چه علائمی نشان می دهد که دوقلو باردار هستید؟

0

با افزایش تعداد بارداری‌های دوقلو، احتمال داشتن چند قلو در بارداری بیشتر از همیشه است. بارداری دوقلو اغلب می‌تواند در اولین معاینه تشخیص داده شود.

مجله سلامت فرزندان دوقلو علایم بارداری علائم بارداری دوقلو دوقلو زایی دوران بارداری تولد دوقلو بارداری انواع دوقلوها

علائم اغراق آمیز دارید

علائم بارداری دامنه وسیعی دارد: تهوع صبحگاهی، هوس غذایی، خستگی، تکرر ادرار، همه معمولاً توسط زنان باردار تجربه می‌شود. ممکن است تعجب‌آور نباشد که حضور دو نوزاد این علائم را تشدید کند.

برخی از مادران چندقلو باردار علائم تشدید حالت تهوع، خستگی، حساس شدن سینه‌ها، هوس غذایی یا موارد مشابه را گزارش می‌دهند. در زنانی که بارداری قبلی را تجربه کرده‌اند شایع‌تر است و بنابراین مبنایی برای مقایسه دارد.

سطوح HCG یا AFP بیش از حد بالاست

در اوایل بارداری، پزشکان یا ماماها ممکن است غربالگری‌های معمولی را برای بررسی سطح HCG انجام دهند. اگر سطوح بالا باشد، ممکن است حاملگی چند قلو را نشان دهد.

غربالگری AFP بعداً در بارداری انجام می‌شود و آزمایش‌هایی برای تمایل به ناهنجاری‌های کروموزومی یا نقص‌های مادرزادی انجام می‌شود. بر اساس نتیجه غربالگری، پزشکان ممکن است آزمایشات بیشتری را توصیه کنند. یک نتیجه غیرعادی بالا می‌تواند به دلیل وجود چند نوزاد مانند دوقلوها باشد.

حرکت جنین را زود احساس می‌کنید

یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات بارداری، احساس حرکت کودک در رحم شماست. برخی از مادران دوقلو گزارش می‌دهند که در بارداری زودتر و بیشتر حرکت را حس می‌کنند، گاهی اوقات در اوایل سه ماهه اول.

افزایش وزن سریع دارید

شکی نیست که حمل دو نوزاد تاثیر زیادی بر بدن یک زن دارد. نه تنها مادران دوقلو احتمالا وزن بیشتری اضافه می‌کنند، بلکه رحم آنها نیز کشیده و منبسط می‌شود تا نوزاد اضافی را در خود جای دهد.

اکثر پزشکان و ماماها افزایش وزن و قد فندال را در طول معاینه‌های معمول کنترل می‌کنند. اندازه‌های بیش از حد هر دو ممکن است به حاملگی چند قلو اشاره کند.

چگونه بارداری دوقلو تایید می‌شود

دو راه برای تایید بارداری دوقلو از طریق سونوگرافی و مانیتور داپلر جنین است.

دو نوزاد در سونوگرافی قابل مشاهده هستند

اولتراسوند از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از رحم استفاده می‌کند. مبدل امواج صوتی با فرکانس بالا را به بدن می‌فرستد. همانطور که امواج صوتی از اندام‌ها و ساختارها منعکس می‌شوند، سیگنال‌های الکتریکی تولید می‌کنند که به تصاویر تبدیل می‌شوند. این نگاه کردن به رحم می‌تواند به وضوح وجود دو جنین را در اوایل بارداری نشان دهد.

دو ضربان قلب متمایز شنیده می‌شود

ابزارهای مختلفی برای گوش دادن به ضربان قلب جنین در دوران بارداری وجود دارد، از جمله گوشی پزشکی، فتوسکوپی یا مانیتور داپلر. با گوش دادن دقیق، پزشک یا ماما گاهی اوقات می‌تواند چندین ضربان قلب متمایز را تشخیص دهد و ممکن است به وجود دوقلو مشکوک شود. در این صورت، یک اسکن اولتراسوند می‌تواند تایید کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ