نحوه تنظیم باد لاستیک ماشین در زمستان

0

نحوه تنظیم باد لاستیک ماشین در زمستان ،راهنمای تنظیم باد لاستیک خودرو در زمستان ، تفاوت باد لاستیک در تابستان و زمستان ، باد لاستیک در زمستان ، جدول تنظیم باد لاستیک ،میزان باد لاستیک ، میزان باد لاستیک ۲۰۵ ، انواع باد لاستیک خودرو

نحوه تنظیم باد لاستیک ماشین در زمستان

باد لاستیک در زمستان باید بیشتر از فصل گرما باشد تا بتوانند در زمین‌های خیس یا لغزنده دوام بیشتری داشته باشد.

بی شک تنظیم باد لاستیک ماشین، یکی از فاکتور‌های تاثیرگذار برای کارکرد بهینه اتومبیل و عمر لاستیک است.

تنظیم باد لاستیک هر ۳۰ روز یک بار و یا با هر بار بنزین زدن اتومبیل دریک ماه در عین حال با تغییر درجه حرارت به میزان ۱۰ درجه سانتیگراد و بیشتر به رانندگان توصیه می‌شود.

نکات فنی ماشین میزان باد لاستیک پراید میزان باد لاستیک 405 میزان باد لاستیک 206 فشار باد لاستیک خودرو درجه باد لاستیک پراید جدول تنظیم باد لاستیک

باید دقت شود که باد لاستیک خودرو‌ها را هنگامی بررسی و تنظیم کرد که برای مدت حداقل ۳ ساعت بدون حرکت بوده یا مسافت بیش از ۲ کیلومتر را طی نشده باشد.

باد لاستیک در زمستان چقدر باشد

بنابراین اگر لاستیک ماشین بر اثر پیمایش مسافتی هرچند کوتاه گرم شده باشد، برای جبران کاهش فشار باد در هنگام تنظیم، بهتر است ان را ۳ تا ۵ PSI بیش از میزان توصیه شده در حالت سرد، باد کرد.

فشار باد لاستیک‌های جلو و عقب پراید باید روی عدد ۲۹ , لاستیک‌های جلو و عقب اریو ۳۲ , لاستیک جلو و عقب خودروی ۴۰۵ و پرشیا به ترتیب ۲۹ و ۳۰ , لاستیک‌های جلو و عقب دنا ۲۹ و فشار باد لاستیک‌های عقب و جلو ۲۰۶ و رانا، روی عدد ۳۳ psi تنظیم شود.

در فصل گرما و سرما باید لاستیک خودرو با میزان فشار مناسب تنظیم شود، در خودرو‌های دوگانه سوز و یا خودرو‌هایی که معمولا در صندوق عقب آن‌ها بار اضافی حمل می‌شود، میزان فشار باد لاستیک‌های عقب آن‌ها باید به میزان ۲ تا۳ واحد psi نسبت به حالت استاندارد بیشتر باشد.

میزان باد تایر خودرو در زمستان چقدر باشد

همچنین اگر قصد دارید در جاده‌های بین شهری تردد داشته باشید باید میزان فشار باد لاستیک‌های خودرو خود را به میزان ۱ تا ۲ واحد psi افزایش دهید این مقدار می‌تواند هنگامی که از گاز نیتروژن در لاستیک‌ها استفاده می‌کنید نیز متفاوت باشد.

فشار باد درون لاستیک‌ها معمولا با یکای psi سنجیده می‌شود و در آپاراتی‌ها نیز معمولا دستگاه فشار سنج با همین یکا کار می‌کند. اما برخی از خودرو‌ها ممکن است میزان استاندارد آن‌ها با یکای بار یا کیلو پاسکال نمایش داده شده باشد. هر یک کیلو پاسکال که با یکای Kpa نمایش داده می‌شود برابر با psi ۰.۱۴۵۰۳۸ و هر یک بار که با نماد Bar نمایش داده می‌شود برابر با ۱۴.۵۰۳۸ psi است.

جدول تنظیم باد لاستیک خودرو ( پراید، سمند، پژو، ال ۹۰ دنا ، سمند ، رانا )

در جدول تنظیم باد که در زیر آمده است شما می توانید میزان فشار باد استاندارد برای خودرو های گروه پراید اعم از سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۴۱ و غیره را مشاهده کنید. همچنین میزان تنظیم باد خودروهای گروه تیبا نظیر ساینا و تیبا دو نیز نمایش داده شده است. کلیه خودروهای گروه سمند ، پژو ۴۰۵ ، پژو ۲۰۶ ، پژو پارس و دنا نیز در این جدول ذکر شده اند. همچنین جدول تنظیم باید خودروهایی نظیر ال ۹۰ ، کوییک و آریو نیز ارائه شده است.

فشار باد لاستیک های جلو (psi) فشار باد لاستیک های عقب (psi) ابعاد استاندارد لاستیک
گروه پراید ۲۹ ۲۹ ۱۶۵/۶۵   R13
تیبا ۳۳ ۳۳ (در دوگانه سوز ۳۶) ۱۷۵/۷۰   R13
کوییک ۳۱ ۳۱ ۱۸۵/۶۵   R14
آریو ۳۲ ۳۲ ۱۹۵/۶۵   R15
گروه پژو ۴۰۵ ۲۹ ۳۰ (در دوگانه سوز ۳۳) ۱۸۵/۶۵   R14
پژو پارس ۲۹ ۳۰.۵ ۱۸۵/۶۵   R15
پژو ۲۰۶ ۳۳ ۳۳ ۱۸۵/۶۵   R14
دنا ۲۹ ۲۹ ۱۸۵/۶۵   R15
دنا توربو ۳۲ ۳۱ ۲۰۵/۵۰   R16
سمند ۲۹ ۳۱ (در دوگانه سوز ۳۳) ۱۸۵/۶۵   R15
رانا ۳۳ ۳۳ ۱۸۵/۶۵   R14
ال ۹۰ ۲۹ ۳۲ ۱۸۵/۶۵   R15

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ