مصاحبه با محمد طه رنجی رتبه ۴ کنکور تجربی ۱۴۰۱

0

گفت و گو و مصاحبه با محمد طه رنجی رتبه‌ی ۴ کشور در کنکور تجربی ۱۴۰۱ | راز موفقیت محمد طه رنجی

بیوگرافی و زندگینامه محمد طه رنجی

نام مدرسه : متوسطه ۲ پسرانه استعداد های درخشان شهید بهشتی ۱

محمدطه رنجی، رتبه چهار گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ از مدرسه شهید بهشتی یک ارومیه است که در گفت و گو با پانا کتاب‌های درسی، جزوه معلمان و در نهایت تست زنی را رمز موفقیت خودش در کنکور می‌داند.

وی در این خصوص گفت: «روزی ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه به صورت برنامه‌ریزی و مفید داشتم و با نزدیک شدن به کنکور این زمان به ۱۲ ساعت رسیده بود.»

رنجی که دارای یک خواهر ۱۲ ساله است، افزود: «خانواده ام در تمام طول تحصیل مشوق و حامی ام بودند و همواره محیطی آرام و مناسب برای تحصیلم فراهم کرده بودند.»

این دانش‌آموز پشتکار و عاقبت اندیشی و همراهی خانواده و مدرسه را مهمترین عامل موفقیت خودش بیان کرد و گفت: «برنامه‌ریزی برای کنکور و همچنین مطالعه دروس تخصصی را از پایه دهم شروع کرده و مطالعه فشرده را از خرداد سال گذشته پیگیری کردم.»

نفرات برتر کنکور تجربی مصاحبه با نفرات برتر کنکور مشاوره کنکور مدارس رتبه های برتر کنکور محمد طه رنجی کیست راز موفقیت نفر اول کنکور اخبار ارومیه

محمد طه رنجی به خبرنگار ایرنا گفت: پشتکار خودم، عاقبت اندیشی و همراهی خانواده و مدرسه مهمترین عامل در کسب این موفقیت بوده و نمی‌توان سهم جداگانه برای اینها لحاظ کرد چون همه در کنار هم در این زمینه نقش داشتند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای کنکور را از پایه دهم شروع کرده بودم، ادامه داد: مطالعه دروس تخصصی را از پایه دهم شروع کردم ولی مطالعه فشرده را از خرداد سال گذشته آغاز کردم.

شغل پدر و مادر محمد طه رنجی

این دانش آموز که یکی از والدینش مهندس معدن و دیگری مهندس کامپیوتر است، افزود: منابع مورد استنادم اول کتاب درسی و بعد جزوه معلمان بود و در مرحله آخر تمرین و تست زنی را انجام دادم.

وی از دانش آموزان خواست تا وارد حواشی کنکور نشوند تا ذهنشان در آرامش باشد و مطمئن باشند اگر تلاش کنند کنکور بهترین و آسانترین آزمون آنها خواهد بود.

محمد طه رنجی در یک نگاه

نام شهر: ارومیه

رتبه: ۴ کشوری تجربی و رتبه ۳ منطقه ۲

شغل و تحصیلات پدر: مهندسی معدن، مدیر کازگاه مس سونگون

شغل و تحصیلات مادر: مهندس کامپیوتر، کارمند ثبت احوال

درصدهای محمد طه رنجی کنکور ۱۴۰۱:

ادبیات: ۷۴  عربی:  ۹۰  دینی: ۸۵   زبان: ۹۶

ریاضی: ۹۲  زیست: ۸۶  فیزیک: ۹۶  شیمی: ۹۲

فکر می کنید مهم ترین عامل موفقیت شما چیست؟

دو عامل را موثر تر می دانم:

۱- نظم در مطالعه ۲- شرکت در آزمون های آزمایشی بدون غیبت

 

خودتنظیمی را در روز کنکور به چه صورت انجام دادید؟ از مدیریت خودتان در جلسه‌ی کنکور چه ارزیابی‌ای دارید؟ روش‌های مدیریت زمان را چند بار تمرین کردید؟

بنظر من خودتنظیمی روز کنکور از شب قبل کنکور شروع می شود: خواب خوب، صبحانه مناسب وسروقت به جلسه کنکور رسیدن. در جلسه ی کنکور به دلیل دوری از استرس، توانستم مدیریت زمان را به خوبی انجام بدهم البته من این مدیریت زمان را در همه ی آزمون های جامع تمرین کرده بودم.

 

اگر در آزمونی افت می کردید خانواده یا خودتان چه عکس العملی داشتند؟

پدر و مادرم به من تحلیل و بررسی اشکالاتم را گوشزد می کردند و خودم خوشحال بودم که قبل کنکور ایراداتم را شناخته و روحیه می گرفتم تا مسیر کنکور را با قدرت بیشتری ادامه دهم.

نفرات برتر کنکور تجربی مصاحبه با نفرات برتر کنکور مشاوره کنکور مدارس رتبه های برتر کنکور محمد طه رنجی کیست راز موفقیت نفر اول کنکور اخبار ارومیه

در مطالعه روش بازیابی را اجرا می‌کردی یا درس خواندن؟ در زمان مطالعه چند درصد متنی می‌خواندی و چند درصد آزمون بود؟ چند ساعت در روز مطالعه می‌کردی؟

هر دو روش را برای مطالعه کار می کردم. در مطالعه سعی می کردم که معمولا  ۳۰درصد متنی و ۷۰ درصد آزمونی کار کنم. در روزهای تعطیل هم به طور متوسط ۱۳ ساعت مطالعه می کردم

 

توصیه‌ی شما برای کسانی که قرار است سال آینده کنکور دهند چیست؟

در انجام امور، نظم و پیوستگی را رعایت کنند و فارغ از نتیجه، دست از تلاش برندارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ