آخرین وضعیت مرز مهران (هم اکنون مرز مهران)

0

آخرین وضعیت مرز مهران ، هم اکنون مرز مهران

بعد از تحرکات و آشوب‌ها در پایتخت عراق، ستاد عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که از ساعت ۱۵ و ۳۰ به وقت محلی تردد هرگونه خودرو و عابر پیاده در سراسر بغداد ممنوع است.

در همین رابطه سفارت ایران در عراق در بیانیه خود اعلام کرد زائران ایرانی از تردد در شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند. در متن این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از کلیه زائران و هم‌وطنان عزیز ایرانی که در شهرهای عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف و کاظمین حضور دارند؛ تقاضا می‌نماید با توجه به وضع مقررات منع رفت‌وآمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری نمایند.

باتوجه به اتفاقات عراق، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از بسته شدن تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق خبر داد و گفت: با توجه به نا آرامی‌های عراق و مقررات منع آمد و شد سفارت کشورمان در عراق اطلاعیه‌ای برای منع آمد و شد در شهرهای زیارتی صادر کرد.

وی افزود: به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان موقتاً و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

این اتفاق باعث شد تا زائران ایرانی حاضر در مرزها سرگردان شوند. آخرین وضعیت مرز مهران پس از منع تردد را در فیلم زیر مشاهده کنید.

فیلم| آخرین وضعیت مرز مهران پس از ممنوعیت تردد زوار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ