منظور از گروه آزمایشی در کنکور چیست

0

منظور از گروه آزمایشی در کنکور چیست

گروه آزمایشی در کنکور چیست

تغییر گروه آزمایشی در کنکور

گروه آزمایشی کنکور چیست

گروه آزمایشی در ثبت نام کنکور چیست

آزمونی سراسری پذیرش دانشگاه های کشور که با نام کنکور یا کنکور سراسری نیز شناخته می‌شود، آزمونی است که هرساله در ایران و بیرون از آن برای پذیرش دانشگاه های کشور برگزار شده و نمره گرفته شده در آن مبنای ورود به دانشگاه های ایران است.

این آزمون هر سال یک بار در ماه تیر به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی (شامل داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون با منابع رشته علوم انسانی یا منابع رشته علوم و معارف اسلامی)، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار می‌شود. تا پیش از سال ۱۳۹۲ کنکور دانشگاه های آزاد توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و به صورت جداگانه از کنکور سراسری برگزار می شد و پس از آن با کنکور سراسری ادغام شد.

رشته های دانشگاهی در هر یک از گروه های تحصیلی «ریاضی-فیزیک»، «علوم تجربی» و «علوم انسانی» به چند زیر گروه تقسیم بندی می شوند. حالا این تقسیم بندی اصلا چرا ایجاد شده است. مثلا همه ما می دانیم که برای دانشجو رشته پزشکی دانستن مطالب مرتبط با درس زمین شناسی خیلی اهمیت ندارد، در حالیکه برای یک دانشجوی رشته داروسازی، تسلط به مطالب زمین شناسی از اهمیت بسزائی برخوردار است.

بنابراین اگر کسی قصد دارد در رشته داروسازی در دانشگاه ادامه تحصیل بدهد، باید در درس زمین شناسی در کنکور درصد و تراز قابل قبولی کسب کرده باشد. حال اگر بخواهیم بین رشته ها از جهت اهمیت دروس مختلف، تفاوت قائل شویم، مجبوریم آنها را طبقه بندی کنیم.

قبل از هر چیز تقسیم بندی تمام رشته های دانشگاهی در هر یک از زیرگروه ها را در انتهای این مقاله (رشته های هر زیرگروه) آورده ایم. می توانید نگاهی به آنها بیندازید تا بحث مان را ادامه بدهیم. همان طور که در جداول انتهای این مقاله می بینید، رشته هایی که در یک زیرگروه یا دسته قرار گرفته اند، از نظر پیش نیاز های مورد نیاز شبیه هم هستند. مثلا طبیعی است که برای کسی که می خواهد در رشته شیمی کاربردی ادامه تحصیل بدهد، درس شیمی بیش از فیزیک اهمیت دارد و باید نتیجه آن در قبولی اثرگذارتر باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ