مصاحبه با سبحان لطفی رتبه برتر کنکور ریاضی

0

سبحان لطفی کیست|  سبحان لطفی در کجا و کدام مدرسه درس خوانده است | راز موفقیت سبحان لطفی | مصاحبه با سبحان لطفی رتبه برتر کنکور ریاضی ۱۴۰۱

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز : سبحان لطفی 

نام شهر : نیشابور

رشته‌ تحصیلی : ریاضی 

 میانگین تراز : ۷۱۰۰              

تحصیلات پدر : کارشناسی ارشد

 شغل پدر : عضو هیئت علمی دانشگاه 

تحصیلات مادر : کارشناسی 

شغل مادر : خانه دار 

مصاحبه با نفرات برتر کنکور مشاوره کنکور سبحان لطفی کیست

میانگین درصد هر درس در آزمون ها: 

ریاضی ۷۰ ، فیزیک ۷۵، شیمی ۶۵،عربی ۸۰، زبان ۹۰،دینی ۹۰،فارسی ۸۰

گفتگو با سبحان لطفی رتبه ۱۰ کنکور ریاضی ۱۴۰۱

این مصاحبه در  تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۲ انجام شده است و باز نشر می‌شود .

پیشروی مناسب ضمن تکرار مداوم مطالب مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی کانون است…

آزمون‌ 

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

از مهر یازدهم. برای کشف نقاط ضعف و قوت و اصلاح آنها

 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟

ارزیابی مداوم و پیشروی منظم

مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

(اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) برنامه مناسب

چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ 

ملاک سنجش خودم هستم. پیشرفت درس به درس خودم را اصل قرار می دهم و برای بهبود آن تلاش میکنم.

آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

به تشخیص نقاط ضعف و برطرف کردن آن ها برای آزمون اصلی کمک می کند.

چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ 

سعی میکنم در یک زمان به همه درس ها پاسخ دهم و بیشتر از میزان پاسخگویی توجهم به کیفیت و سرعت پاسخگویی ست.

  از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ 

از سال دوازدهم با برنامه کانون پیش رفتم و سعی کردم آنطور که باید پایه را مرور و جمع بندی کنم.

 اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

۶۲۰۰ بود و به ۷۲۰۰ رسیده ام. پیشرفت کیفیت یادگیری دروس برایم مطرح نبوده و صرفا سرعت و کیفیت پاسخگویی ام به آزمون ها و استفاده از دانسته هایم را بهتر کرده ام.

کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

فیزیک. در یادگیری اولیه مباحث عجله ای به خرج نمیدهم و با تکرار مداوم با مباحث کم کم آشنا میشوم. به تیپ تست ها توجه میکنم و از فرمول های فرعی برای تسریع پاسخگویی استفاده میکنم. و برای بازیابی فیزیک پس از بررسی مجدد فرمول ها و ریزه کاری های مخصوص آن ها تست های علامت زده ام را مجددا حل میکنم.

برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

گاهی با دوستان فارغ التحصیلم صحبت میکنم.

  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟

با حساس شدن نسبت به اعداد و یکا ها و پیشوند ها و نکات کوچک این چنینی ضریب خطایم در امتحانات کاهش یافته.

برنامه و کتاب

 همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟ 

پیشروی مناسب ضمن تکرار مداوم مطالب

چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

یادگیری اولیه را با مدرسه که غالبا برنامه ای جلوتر از برنامه کانون دارد انجام میدهم و برای آزمون ها به تکرار و رفع نقاط ضعف می پردازم .

برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

تست زماندار بیشتری زده ام و تحلیل آزمون و بی دقتی ها را جدی گرفته ام.

 

 ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و…. استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترین ویژگی های این کتاب هایی که استفاده کردید را توضیح دهید؟

از کتاب های سه سطحی برای جمع بندی استفاده میکنم. ضمن اینکه گستره مناسبی از تیپ های مختلف را دربرارد، تست ها از کل هر فصل مطرح می شوند و ذهن به پرش از مبحثی به مبحث دیگر عادت می کند.

در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟ 

در دروس عمومی کتاب درسی را جدی تر گرفتم. با بررسی موشکافانه کتاب های درسی عمومی میشود به میزان قابل توجهی از تست ها تسلط پیدا کرد.

 

کارنامه و سایت

 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هایی کرده ای ؟

از کارنامه های مختلف استفاده کرده ام.

 روز جمعه کارنامه را چه ساعتی می گیری ؟ و چگونه و به کدام قسمت ها بیشتر توجه می کنی؟

حدود ساعت ۴ و ۵ میگیرم و به درصدم مطابق انتظاری که از آن چه قبل و چه بعد از آزمون داشته ام دقت میکنم.

از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟

کارنامه اصلی، و کارنامه پنج نوع درس. دید خوبی نسبت به درس ها ایجاد میکند.

هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید یا در پردازش های بعدی ؟ چرا؟ 

هفته اول به پیشروی دروس اختصاصی توجه بیشتری میکنم و هفته دوم به دروس عمومی و تثبیت آموخته ها. ساعت ۸ تا ۸ و نیم شروع میکردم. شرکت دیرتر در آزمون نوعی ناخالصی در درصد ها ایجاد میکند چون قطعا تفاوتی بین قدرت تحلیل و دقت در ساعات مختلف روز وجود دارد که باید هر چی میتوان آن را به ازمون سراسری نزدیک کرد.

 روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

به سوالات غلط و نزده ام نگاه میکردم و سعی میکردم با ریشه یابی غلط های مختلف در درس های مختلف آن ها را کم کنم.

 در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

در همین وضعیت بودم. و سال یازدهم که در آزمون ها شرکت میکردم تراز ۷۲۰۰ را داشتم.

 

مهارت های خود تنظیمی وفرا شناخت 

 شما امسال بیشتر با روش بازیابی درس می خوانید یا با روش دوباره خوانی؟

طبق شناختی که از خودم دارم در بیشتر دروس به شیوه بازیابی مرور میکنم و در برخی دروس مثل دینی که همه جزئیات اهمیت دارند دوباره خوانی.

 آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟

سعی میکنم به شکل حاشیه نویسی کنار کتاب های کمک درسی نکاتم را اضافه کنم. یا در برخی موارد تست ها را طبقه بندی کنم.

برای این که از حاشیه های کنکور و کرونا و … به دورباشید، چه کارهایی انجام میدهید؟

تنها به مسیر خودم توجه میکنم و با استراحت های لازم تمرکزم را افزایش میدهم.

پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اطلاعات لازم از تغییرات و نحوه برگزاری هر آزمون را داشته باشد.

اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

ضمن حمایت از پیشرفت و تلاشم، با ادامه مسیر در دانشگاه و دیدگاه های لازم آشنایم می‌کنند که کمک زیادی به افزایش انگیزه می‌کند.

روش های مدیریت زمان

زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟ 

در اکثر درس ها طبق دفترچه و زملن آن پیش می‌روم و نسبت به هر آزمون با برنامه ریزی قبلی سعی میکنم به درس هایی که در آنها تسلط بیشتری دارم سریع تر پاسخ دهم و وقت برای مرور بقیه درس ها بگذارم.

هدفگذاری و شروع نیم سال دوم 

در نیم سال دوم در کدام یک از درس ها هدفگذاری ویژه ای میکنید؟

چرا ریاضیات چون مهم ترین درس رشته من اند و در عمومی ها  برای دینی که فرار تر است.

 

در کدام درس در نیم سال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟ 

توجه بیشتری به کتاب های درسی میکنم.

در نیمسال اول چه ضعف هایی را از خود شناسایی کردید که قصد داید در شروع نیم سال دوم ان را برطرف کنید؟

بی دقتی های دروس محاسباتی که علاوه بر غلط شدن برخی تست ها، گاهی موجب هدر رفتن وقت برای مرور چند باره تستی که به جواب نمیرسد میشود.

یکی از چالش های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث های نیم سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟

به مباحث فرّار زمانی برای مرور آهسته و همیشگی اختصاص میدهم.

برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟

با آزمون ها و برنامه کانون پیش میروم و در برخی دروس پیشروی لازم را انجام می دهم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ