتاب سالتو است. در این کتاب سیاوش ۱۶ ساله کشتی گیر نابغه است. سیاوش از سرشاخ شدن بدن ها لذت می برد، بوی عرق مانده توی سالن ها را دوست دارد.

چند جلسه با پدرش تمرین کرده و بعد کشتی را ذاتی آموخته است. بچه فلاحی که جنم بزرگی دارد و تشنه قدرت است.

قهرمان این کتاب پسری ۱۶ ساله به نام «سیاوش» از جنوب شهر تهران است که بدون داشتن مربی و باشگاه حرفه ای، یک کشتی گیر نابغه است. او در رقابت های محلی آن قدر خوب بازی می کند که روزی دو مرد غریبه به نام های «سیا» و «نادر» سر راهش سبز می شوند تا از او یک قهرمان جهانی بسازند.

فقری که از نسل قبل به سیاوش رسیده، در کفش های پاره اش خودش را نشان می دهد؛ اما سیاوش می خواهد تغییر کند؛ ولی نمی داند برای تغییر، آدم های اشتباهی سراغش آمده اند.

کتاب سالتو سریال یاغی اخبار فیلم و سریال

نادر او را کشف می کند و راه بزرگی را نشانش می دهد. کشتی را مثل تابلوی نقاشی، مثل یک آیین پیش چشم هایش به نمایش می گذارد. غریزه سیاوش را می گیرد و تمرین هایش را چنان توی سرش می کارد که کشتی برایش تبدیل به آیین شود. به شکلی از فکر و زندگی کردن.

سیاوش تا مدت ها مبهوت نادر است. نادری که از دنیای دیگری آمده، از دنیای آدم های بالا، دنیای خانه های مجلل. دنیایی که قدرت در آن به عریان ترین شکل خودش را نشان می دهد و دستش را در دست سیاوش می گذارد و او را چنان مست می کند که دیگر دنیای جزیره در نظرش حقیر است و تحملش غیرممکن.

سرنوشت مخوف جاوید در سریال یاغی

در این میان آن چه بیش از هر چیز اهمیت دارد، روند تبدیل شدن سیاوش به یک هیولاست. سیاوش در ابتدای ماجرا یک پسربچه ی پایین شهری است با ظاهری محکم و بی پروا و باطنی رام و گاه حتی پُرمِهر و احساس که شاید بارزترین ویژگی اش سماجتش باشد.

اما داستان چنان صبورانه و با بهره گیری از دقتی مثال زدنی، قدم به قدم این شخصیت را دچار تبدّل می کند که در پایان نخواهیم فهمید او دقیقاً از چه زمانی دچار آن اندازه از پیچیدگی و بی رحمی شده است.

نادر، همسرش رؤیا و سیامک اعضای اصلی یک تجارت طویل و عریض مواد مخدراند و سیاوش برایشان حکم یک مهره ی تازه نفس را دارد. سیاوش که پیش تر هم در گروهک داوود مواد مخدر می فروخت، اکنون با کمی ارتقاء رتبه در دستگاه نادر مشغول به کار می شود. او رفته رفته جذب این سیستم مخوف می شود و تجربیات موحشی را از سر می گذراند.

پایان سریال یاغی لو رفت

بعد از شنای پروانه، فیلمی که محمد کارت در سال ۱۳۹۸ ساخت، یاغی تازه ترین اثری از اوست که با آن روبه روییم. محمد کارت که یاغی را از متن کتاب سالتو به تصویر کشیده است تغییراتی در داستان داده است از جمله عوض کردن اسامی کاراکترهای سالتو!

در سریال یاغی نام نادر به بهمن تغییر کرده است کسی که یک عشقِ کشتی قدیمی است و به بهانه ی ورود او به زندگی جاوید برای پیداکردن یک کشتی گیر قابل، اتفاقاتی معمایی-جنایی وارد مسیر داستان می شود.

طلا مافیای مواد مخدر است

سیاوش سالتو نیز همان جاوید گنجی است و طلا همان رویا همسر بهمن خان است. حالا گفته می شود طلا و برادر بهمن مافیای مواد مخدر هستند و بهمن در جریان نیست.

البته این نظریه نیز وجود دارد که طبق کتاب بهمن نیز مافیای مواد مخدر باشد. چراکه در جدیدترین قسمت سریال یاغی طلا بعد از اسیدپاشی به پلیس اطلاع نداد و ادعا کرد که بهمن پلیس است! حالا به نظر می رسد با توجه به کتاب سالتو حرف طلا رد گم کنی است.

حالا باید منتظر ماند و دید که محمد کارت پایان یاغی را چگونه به تصویر کشیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ