زمان انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱

0

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱ ، زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد ، زمان انتشار کارنامه سبز ، تاریخ انتشار کارنامه سبز

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر عبدالرسول پورعباس ضمن تبریک به پذیرفته شدگان و آرزوی موفقیت های بیشتر برای آنان گفت: پذیرفته‌شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه منتشر شده در درگاه سازمان سنجش، ضرورت دارد در تاریخ ۲ مهر ماه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند.

دکتر پورعباس افزود: نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به‌جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی همزمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود و متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته ‌محل‌های قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نخواهند بود.

کنکور سراسری کارنامه سبز کنکور

تاریخ انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱

کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۱ توسط سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده و داوطلبان می توانند با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود (شماره پرونده، شماره داوطلبی) کارنامه مذکور را دریافت و مشاهده نمایند.

 

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری سال گذشته چند روز پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و در مهر ماه بود. هنوز زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ مشخص نیست.

 

به محض اینکه کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شود، در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

در کارنامه سبز کنکو سراسری رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل منتشر می شود و داوطلبان می توانند جهت اطلاع از وضعیت خود با مقایسه دو رتبه ذکر شده اقدام به دریافت کارنامه نهایی نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

لینک دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۰

 

نتایج نهایی آزمون سراسری و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۱

 

اطلاعیه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی)

 

جزییات کارنامه نهایی کنکور سراسری

به طور کلی کارنامه محرمانه و یا کارنامه نهایی داوطلب شامل ۵ ستون به شرح موارد زیر می باشد :

✅ ستون ترتیب علاقه: ترتیب الویت های داوطلب را نشان می دهد.

✅ ستون کد رشته انتخابی: این ستون در واقع نشان دهنده الویت های داوطلب در زمان انتخاب رشته می باشد.

✅ ستون رتبه داوطلب: این ستون نشان می دهد که داوطلب نفرچندمی بوده است که کد رشته محل را انتخاب کرده است.

✅ ستون آخرین رتبه قبولی: عدد درج شده کارنامه سبز کنکور در این ستون نشان دهنده آخرین نفر پذیرفته شده در کد رشته محل مربوطه است.

✅ ستون نتیجه: چنانچه رتبه شما در کد رشته محلی کم تر از رتبه آخرین نفر پذیرفته شده باشد، بدین معنا می باشد که شما در آن کد رشته محل پذیرفته شده اید. گاهی ممکن است در این ستون عدد هایی درج شده باشدکه برای اطلاع از معانی این اعداد بایستی به انتهای کارنامه خود مراجعه کنید.

مفهوم اعداد کارنامه در ستون نتیجه

همانطور که گفتیم ممکن است در ستون نتیجه کارنامه سبز کنکور سراسری، عدد هایی درج شده باشد که هر کدام از این عدد ها دارای مفهوم متفاوتی به شرح جدول زیر می باشد:

عدد ۱ چنانچه داوطلب دارای شرایط شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، نباشد و موردی را همچون تکرار کد رشته انتخابی، عدم تطبیث جنسیت پذیرش و … عدد یک مقایل کد رشته درج شده است.
عدد ۲ عدد ۲ در ستون نتیجه بدین معناست که شما در آن کد رشته محل دعوت به مصاحبه شده اید.
عدد ۳ عدد ۳، بدین معنا می باشد که داوطلب با توجه به کسب حدنصاب نمره قبولی در کد رشته محل انتخابی، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است. به عنوان مثال کارمندانی که به واسطه سهمیه کارمندی پذیرفته شده اند.
عدد ۴ چنانچه وضعیت علمی و عمومی داوطلب در رشته های پردیس های فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حال بررسی باشد، در مقابل کد رشته محل موردنظر عدد ۴ درج گردیده است.
عدد ۵
عدد ۵ در مقابل یک کد رشته محل بدین معنا می باشد که داوطلب در آن کد رشته محل مطابق ضوابط عمومی گزینش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی ، موفق به کسب امتیاز لازم نشده اند و در اولویت جذب قرار نگرفته اند.
عدد ۷ این عدد در مقابل یک کد رشته محل بدین معناست که داوطلب در مصاحبه آن کد رشته محل به دلایل مختلفی از جمله سن، معدل، ویژگی های جسمانی، غیبت در مصاحبه و … موفق به کسب نتیجه قبولی نشده است.
عدد ۹ به معنای وضعیت علمی و عمومی داوطلب در یکی از دانشگاه های شاهد، علوم قضایی، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شهید مطهری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، غیر انتفاعی امام رضا (ع)، علوم پزشکی ارتش، دانشکده غیر انتفاعی رفاه یا یکی از رشته های مدیریت بیمه اکو، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی، کاردانی فوریت های پزشکی، تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه یا موسیقی نظامی در حال بررسی است.
*  این علامت در مقابل کد رشته محلی درج شده است که داوطلب در آن پذیرفته شده باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ