بارش برف در مشهد تا کی ادامه دارد

0

بارش برف در مشهد تا کی ادامه دارد

آیدا فاروقی کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، بتناوب تا فردا بارش باران و برف (غالباً بشکل برف)، کولاک برف و مناطق مستعد مه آلودگی و کاهش میدان دید در استان ادامه دارد. وی افزود: بیشترین مقدار بارش برای مناطقی از مرکز و نیمه جنوبی استان پیش‎ بینی شده است.

فاروقی گفت: روز‌های پایانی هفته جو پایدار بوده و دمای هوای شبانه در اغلب مناطق به کمتر از ۱۵ درجه سلسیوس کمتر از صفر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه بیست و یکم دیماه ۱۴۰۱ را نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده برف با وزش باد بتدریج کاهش ابر پیش بینی کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته کلات‎ نادر با کمینه دمای ۸- درجه سلسیوس سردترین و تایباد با بیشینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند.   طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۶- و ۲ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین ارتفاع برف و مقدار بارندگی از شهرستان‎ قوچان ۱۵ سانتی‌متر و درگز ۴/۹ میلی‌متر و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های ‎سرخس ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار هواشناسی اخبار مشهد آیدا فاروقی کیست

تداوم بارش برف در مشهد تا صبح پنج‌شنبه

بیشترین ارتفاعات برف برای مناطق جنوبی استان به خصوص فریمان، تربت‌حیدریه و کاخک گناباد پیش‌بینی شده که باید ماکسیمم ارتفاع بارش برف را داشته باشند.

فاروقی افزود: بارش برف از بعدازظهر امروز تا اوایل فردا صبح همچنان به صورت متناوب ادامه دارد.

وی گفت:سپس به تدریج کاهش ناپایداری‌ها و میزان ابرناکی را خواهیم داشت. ضمن اینکه در این مدت وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود که کولاک برف را همراه دارد و در مناطق مستعد نیز تشکیل مه و کاهش دید اتفاق می‌افتد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود:  امروز در گرمترین ساعات دمای هوای مشهد منفی ۳ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات به منفی ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

آیدا فاروقی بااشاره به اینکه دمای مشهد طی روزهای آینده کاهش محسوسی خواهد داشت، ادامه داد: امروز در گرمترین ساعات دمای هوای مشهد منفی ۳ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات به منفی ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی گفت: نوسانات دمای شهر مشهد بین ۶-  و ۲ درجه سلسیوس بوده و پیش‌بینی شده اوایل روزهای پنجشنبه و جمعه دمای کلانشهر مشهد به کمتر از منفی ۱۴ درجه سلسیوس برسد.

فاروقی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان کلات نادر با منفی ۸ درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با ۱۶ درجه گرم‌ترین نواحی استان گزارش شده‌اند. در همین مدت بیشترین ارتفاعات برف در ۱۶ سانتی‌متر از شهرستان قوچان و ۴/۹ میلی متر از درگز گزارش شده است.

او گفت: میزان بارندگی‌ها در ایستگاه فرودگاهی مشهد ۲/۱ میلی‌متر به صورت آب حاصل از برف گزارش شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ