چرا کره جنوبی صعود کرد

0

چرا کره جنوبی صعود کرد

کره‌جنوبی از ابتدای جام جهانی تیمی نه چندان امیدوارکننده نشان داده بود که مصدومیت چند ستاره و شکست مقابل غنا، باعث شده بود تا طرفدارانش هم چندان به صعود خوشبین نباشند اما در هفته پایانی همه چیز به شکل دیگری رقم خورد.

در شروع بازی این پرتغال بود که موفق شد به گلزنی شد اما یک ارسال و برخورد توپ به کمر رونالدو، موقعیت را در اختیار یونگ کوون کیم قرار داد تا او گل مساوی را بزند.

نیمه اول با این نتیجه و در حالی به پایان رسید که مهاجمان پرتغال از جمله کریستیانو رونالدو چند فرصت را از دست دادند و کره‌جنوبی هم یک گل در موقعیت آفساید به ثمر رساند.

در نیمه دوم فرناندو سانتوس چند تعویض انجام داد و بازی متعادل پیش می‌رفت تا اینکه روی استارت حیرت‌انگیز سون هیونگ مین، کره‌جنوبی به گل پیروزی و صعود رسید.

کره باتوجه به پیروزی ۲-۰ اروگوئه، تنها به یک برد احتیاج داشت تا راهی مرحله حذفی شود و این گل روی استارت ۶۵ متری سون هیونگ مین از زمین خودی و پاس در عمق او هی چان هوانگ و ضربه این بازیکن به ثمر رسید تا در عین ناباوری، این تیم به مرحله بعدی برود.

کره جنوبی جام جهانی 2022 قطر

سون هیونگ مین هم که با ماسک روی صورت، چهره چندان موثری در دو بازی قبلی کره نبود، در این صحنه به خوبی توانایی خود را نشان داد و در نقش یک ستاره واقعی ظاهر شد تا کره با ۴ امتیاز و یک گل زده بیشتر نسبت به اروگوئه، راهی دور بعدی شود.

این سومین صعود کره‌جنوبی پس از جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ محسوب می‌شود که با هدایت پائولو بنتو رقم خورد و او توانست ماموریت غیرممکن را در مقابل تیم ملی کشورش انجام دهد.

پیش از این کره در سال ۲۰۰۲ که ماجراهای جالبی هم داشت، در خانه تا نیمه نهایی پیش رفت اما در جام جهانی ۲۰۱۰ در مرحله یک هشتم حذف شد.

کره جنوبی جام جهانی 2022 قطر

شاگردان بنتو مالا به احتمال فراوان رودرروی برزیل خواهند ایستاد تا جدالی دشوار را با سلسائو داشته باشند.

کره جنوبی سومین تیم آسیایی در مرحله یک هشتم نهایی محسوب می‌شود که سهم آسیا را پربارتر از همیشه می‌کند.

کره جنوبی جام جهانی 2022 قطر
کره جنوبی جام جهانی 2022 قطر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ