زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد | جواب کنکور کی میاد

2

زمان دقیق اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ ، اعلام نتایج کنکور تیر ۱۴۰۲ ، نتایج کنکور ۱۴۰۲ امشب ، زمان اعلام نتایج کنکور دی ماه ۱۴۰۲ ، جواب کنکور ۱۴۰۲ انسانی

جواب کنکور مرداد ۱۴۰۲ کی میاد / زمان اعلام نتایج کنکور

نتایج اولیه کنکور سراسری سال گذشته در نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه اعلام شده و وضعیت علمی داوطلبان را مشخص کرد.

زمان اعلام نتایج کنکور تیر ۱۴۰۲ برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ یکی از سوالات پرتکرار است.

نتایج کنکور کی میاد نتایج اولیه کنکور زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام نتایج کنکور اخبار کنکور 1402

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش بعد از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در تیر ماه، اقدام به تصحیح پاسخ برگ تمامی داوطلبان شرکت کننده در این آزمون کرده و کارنامه اولیه کنکور را برای تمامی داوطلبان متقاضی دانشگاه سراسری و آزاد در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند.

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد بر روی سایت سنجش قرار می گیرد. از آن جایی که پس از اعلام نتایج کنکور تیر ماه داوطلبان مراحل دیگری نظیر انتخاب رشته را پیش رو دارند و زمان برای انجام این امر مهم می باشد.

دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) برای هر دو آزمون دی ماه و تیرماه و نمره کل سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش در پایان هفته (جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲) اعلام می‌شود و در مرحله دوم در هفته آینده کارنامه نهایی حاوی نمره کل نهایی، سهمیه نهایی، استان بومی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری و… و مجاز و غیرمجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های تحصیلی به داوطلب اعلام می‌شود و پس از آن با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) انتخاب رشته آغاز خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نمره کل سوابق تحصیلی داوطلبان که به تازگی از آموزش و پرورش دریافت شده و در حال آماده‌سازی است در کارنامه اعلام خواهد شد.

گفتنی است، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد و در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال خواهد شد.

کارنامه کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام خواهد شد

به نظر می رسد سازمان سنجش قصد دارد در نیمه دوم مرداد ماه، ابتدا نمرات خام را (مشابه کنکور دی) اعلام کرده و به داوطلبان فرصت دهد در صورت شرکت در دو گروه آزمایشی اصلی متمایز در کنکور دی و تیر، یکی از این دو گروه را مبنای انتخاب رشته قرار دهند. سپس کارنامه نهایی شامل نمره کل آزمون اختصاصی هر دو نوبت، نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری منتشر خواهد شد و با فاصله چند روزه، انتخاب رشته آغاز می شود. از هفته سوم شهریورماه نیز باید منتظر اعلام نتایج نهایی باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. کامران می گوید

    با سلام خداوکیلی توی خوزستان ۵۰درجه که گرما بافت خاک را از بین میبرد و آبی روسیه زمین دیده نمیشه به غیر از کهور امریکایی چه درختی زنده می ماند؟ انواع درختان را کاشتم با آبیاری هیچکدام زنده نماندن بهترین گیاه برای زیبایی خوزستان و سلامت خاک و سایه و غذایی دامی کهور امریکایی است و کنار الباقی درختان در خوزستان رشد نکرده و نمی کنند و ما در این منطقه گیاه بومی نداریم بنده اولین بار است که پیام میدهم به سایت شما

  2. اکبر می گوید

    واقعا خیلی متاسفم برای مدیران سازمان سنجش که اصلا نمیتونن خانواده و داوطلبان رو درک کنند که چه ساعت‌های استرسی رو پشت سر می‌گذارند. و اعلام می‌کنند که ۱۵ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ نتایج اعلام میشه و الان ساعت ۶ بیستم هست ولی هنوز اعلام نشده است و خیلی اذیت شدیم. هیچ اطلاعیه جدیدی هم نمیدن . و رفتن دنبال خبر انفصال رئیس سازمان که هنوز قطعی نشده و قابل اعتراض هست و حتما لغو میشه و بازی‌های اداری هست . خدا ازتون نمیگذره . حداقل بگید تا ۲۲ نمیتونیم تا مردم سر از کارشون در بیارن . ممنون