یادگیری زبان ژاپنی چقدر زمان می برد؟

0

زبان ژاپنی همواره یکی از زبان های پرطرفدار شرق آسیا بوده و افراد بسیاری در نقاط مختلف دنیا تمایل به یادگیری این زبان و زندگی در کشور ژاپن دارند.

کشور ژاپن در سال های اخیر یکی از کشورهای توسعه یافته در زمینه های مختلف بوده و در دنیا از لحاظ اقتصادی جایگاه مناسبی دارد از این رو فعالیت های تجاری و کسب و کارهای زیادی در دنیا مایل به همکاری با این کشور می باشند.

این کشور مقصد افراد زیادی برای تحصیل بوده و افراد زیادی مایل هستند در این کشور به تحصیل و تحقیق در رشته های مختلف همچون رباتیک بپردازند.

زبان ژاپنی

ویژگی های زبان ژاپنی

سیستم نگارشی زبان و خط ژاپنی دارای ۴ خط مختلف می باشد که شامل خط کانجی، ۲ مدل الفبای کانا و خط رومانجی است.

خط کانجی در واقع به حرف تصویری گفته می شود که از زبان چینی وارد زبان ژاپنی شده است، خط کانجی دارای کاراکتر هایی است که هر کدام نشان دهنده یک کلمه واحد می باشد. امروزه تفاوت زیادی بین خط کانجی و واژگان چینی وجود دارد.

کانا خطی است که به آن خط هجانگار گفته می شود و در نگارش زبانی مردم کشور ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد. خط هجانگار کانا خود به ۲ دسته (هیراگانا) و (کاتاکانا) تقسیم می شود. هیراگانا بیشتر برای ایجاد کلمه های اصیل زبان ژاپنی استفاده می شود و در هیراگانا هر کاراکتر بیان کننده یک هجا و یا آوا می باشد. در خط هجانگار کانا که به آن کاتاکانا می گویند حروف و واژگان آن از بخش های مختلف کانجی ها گرفته شده است و از این خط بیشتر برای نوشتن کلمات و واژه های زبان های دیگر استفاده می شود.

رومانجی حروف و الفبای لاتین هستند که در زبان ژاپنی برای نوشتن با رایانه استفاده می شود. بیشتر جمله هایی که در زبان ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد از کانجی و هیراگانا می باشد و کانجی هایی که از زبان چینی وارد شده اند بیشتر برای نام، صفت، قید و فعل مورد استفاده قرار می گیرند. در زبان نوشتاری ژاپنی کلمات بیگانه با خط کاتاکانا نوشته می شوند.

مردم ژاپن از نظر ادب و احترام بسیار شهرت دارند و این ادب و احترام در زبان شان نیز دیده می شود. در زبان ژاپن ۳ حالت کلی و جامع برای صحبت کردن وجود دارد و از آن ها برای صحبت های مودبانه استفاده می کنند که شامل عنوان های تجلیلی، کلمات مودبانه و برخی کلمات موردی که می توانند هر طور که می خواهند از آن ها استفاده کنند.

مردم ژاپن با سرعت بسیار بالایی کلمات را بیان می کنند و براساس تحقیقاتی که صورت گرفته زبان ژاپنی از سریع ترین زبان ها برای بیان کردن کلمات است و می توان گفت این یکی از دلایل سخت بودن یادگیری زبان ژاپنی می باشد بعد از یادگیری زبان ژاپنی به دلیل سرعت بالایی که مردم ژاپن در ادای کلمات دارند باز هم به سختی می شود متوجه صحبت های مردم بومی ژاپن شد.

تنها قاعده منظمی که در زبان ژاپنی وجود دارد این است که در زبان ژاپنی همواره فعل در پایان جمله می آید. زبان ژاپنی زبانی منحصر به فرد است که با هیچ یک از زبان های دیگر جهان ارتباطی ندارد و به عنوان زبان مجرد شناخته می شود. زبان ژاپنی از دشوار ترین زبان ها برای یادگیری بشمار می رود و نیازمند وقت و حوصله بسیار می باشد و از ویژگی‌ های منحصر بفرد این زبان این است که زبان ژاپنی دارای هیچ گونه علائمی برای تفکیک جنسیت ها و مفرد و جمع بودن در آن مشاهده نمی شود، زبان ژاپنی فاقد فعل پیوسته و حرف ربط می باشد.

 

چقدر طول می کشد ژاپنی یاد بگیریم؟

با توجه به ویژگی های بیان شده از زبان ژاپنی، یادگیری این زبان دارای چالش های منحصربفردی است که باید در هنگام یادگیری به آن ها توجه زیادی شود و در این خصوص باید تمرین بسیار انجام داد.

زمانی که می توان برای یادگیری زبان ژاپنی در نظر گرفت می تواند برای افراد مختلف باشد. اما به صورت کلی برای تسلط بر این زبان با تمرین زیاد و مطالعه مداوم چیزی حدود ۲.۵ تا ۳ را می توان در نظر گرفت.

برای یادگیری این زبان و مدت زمان یادگیری باید پارامترهای مختلفی همچون هدف از یادگیری زبان ژاپنی، روش تدریس و نحوه یادگیری این زبان، منابع،‌ میزان مطالعه را در نظر گرفت. در نتیجه سختی و مدت زمان یادگیری زبان ژاپنی می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. اما یادگیری این زبان همچون زبان های دیگر کاری غیرممکن نیست.

آموزش زبان ژاپنی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا به صورت ویژه و با یک برنامه ریزی مدون و با بهره گیری از منابع و اساتید مجرب زبان ژاپنی، به برگزاری کلاس آموزش زبان ژاپنی به صورت حضوری و آنلاین پرداخته است.

کلاس های آنلاین با کیفیتی مناسب و قابل مقایسه با کلاس های حضوری در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شوند و شما از بسیاری از امکانات کلاس حضوری در حالت آنلاین نیز برخوردار می باشید.

این کلاس ها به صورت ترمیک، فشرده، نیمه فشرده و فوق فشرده برگزار می شوند و شما با تعیین سطح و مشاوره رایگان می توانید در این کلاس ها شرکت کرده و شروع به یادگیری زبان ژاپنی نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ