خودکشی دانشجوی برق دانشگاه تهران

0

خودکشی دانشجوی برق دانشگاه تهران ، خودکشی دانشجوی دکتری دانشگاه تهران ، علت خودکشی دانشجوی دانشگاه تهران ، دلیل خودکشی دانشجوی دکتری برق دانشگاه تهران ، خودکشی دختر در دانشگاه تهران

خودکشی دانشجوی برق دانشگاه تهران

روز گذشته یکی از دانشجویان خانم مقطع دکترای برق دانشکده فنی دانشگاه تهران در این دانشکده اقدام به خودکشی کرده بود که امروز بعد از عمل جراحی فوت شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، این اتفاق پس از بروز اختلاف این دانشجو با استاد راهنما بر سر درج اسامی در یک مقاله صورت گرفته بود.

استاد راهنمای او در این‌باره گفته است: ما چهارشنبه‌ی هفته‌ی پیش مقاله‌ای را به ژورنال nature communications ارسال کردیم و در آن، چکیده‌ی کار این خانم در طول سه-چهار سال و خصوصا کار ویژه‌ی او در ۹ ماه گذشته ارائه شد. واقعا کار خوبی بود و از نظر من به‌عنوان یک محقق، این کار بهترین کار علمی زندگی من بوده که دیدم. این خانم بسیار انسان دقیقی بود و وقت زیادی برای آن گذاشت.

خودکشی در تهران خودکشی دانشجو اخبار دانشگاه تهران

وی افزوده است: نویسنده‌ی دوم که جزو نویسندگان مقاله در آن زمان بود، اکثر پردازشش در بحث تئوری بود؛ چون با این مباحث آشنایی داشته است. این فرد با این خانم دانشجو کار را جلو برده بودند و مقاله خوبی شده بود. ما برای این کار خوشحال بودیم و من به‌قدری خوشحال بودم که برای این مسئله، یک کیک هم خریدم و این خانم هم گفته بود که بهترین روزهای زندگی من این است.

وی گفته است: اما ظاهرا روز بعد صحبتی بین او و آن نویسنده پیش آمده بود که نویسنده دوم به نویسنده‌ی اصلی گفته تو از در این مقاله من سوءاستفاده کردی و این خانم ناراحت شد. بعد از اینکه ماجرا به من منتقل شد گفتم جلسه می‌گذاریم و مسئله را حل می‌کنیم؛ او(نویسنده‌ی دوم) هم قدری کمک داشته و به‌راحتی نمی‌توان از این مقاله گذشت و دخترخانم این را قبول کرد.

وی ادامه می‌دهد: ولی بعدا دوباره این خانم بهم ریخت و پیش من آمد، گفتم امتحان فیزیک الکترونیک داریم و گفتم من به‌صورت مجازی و شما به‌صورت حضوری آن را برگزار کن. این خانم جلوی در سالن گفت اسم من را حذف کنید و من گفتم این امکان ندارد، این کار توست و تا بازگشت نخورد نمی‌توانیم انجام دهیم. اما او می‌گفت من دیگر نیستم و این مقاله بدون من باشد؛ بعد از این بود که رفت و در را باز کرد و خود را به پایین پرتاب کرد. ما تعجب کردیم و مبهوت شدیم.

این استاد دانشگاه بیان کرده است: آن مقاله‌ای ارسال شده بود؛ ما مشکل این دو را حل می‌کردیم و قرار بود در آینده همکاری کنند. چرا به خاطر یک اسم، این مسائل مطرح شد. وقتی مقاله ارسال شده، امکان تغییر اسم وجود ندارد؛ مانند اینکه یک نامه به اداره پست تحویل شود، دیگر امکان تغییر در آن وجود ندارد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

«زهرا.ج» دانشجوی مقطع دکتری رشته برق دانشگاه تهران پیش ازظهر روز شنبه، ۱۲ آذر ماه از راه‌پله طبقه دوم دانشکده برق قدیم واقع در دانشکده فنی(امیرآباد شمالی) به پایین می‌پرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که این دانشجو در مخالفت با درخواست استاد مبنی بر درج نام یک فرد در مقاله‌اش که هیچ ارتباطی با مقاله وی ندارد، اقدام به خودکشی می‌کند.

این دانشجو بلافاصله پس از برگزاری جلسه با استاد و اقدام به خودکشی به بیمارستان منتقل می‌شود.

یک منبع آگاه روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر گفته بود: در جریان این حادثه که پیش از ظهر، در محیط دانشگاه اتفاق افتاد، یک دانشجو با استاد خود در ارتباط با اسامی که در مقاله ثبت می‌شود، بحث می‌کند. گفته می‌شود که استاد برای ثبت نام یک فرد که هیچ ارتباطی با مقاله ندارد، پافشاری می‌کند اما دانشجو نمی‌پذیرد. برخی از منابع اظهار می‌کنند، دانشجو به استاد می‌گوید اگر از ثبت نام آن شخص خودداری نکند، به خودش آسیب می‌رساند که با ادامه بحث با استاد، متاسفانه این دانشجو اقدام به خودکشی می‌کند.

منبع : ایسنا

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ