نکات ویژه برای امتحان زبان انگلیسی دوازدهم نهایی

0

نکات ویژه برای امتحان زبان انگلیسی دوازدهم نهایی خرداد ۱۴۰۲

متن و تمرینات کتاب درسی، متن و تمرینات کتاب کار، سوالات امتحان نهایی (اولویت خرداد ۱۳۹۹ و دی ۱۴۰۱) و بخش شنیداری پایه‌های دهم تا دوازدهم رو بررسی کنید. تاکید می‌کنم امسال از تمام این بخش‌هایی که گفتم سوال مستقیم خواهید داشت.

 واژگان بخش شنیداری کتاب درسی را کامل مسلط باشید.

به حروف اضافه‌ها، هم‌‌آیی‌ها (collocation)، ضرب‌المثل‌ها … توجه کنید.

هم برای بخش شنیداری و هم برای سایر بخش‌ها، باید بر روی قسمت دوم و سوم افعال مسلط باشید. ضمنا، خوانا و تمیز بنویسید.

امسال حداقل ۲ نمره جدید و سخت‌تر خواهد بود‌. یقین دارم از متن کتاب درسی و کار سوالات ریز طرح شده است. پس فکر نکنید بدون مطالعه می‌توانید ۲۰ شوید.

در بخش شنیداری، فایل صوتی هر سوال، ۳ بار پخش می‌شود. سعی کنید هر ۳ بار را دقیق گوش کنید. توصیه نمی‌کنم حتی اگر بار اول پاسخ‌ها رو فهمیدید، از سوال رد شوید. به مکث‌ها، تلفظ‌ها، اسامی رد و بدل شده در مکالمه، اعداد و تاکید‌ها دقت کنید. ضمنا، پاسخ یک سوال ممکن است انتهای جمله گفته شود. اصلا عجله نکنید.

در بخش رایتینگ، بسیار ساده بنویسید. از به‌کار بردن کلمات و گرامر‌های پیشرفته خودداری کنید.

 در سوال‌هایی که از شما می‌خواهند درباره یک کلمه یا ترکیب یک Topic Sentence بنویسید، دقت کنید که آن کلمه یا ترکیب باید شروع‌کننده جمله شده باشد. مثلا اگر درباره language پرسید:

– Learning a new language improves our understanding of other cultures.
– Language is a system of communication.

 در سوالاتی که از شما می‌خواهند درباره موضوعی یک پاراگراف بنویسید، دقت کنید که اطلاعات داده شده به ترتیب منطقی پشت سر هم قرار گیرند. مثلا نمی‌توانید در شروع پاراگراف درباره تاریخ وفات یک دانشمند صحبت کنید‌. این اطلاعات، معمولا جمله آخر پاراگراف است.

 در سرتاسر آزمون، شروع تمام جملات‌تان باید با حروف بزرگ باشد (یعنی capital). ضمیر I همیشه با حرف بزرگ نوشته می‌شود. اگر لیستی بیش از ۲ چیز داشتید، بین عنصر اول و دوم ویرگول اجباری است. ضمنا قبل از عنصر آخر and نیاز است. یعنی:

A and B
A, and B
A B and C
A, B, and C

اگر جمله شرطی با If شروع شد، بعد از جمله شرط (جمله وابسته)، ویرگول نیاز است. یعنی:

If I knew the truth, I would tell you.

 ریدینگ‌ها را با صبر و حوصله بخوانید و سعی کنید برای سوالات تشریحی ریدینگ، پاسخ را کامل از متن منتقل کنید. امکان دارد به جواب‌های خلاصه نمره کامل تعلق نگیرد.

حتما نگاهی به واژگان زبان دهم و یازدهم داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ