روکش داشبورد ماشین چیست و چه فوایدی دارد

0

روکش داشبورد ماشین چیست و چه فوایدی دارد ، روکش داشبورد پراید ، روکش داشبورد خز ، روکش داشبورد اسپرت

روکش داشبورد ماشین چیست و چه فوایدی دارد

استفاده از لوازم جانبی مختلف همچون روکش داشبورد برای وسایل نقلیه علاوه بر جنبه زیبایی و جذابیت بصری، نوعی نقش محافظت کننده را نیز دارد.

از این رو اکثر صاحبان خودرو از انواع روکش داشبورد ماشین جهت جلوگیری از رنگ پریدگی، خوردگی و یا ساییدگی داشبورد استفاده می‌کنند تا داشبورد اتومبیل خود را سالم و تمیز نگه دارند. روکش داشبورد دارای مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی است که برای انواع وسایل نقلیه طراحی شده‌اند و با قرار گرفتن بر روی داشبورد، اتاق ماشین را از حالت سادگی درمی‌آورند.

از طرفی دیگر نیز زحمت تمیز کردن مداوم داشبورد را از دوش شما برمی‌دارند و مانع از نشستن گرد و غبار بر روی آن می‌شوند. از این رو اکثر افراد برای تمیز نگه داشتن و محافظت از داشبورد اتومبیل خود از انواع روکش داشبورد ماشین استفاده می‌کنند.

روکش داشبورد چیست بهترین برند روکش داشبورد انواع روکش داشبورد

بررسی انواع روکش داشبورد ماشین

اما بهترین برند روکش داشبورد ماشین چیست و چگونه می‌توانیم بهترین و مناسب‌ترین روکش را برای اتومبیل خود انتخاب کنیم؟ در ادامه این مطلب انواع روکش داشبورد خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با جنس‌ها و مدل‌های مختلف روکش داشبورد آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاربرد و فایده روکش داشبورد ماشین چیست

داشبورد ماشین یکی از آسیب‌پذیرترین قسمت‌های داخلی آن محسوب می‌‌شود که دائما در معرض تابش نور خورشید و گرد و غبار قرار دارد. از این رو بسیار سریع‌تر از سایر بخش‌های خودرو دچار آسیب دیدگی و فرسودگی می‌شود و طول عمر کوتاه‌تری دارد. از طرفی دیگر نیز به نظافت مکرر نیاز دارد تا همواره تمیز و درخشان به نظر برسد.

استفاده از انواع روکش ماشین تمامی این مشکلات را برطرف می‌سازد و موجب افزایش طول عمر داشبورد اتومبیل شما خواهد شد. روکش‌ها سطح داشبورد را به طور کامل پوشش می‌دهند و مانع تابش مستقیم نور خورشید و نشستن گرد و غبار و همچین ایجاد خط و خش بر روی آن می‌شوند. در نتیجه داشبورد اتومبیل دیگر دچار رنگ پریدگی و آسیب‌های احتمالی همچون ساییدگی و یا خوردگی نمی‌شود و سالیان سال، نو و تمیز باقی می‌ماند.

استفاده از انواع روکش داشبورد ماشین برای افرادی که به تمیزی اتومبیل خود اهمیت می‌دهند، گزینه بسیار مناسب و کاربردی محسوب می‌شود زیرا در این صورت دیگر نیازی به تمیز کردن روزانه و استفاده از اسپری براق کننده نخواهند داشت. بنابراین مهم‌ترین فایده روکش داشبورد ماشین «افزایش طول عمر» و «عدم نیاز به نظافت روزانه» است و به همین دلیل یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی اتومبیل محسوب می‌شود.

انواع روکش داشبورد ماشین

روکش‌های داشبورد ماشین دارای انواع و جنس‌های مختلفی هستند که هریک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. از این رو آشنایی با انواع جنس روکش داشبورد ماشین به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید بتوانید به راحتی روکش دلخواه خود را انتخاب کنید. انواع روکش داشبورد ماشین شامل موارد زیر است:

جنس تافتینگ

روکش تافتینگ یکی از مرغوب‌ترین انواع روکش داشبورد ماشین است که دوام و استقامت بسیار بالایی دارد و مانع از پوسیدگی، رنگ پریدگی و آسیب به داشبورد اتومبیل شما خواهد شد.

روکش تافتینگ اصطکاک بسیار خوبی با داشبورد ماشین دارد و به راحتی جابجا نمی‌شود؛ یعنی در هنگام حرکت اتومبیل از روی داشبورد تکان نمی‌خورد و کاملا ثابت می‌ماند. روکش‌های جنس تافتینگ دارای طول عمر بالایی هستند و پس از مدتی استفاده دچار تغییر شکل و یا تغییر رنگ نمی‌شوند. این جنس روکش همچنین ظاهر و طراحی جذابی دارد و استفاده از آن فضای داخلی اتومبیل شما را زیباتر می‌سازد.

این جنس دارای قابلیت شستشو است و پس از شستشو دچار تغییر شکل و یا تغییر رنگ نخواهد شد. بنابراین اگر به زیبایی ظاهری، نظافت و طول عمر مفیدتر داشبورد اتومبیل خود اهمیت می‌دهید، روکش تافتینگ یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است و جنس آن از سایر جنس‌های روکش داشبورد، مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر است.

جنس موکت

روکش موکتی یکی دیگر از انواع روکش داشبورد ماشین است و همانطور که از نام از آن پیداست از جنس موکت بوده و مانند جنس تافتینگ از مقاومت بالایی برخوردار است. روکش موکتی داشبورد نیز کاملا بر روی آن ثابت می‌شود و و طول عمر بالایی دارد. جنس موکتی دارای قابلیت شستشو بوده و دچار تغییر رنگ و تغییر شکل نخواهد شد.

روکش موکتی با پوشش کامل سطح داشبورد ماشین از آن در برابر هرگونه آسیب احتمالی، خط و خش و یا خوردگی محافظت می‌کند و مانع تغییر رنگ آن در مقابل تابش نور آفتاب خواهد شد. بنابراین اگر به فکر خرید روکش داشبورد اتومبیل خود هستید، روکش موکتی نیز قابلیت‌های کاربردی خاص خود را دارد و یک پوشش محافظ و بادوام محسوب می‌شود.

جنس نمدی

جنس نمدی نیز یکی دیگر از انواع جنس روکش داشبورد ماشین محسوب می‌شود که اصطکاک بالایی با سطح داشبورد دارد و پس از ثابت شدن از روی آن تکان نمی‌خورد. روکش نمدی دارای انعطاف کم و مقاومت بالایی است و مانع پوسیدگی، ترک خوردگی و رنگ پریدگی داشبورد می‌شود. روکش نمدی نیز مانند جنس تافتینگ و موکتی، قابل شستشو است.

انتخاب جنس انواع روکش داشبورد ماشین کاملا به سلیقه شخصی و میزان بودجه شما بستگی دارد. هر سه جنس مختلف روکش‌های داشبورد از کیفیت بالایی برخوردار هستند و پوشش محافظ بسیار خوبی محسوب می‌شوند اما شکل ظاهری آنها کمی با یکدیگر تفاوت دارد. روکش‌های داشبورد برای هر اتومبیل به صورت اختصاصی طراحی و تولید می‌شوند.

انواع رنگ روکش داشبورد ماشین

انواع روکش داشبورد ماشین مانند هر لوازم جانبی و مصرفی دیگر در رنگ‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شود. برای انتخاب رنگ روکش داشبورد اتومبیل خود باید به رنگ اتاق، روکش‌های صندلی، کمربند و فرمان توجه داشته باشید. رنگ لوازم جانبی اتومبیل باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند تا فضای داخلی آن را از حالت سادگی و فابریک اولیه دربیاورند. رنگ‌های منتخب شما می‌توانند در یک طیف رنگی تقریبا مشابه و یا رنگ‌هایی کاملا متضاد باشند.

اگر رنگ اتاق اتومبیل شما کرم روشن است، رنگ روکش داشبود شما نیز بهتر است در طیف کرمی و یا قهوه‌ای تیره باشد تا با فضای داخلی آن هماهنگ شود.

اما اگر رنگ اتاق اتومبیل شما مشکی باشد در انتخاب رنگ محدودیت خاصی ندارید و می‌توانید از رنگ‌های دلخواه خود استفاده کنید. اما به طور کلی بهتر است رنگ روکش خود را در میان رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، مشکی و یا طوسی انتخاب کنید زیرا این رنگ‌ها به شستشو و مراقبت کمتری نیاز دارند.

از طرفی دیگر نیز در طولانی مدت از رنگ آنها خسته نمی‌شوید؛ زیرا روکش داشبورد بیشتر از لوازم جانبی دیگر در معرض دید راننده قرار دارد. به همین جهت بهتر است از رنگ‌های تیره و خنثی برای روکش داشبورد خود استفاده کنید.

بهترین برند روکش داشبورد ماشین

برند روکش داشبورد ماشین یکی دیگر از آیتم‌های مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. برند بابل کارپت یکی از بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده انواع لوازم جانبی خودرو اعم از روکش داشبورد، روکش صندلی، کفپوش ماشین و غیره است که محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای تمامی خودروها طراحی می‌شوند.

روکش‌های داشبورد برند بابل در سه جنس مختلف تافتینگ، نمدی و موکتی تولید می‌شوند که دوام بسیار بالایی دارند و از داشبورد اتومبیل شما در مقابل آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند.

جمع بندی

داشبورد اتومبیل همواره در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد و پس از مدتی دچار رنگ پریدگی و آسیب‌های احتمالی دیگر همچون خوردگی می‌شود. از این رو استفاده از انواع روکش داشبورد ماشین برای محافظت و افزایش طول عمر آن بسیار ضروری است و از طرفی دیگر نیز فضای داخلی اتومبیل شما را زیبا می‌کند.

روکش‌های داشبود در جنس‌ها و رنگ‌های مختلف و برای تمامی مدل‌های اتومبیل طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین اگر به نظافت و افزایش طول عمر داشبورد اتومبیل خود اهمیت می‌دهید حتما از روکش داشبورد استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ