روش های تبدیل شدن به یک والدین آگاه و خوب

0

روش های تبدیل شدن به یک والدین آگاه و خوب

کارهای خوبش قدردانی کنید و به دستاوردهایش افتخار کنید و از او تعریف کنید و هیچگاه او را با دیگران مقایسه نکنید.

کودک شما باید بیاموزد با وجودی که همیشه به او عشق می ورزید ولی دلیل نمی شود کارهای اشتباه او را تایید کنید. شما باید مسئولانه فرزندتان را دوست داشته باشید و زمانی که اشتباه میکند ، به او تذکر دهید و عواقب اشتباهش را به او گوشزد نمایید تا در صورت تکرار اشتباه با عواقبش روبرو شود و درک کند نباید کار اشتباهش را تکرار کند.

مرکز مشاوره خوب در تهران متخصص روانشناسی روانشناس خانواده دکتر روانشناس خوب دکتر روانشناس بالینی

عشق کور فقط باعث لوس شدن و بی مسئولیت شدن فرزند شما می شود بنابراین باید آگاهانه و مقتدرانه با او رفتار کنید و جلوی تکرار اشتباهاتش را بگیرید.

شما باید برای اجرای قوانینی که وضع کرده اید ثبات داشته باشید تا فرزندتان دچار سردرگمی نشود و اگر اشتباهی مرتکب می شود بداند چه عواقبی در انتظارش است و در صورتی که کار درستی انجام دهید چه نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت. این موضوع می تواند در ایجاد عادت های خوب در فرزندتان موثر باشد.

قوانین و تبعات آن را مشخص کنید

قوانین زندگی به فرزندتان کمک میکند که در زندگی اش نظم داشه باشد و پیشرفت کند.

با افزایش سن کودک قوانین جدید باید وضع شود

قوانین باید منصفانه و منطقی باشند ، نه اینقدر سختگیرانه که باعث ایجاد ترس و اضطراب در کودک شود و نه اینقدر سهل گیرانه که مانع از تکرار اشتباهات کودک نشود.

قوانین و عواقب انجام ندادن آن ها باید از طرف والدین به کودک توضیح داده شود و به صورت دقیق اجرا شود تا کودک عواقب کار خودش را بشناسد و بتواند اشتباهاتش را اصلاح کند.

منبع : بیتوته

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ