تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟

0

به لطف پیوندها اینترنت به شکل امروزی خود درآمده است. آنها همان جاده‌ها و پل‌هایی هستند که میان محتواهای موردعلاقه ما، ایجاد می‌گردند. در واقع لینک‌ها انواع و اقسام زیادی دارند و البته تفاوت قابل‌توجهی بین آنها وجود دارد. در این مقاله به بررسی تفاوت لینک داخلی و خارجی خواهیم پرداخت. قبل از هر چیز، هنوز باید بفهمیم پیوندها به‌طورکلی چه بوده و چرا مهم هستند؟

همان‌طور که می‌دانید، اینترنت بر اساس پیوندهایی است که صفحات، محتوا، منابع و داده‌ها را به هم متصل می‌کنند. علاوه بر این، در همان اینترنت می‌توانید تعداد نسبتاً زیادی تعاریف از چیستی لینک پیدا کنید. پیوند، آدرسی در هر قسمت از سند HTML است که به شما امکان جابه‌جایی بین صفحات، با یک کلیک موس را می‌دهد.

پیوندها فرصتی را برای جستجو در سایت و همچنین یافتن سایر صفحات مرتبط در اینترنت فراهم می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که بدون پیوندها، اینترنت، اینترنت نخواهد بود.

لینک سازی داخلی مهم‌تر است یا لینک سازی خارجی؟

برای اینکه به پاسخ این سؤال پی ببریم، باید ابتدا بدانیم که لینک خارجی و داخلی چه بوده و چه مزایایی دارند. در واقع باید تفاوت لینک داخلی و خارجی را درک کنیم.

  • لینک داخلی، نقشه راه یک سایت

پیوندهای داخلی معمولاً دو هدف را دنبال می‌کنند:

  1. کاربران سایت را به محتوای مرتبط دیگر در همان سایت پیوند دهند. لینک‌های داخلی برای انتقال کاربر از صفحه‌ای به صفحه دیگر یا یافتن نسخه پشتیبان از منبع دیگری در همان مکان استفاده می‌شوند. می‌توان گفت که لینک‌های داخلی نوعی نقشه راه هستند که به کاربران در یافتن محتوا کمک می‌کنند.
  2. به ربات‌های جستجوگر کمک می‌کنند تا محتوای مرتبط را پیدا نمایند. همچنین به ربات‌ها امکان درک ساختار و جریان سایت را می‌دهند. پیوندهای داخلی فرایند وب‌گردی را کارآمدتر می‌کنند. اگر این فرایند کارآمدتر باشد، کاربران زمان بیشتری را در سایت شما صرف کرده و زمینه سایت بیشتری دریافت می‌کنند. این امر به نوبه خود در نمایه‌سازی به شما کمک خواهد کرد. این یک مورد مهم در تفاوت لینک داخلی و خارجی می‌باشد. ازاین‌رو مهم است که مطمئن شوید صفحات شما نه‌تنها در جستجو ظاهر می‌شوند، بلکه در بالای فهرست جستجو قرار دارند. پیوندهای داخلی هم در تجربه کاربری و هم در سئو و در نحوه نمایه شدن سایت و نمایش آن در جستجوها نقش مهمی دارند.

 

  • لینک خارجی، پلی میان سایت‌ها

برای درک تفاوت لینک داخلی و خارجی، باید کاربرد لینک خارجی را نیز بدانیم. هر لینکی در یک سایت که به سایت دیگری منتهی شود، لینک خارجی نامیده می‌شود. پیوندهای خارجی معمولاً به روش‌های زیر استفاده می‌گردند.

  1. می‌توانید از چنین پیوندهایی برای استناد به محتوا یا منابع استفاده کنید. مثلاً اگر مطلبی را در وبلاگ خود می‌نویسید و می‌خواهید منبع محتوا را نیز ذکر نمایید. شاید هم شما از عکس‌های شخص دیگری استفاده می‌کنید و می‌خواهید نشان دهید که از کدام منبع گرفته شده‌اند. همه اینها یک پیوند خارجی خواهند بود.
  2. راه دیگر استفاده از لینک خارجی، در محتوای تولید شده توسط کاربر یا به‌عبارت‌دیگر UGC است.

حال که با مفهوم هر لینک آشنا شدید، برای درک بهتر تفاوت لینک داخلی و خارجی، بد نیست نگاهی به مزایای هر یک بیندازیم.

  • مزایای لینک‌های داخلی

    • به موتورهای جستجو اجازه درک بهتر صفحه شما را داده تا آن را در رتبه بالاتری قرار دهند. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای داخلی را فقط زمانی که مرتبط و ضروری هستند، درج می‌کنید. در غیر این صورت، موتورهای جستجو ارتباط یک صفحه با صفحه دیگر را درک نمی‌کنند.
    • پیوندهای داخلی می‌توانند یک تجربه کاربری عالی ایجاد کنند و تعامل را بهبود بخشند. دلیل آن هم این است که کاربران به‌راحتی می‌توانند به تمام اطلاعات لازم دسترسی داشته باشند.
    • آنها درون‌مایه پیوند را به صفحات دیگر در وبلاگ شما ارسال کرده و به ایجاد اعتبار برای آنها کمک می‌کنند. اصلی‌ترین تفاوت لینک داخلی و خارجی همین مورد است.
    • این لینک‌ها با تشویق کاربران به بازدید از صفحات بیشتر تنها در یک جلسه، به هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما کمک خواهند کرد.

 

  • مزایای پیوندهای خارجی

    • آنها می‌توانند اعتبار دامنه شما را افزایش دهند که باعث سنجش نمایه بک‌لینک وب‌سایت شما می‌شود. به این معنی که هرچه وب‌سایت شما بک‌لینک‌های باکیفیت بیشتری دریافت کند، رتبه آن در جستجو بالاتر خواهد بود. یکی از موارد اصلی تفاوت لینک داخلی و خارجی، همین موضوع است.
    • لینک‌های خارجی به بهبود اعتماد و اعتبار وب‌سایت شما کمک می‌کنند.
    • آنها به موتورهای جستجو مانند Google یا Bing کمک کرده تا بهتر بفهمند مقاله شما در مورد چیست. در نهایت آن را به نمودارهای دانش بالا EAT (تخصص، اعتبار، و قابل‌اعتماد) اضافه می‌کنند.

 

  • در نهایت، کدام یک مهم‌تر است؟

هر دو نوع لینک در سئو تأثیر گسترده‌ای دارند. لینک داخلی ترافیک درونی سایت شما را افزایش داده و کاربر را در سایت نگه می‌دارد. لینک خارجی می‌تواند راهی برای دریافت ترافیک از سایت‌های دیگر باشد. با ارائه لینک‌های خارجی به دیگر سایت‌ها به‌عنوان بک‌لینک، می‌توانید از آنها نیز ترافیک دریافتی داشته باشید. لینک‌های داخلی می‌توانند باعث درک بهتر موتورهای جستجو از سایت شما و در نتیجه افزایش رنک آن شوند. بدین ترتیب با درک تفاوت لینک داخلی و خارجی، پی می‌بریم که هر دوی آنها اهمیت بالایی در سئو دارند. درحالی‌که لینک داخلی باعث افزایش اعتبار سئو سایت می‌شود، لینک خارجی به صفحات آن اعتبار می‌بخشد. ازاین‌رو استفاده از هر دوی آنها کاملاً الزامی است.

 

لینک سازی سایت خود را به چه کسانی بسپاریم؟

لینک‌های داخلی و خارجی هر دو مزایای بسیاری دارند، اما تنها درصورتی‌که به‌درستی به کار روند. حال که با تفاوت لینک داخلی و خارجی آشنا شدیم، باید به‌درستی آنها را ایجاد کنیم. برای این کار بهتر است که به متخصصین حوزه سئو مراجعه نماییم. دراین‌خصوص، آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ، باتجربه و خلاقیت بالا، می‌تواند به شما کمک کند. تخصص، تعهد، پویایی و خلاقیت از ویژگی‌های بارز مجموعه ما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت سئو، به سایت ما مراجعه کنید.

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹۱ باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این ۹ سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از ۳۰۰ پروژه سئو، بیش از ۱۵ هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از ۵۰ حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به سفارش سئو سایت نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ