حرکات جنین از چند هفتگی احساس میشود

0

حرکات جنین از چند هفتگی احساس میشود ، حرکات جنین از چند هفتگی احساس میشود نی نی سایت ، جنین پسر از چند ماهگی تکان می خورد ، حرکات جنین دختر از چند هفتگی احساس میشود نی نی سایت ، اولین حرکات جنین دختر ، حرکت جنین دختر از کی شروع میشه

حرکات جنین از چند هفتگی احساس میشود

حرکت جنین در شکم مادر از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت است. برخی از نوزادان دائماً محدودیت‌های فضای دنج خود را آزمایش می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر تا زمان شروع زندگی خود در بیرون از رحم آرام می‌نشینند.

از طرفی، همه حرکات جنین در رحم شبیه به هم نیستند. در ابتدا مادر ممکن است حرکاتی شبیه به بال بال زدن را احساس کند که بعداً به لگدهای قوی‌تری تبدیل می‌شود. سپس متوجه می‌شود که کودک در حال چرخیدن، غلت زدن یا تکان خوردن است.

اگرچه اغلب پزشکان معتقد هستند که از هفته ۱۴ تا ۲۰ ام بارداری حرکات جنین احساس می‌شوند، اما نمی‌توان مسائل زیر را نادیده گرفت:

  • از هفته ۷ ام تا ۹ ام تمام اندام‌های جنین همزمان حرکت می‌کنند، بدون آنکه مادر متوجه شود. زیرا اعصاب جنین در حال تکامل هستند. معمولا در این شرایط جنین ظاهری قوس مانند به خود داده است.
  • به کمک سونوگرافی در هفته ۹ ام می‌توان حرکت جنین سه ماهه مانند خمیازه کشیدن یا کشش بدن را مشاهده کرد.
  • از هفته ۱۰ ام به بعد جنین می‌تواند دهان خود را باز کند و حتی انگشت بمکد.
  • بلعیدن مایع آمنیوتیک با شروع هفته ۱۲ ام آغاز می‌شود.
  • معمولا از هفته ۱۳ ام به بعد اگر مادر ضربه آرامی به شکم خود بزند یا پوست آن را لمس کند، ممکن است کودک دست‌ها و پاهای خود را تکان دهد و این مسئله احساس شود.
  • از هفته ۱۴ یا ۲۰ ام به بعد دیگر نیازی به محرک نیست و حرکات شدید جنین به‌راحتی برای مادر قابل تشخیص هستند. البته مادرانی که قبلا تجربه بارداری نداشته‌اند و اولین فرزند خود را حمل می‌کنند، ممکن است با تاخیر و در حوالی هفته‌های ۲۰ تا ۲۲ ام چنین تجربه‌ای داشته باشند.

بنابراین، اگرچه اولین حرکات جنین از هفته ۷ ام بارداری آغاز می‌شوند اما برای مادر قابل تشخیص نیستند. زمانی مادر انواع حرکت جنین را احساس می‌کند که سه ماهه اول به پایان رسیده باشد.

دوران بارداری جنین بارداری هفته به هفته

معمولا حرکات جنین در سه ماهه دوم کمی غیر قابل پیش‌بینی هستند. همانطورکه نوزاد بزرگتر می‌شود، شدت حرکات او نیز بیشتر شده و مادر می‌تواند متوجه حرکات کششی و مشت و لگد زدن جنین شود. به‌همین‌دلیل:

  • در ۲۰ تا ۳۶ هفتگی انواع حرکات ضعیف، قوی و چرخشی جنین قابل تشخیص هستند (حرکات جنین در ماه ششم بارداری). چراکه نوزاد دیگر می‌تواند تمام مفاصل و ستون فقرات خود را حرکت ‌دهد.
  • در ۲۸ هفتگی معمولا نوزاد در اثر احساس یک صدای بلند می‌تواند به‌صورت ناگهانی دست و پای خود را به سمت قفسه سینه آورده و بدن خود را جمع کند.
  • در سه ماهه سوم، نوزاد حرکاتی مانند دوچرخه‌سواری برای وارونه شدن نشان می‌دهد. زیرا باید برای زایمان طبیعی آماده شود.

قابل ذکر است که الگوی حرکات جنین در طی ۲۴ ساعت تغییر می‌کند. معمولا حرکات ضعیف به‌تدریج کاهش می‌یابند و حرکات قوی و چرخشی مدام تکرار می‌شوند.

اصولا با نزدیک شدن به زمان زایمان، به‌دلیل بزرگ‌تر شدن کودک و کاهش فضای رحم، حرکات قوی و چرخشی اندکی محدود می‌شوند و حرکات ضعیف افزایش می‌یابند. هرگونه تغییر در این روند طبیعی، باعث بروز حرکات غیرعادی جنین می‌شود.

از نظر نوع حرکات، تفاوتی در حرکت جنین پسر یا حرکت جنین دختر مشاهده نمی‌شود. فقط اینکه ممکن است جنین پسر حرکات شبانه بیشتری داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ