نتیجه بازی هلند و آمریکا +آمار این مسابقه فوتبال

0

نتیجه بازی هلند و آمریکا ، نتیجه بازی آمریکا و هلند ، نتیجه بازی هلند و امریکا ، چند چند شد ، نتیجه بازی هلند و آمریکا ، مسابقه فوتبال امریکا و هلند در مرحله حذفی (یک هشتم نهایی) جام جهانی ۲۰۲۲ امروز و دیروز ، هلند مقابل ایالات متحدهٔ آمریکا

نتیجه بازی فوتبال هلند و آمریکا

در یک بازی حساب شده هلند موفق شد به خوبی جوانان آمریکا را به کنترل درآورد و با دو گل برنده به رختکن برود. آنها با وجود اینکه در دقایق ابتدایی بازی تحت فشار حملات تیم آمریکا بودند با اولین توپ ربایی و حمله خود را به جناح راست محوطه آمریکا رساندند و با پاس زمینی به نزدیکی‌های نقطه پنالتی، دروازه آمریکا را باز کردند. شاگردان فن خال توپ و میدان را به آمریکا دادند ولی اجازه خلق موقعیت جدی به آنها ندادند. در یکی از این حملات اشتباه مدافعین در برگشت توپ را مقابل وه‌آ انداخت و او با یک ضربه سنگین دروازه نوپرت را هدف گرفت اما او با دو دست و یک واکنش سریع، توپ را دور کرد. هلندی ها بار دیگر به همان شکل به ثمر رساندن گل اول از جناح راست حمله کردند و دومفرایز دومین پاس گل خود را در این بازی داد تا هلند در نیمه اول دو بر صفر برنده به رختکن برود

هلند تحت فرمان لوئیس فن‌خال در جام‌جهانی با ۷ پیروزی و ۳ تساوی تابحال شکست را تجربه نکرده و لاله آهنی قصد ندارد اجازه دهد به رکوردش خدشه وارد شود. هدف هلند رسیدن به فینال است. سرمربی این را در کنفرانس اعلام کرد ولی علاوه بر این مشخص کرد آنها هیچ تیم و رقابتی را ساده تصور نمی‌کنند. ” تیمی که توانسته انگلیس را متوقف کند، قطعا تیم خوبی است و ما باید برای شکست‌شان بهترین بازی را انجام دهیم.”

نارنجی پوشان بر اساس پیش‌بینی ها آمریکا را به خانه می‌فرستند تا برای جام بعدی در خانه آماده شوند اما ایالات متحده هم برای خداحافظی زودهنگام نیامده به قطر سفر نکرده و عملکرد آنها هم همین را می‌گوید. کریستین پولیشیچ برای این بازی حساس آماده است. او بعد از مصدومیت در دیدار با تیم کشورمان حالا دوباره به شرایط آمادگی رسیده و این زنگ خطری جدی برای مدافعان هلندی است.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – یک هشتم نهایی

ورزشگاه:  بین المللی خلیفه (دوحه) – ساعت ۱۸:۳۰ – تماشاگر:
داور: ویلتون سامپایو (برزیل)/ کمک‌ها: برونو باشیلیا و برونو پیرس (برزیل)/ داور چهارم: آندرس ماتونته (اروگوئه)/ داور ویدیویی: نیکلاس گالو (کلمبیا)

تیم ملی هلند:
آندریاس نوپرت، ویرجیل فن‌دایک، یورین تیمبر، ناتان آکه (۳+۹۰ ماتیاس دی لیخت)، دالی بلیند، فرانکی دی‌یانگ، مارتن دی رون (۴۶ استیون برخواین)، دنزل دومفرایز، داوی کلاسن (۴۶ تئون کوپمینرس)، ممفیس دیپای (۸۲ ژاوی سیمونس) و کودی گاکپو (۳+۹۰ ووت وگورست)
سرمربی: لوئیس فن‌خال

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

تیم ملی آمریکا:
مت ترنر، تیم ریم، سرجینیو دست (۷۵ دی آندره یدلین)، آنتونی رابینسون، واکر زیمرمن، تیلر آدامز، یونس موسی، تیموتی وه آ (۶۷ برندن آرونسون)، وستون مک کنی (۶۷ هاجی رایت)،کریستین پولیشیچ و خسوس فریه را (۴۶ جیوانی رینا)
سرمربی: گرگ برهالتر

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

کارت زرد: 

آمریکا: تئون کوپمینرس (۶۰)

هلند: فرانکی دی یونگ(۸۷)

شرح گل:

هلند ۱ – آمریکا ۰، دقیقه ۱۰: بر خلاف جریان بازی و تسلط بازیکنان آمریکا روی دروازه هلند ، هلندی با نمایشی چشم‌نواز نشان دادند چرا تیمی خطرناک در جام هستند. بازی تک ضرب و هماهنگ بازیکنان هلند از نیمه‌های زمین شروع شد و به جناح راست محوطه آمریکا و دومفرایز رسید. دنزل دومفرایز پاس زمینی را به نزدیکی‌های نقطه پنالتی رساند. دپای با سرعت بالا خودش را به توپ رساند و با یک ضربه پای راست دقیق توپ را به دور از دستهای ترنر و گوشه دروازه امریکا رساند تا هلند خیلی زود خودش را در بازی از آمریکا پیش ببیند.

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا
نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

هلند ۲ – آمریکا ۰، دقیقه ۱+۴۵: اینبار نوبت به بلیند بود تا از هنرنمایی دومفرایز بیشترین استفاده را برده و دروازه آمریکا را برای بار دوم باز کند. هلند درست شبیه به گل اول از جناح راست بازهم با دومفرایز نفوذ کرد و با پاس زمینی حوالی نقطه پنالتی را هدف گرفت و اینبار دالی بلیند خود را به توپ رساند و دروازه را باز کرد

ویدئو: ۲۶۶۲۵۴

هلند ۲ – آمریکا ۱، دقیقه :با پاس در عمق دی آندره یدلین بازیکن تعویضی پولیشیچ با سرعت از جناح راست وارد محوطه هلند شد و پاس کات بک او به هاجی رایت رسید و او نوپرت را مغلوب و دروازه هلند را باز کرد

ویدئو: ۲۶۶۲۵۷

هلند ۳ – آمریکا ۱، دقیقه ۸۱: دالی بلیند لطف هم تیمی را جبران کرد و او را در لیست گلزنان قرار داد. در نیمه اول ارسال از جناح راست دومفرایز به بلیند رسید و او هم با یک ضربه دقیق دروازه را باز کرد. این بار ماجرا برعکس شد و بلیند با نفوذ از جناح چپ امریکا توپ را بلند برای تیر دورتر فرستاد. دومفرایز هم که تنها و بدون یار انتظار توپ را میکشید با یک ضربه والی دقیق دروازه را باز کرد.

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

لحظات حساس:

دقیقه ۳: در اولین حرکت یانکی‌ها روی اشتباه بازیکنان هلند توپ درون محوطه به پولیشیچ رسید و او با فرار از تله آفساید به محض رسیدن توپ به سمت دروازه هلند شوت زد ولی نوپرت توپ را بخوبی برگشت داد.

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

دقیقه ۲۱: پاس بلند ون دایک برای دپای در جناح راست زمین آمریکا و نزدیکی‌های محوطه به او رسید و او را در موقعیت تک به تک قرار داد. دپای  به محض رسیدن توپ به سمت دروازه ترنر شوت زد ولی توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: اشتباه مدافعین هلند در برگشت توپ باعث شد توپ پشت خط محوطه هلند به وه‌آ برسد و او هم به سمت دروازه نوپرت شلیک کرد اما دروازه‌بان هوشیار هلند توپ را با دو دست دفع کرد.

دقیقه ۵۰: روی ارسال کرنر پولیشیچ به محوطه هلند مک‌کنی موفق شد ضربه سر بزند ولی نوپرت به خوبی توپ را برگشت داد. در برگشت هم تیم ریم از موقعیت استفاده نکرد و هلندی‌ها توپ را از روی خط برگشت دادند.

دقیقه ۵۱: مت ترنز دروازه‌بان آمریکا با واکنش به موقع مانع از باز شدن دروازه‌اش توسط بازیکن خودی شد. تلاش زیمرمن برای دور کردن توپ نزدیک بود دروازه خودی را باز کند ولی ترنر ناجی او و تیمش شد.

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا
نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

دقیقه ۶۱: دو ضربه پیاپی به سمت دروازه آمریکا از بازیکنان هلند زده شد. ضربه اول از گاکپو را مدافعین آمریکا بخوبی بلاک کردند اما دپای از راه رسید و بدون مکث به توپ برگشتی ضربه زد. ترنر بازهم با واکنش خوب با یک دست توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۱: بدون شک ستاره امروز آمریکا دروازه‌بان آنها مت ترنر است. او در دقیقه ۷۱ بازی با دابل سیو بازهم هلندی‌ها را در گلزنی ناکام ماند. او ابتدا شوت پر قدرت تئون کوپمینرس را دفع کرد و در برگشت ضربه سر دپای را هم با یک دست دور کرد تا دپای در گلزنی ناکام باشد.

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

حاشیه:

* جانی اینفانتینو در ورزشگاه حضور دارد و بازی را از نزدیک دنبال می‌کند.

* ترکیب اولیه آمریکا با ۲۵ سال و ۸۴ روز جوانترین ترکیب مرحله حذفی بعد از ترکیب اسلوواکی در جام ۲۰۱۰ است.

* حالا و با ۴۳ گل ممفیس دپای بعد از فن پرسی دومین گلزن تیم ملی هلند است.

* دالی بلیند با ۳۲ سال ۲۶۹ روز دومین بازیکن مسن هلند با گلزنی در جام‌جهانی است.

*  دنی و دالی بلینی پدر و پسر تیم هلند.

* دنزل دومفرایز اولین بازیکن این تورنمنت است که در سه گل در یک بازی تاثیر مستقیم داشته است. (دو پاس گل و ۱ گل)

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

ژاوی سیمونز جوان هلندی با ۱۹ سال و ۲۲۶ روز جوانترین هلندی در مرحله حذفی جام جهانی لقب گرفت.

* دنزل دومفرایز بعد از ۴۴ سال به اولین بازیکن هلند با تاثیر در سه گل و یا بیشتر در یک بازی جام‌جهانی شد.

* با حذف آمریکا سه میزبان آینده جام‌جهانی همگی از جام خداحافظی کردند.

* آمریکا ۱۴ شوت را در نیمه دوم به سمت دروازه هلند زد. این دومین تعداد شوت بعد از ۱۶ شوت به سمت دروازه ایران در جام ۹۸ در یک نیمه برای آنها بود.

نتایج جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2022 قطر بازی هلند بازی آمریکا

بهترین بازیکن زمین:
بدون شک دنزل دومفرایز ستاره هلند امروز بهترین بازیکن زمین بود. او روی سه گل تاثیر مستقیم داشت و با دو پاس گل و یک گل عامل اصلی پیروزی هلند در این دیدار بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ