آمپر آب پراید باید کجا باشه

0

امپر اب پراید باید کجا باشه

استاندارد آمپر آب پراید انژکتوری
آمپر آب باید کجا باشد
پشت آمپر حد نرمال آمپر آب پراید
آمپر آب پراید صبا
امپر اب پراید ۱۳۱
درجه بندی آمپر آب پراید

برخی از این درجه بندی ها به صورت آنالوگ و برخی دیگر به صورت دیجیتال اند، اما به طور کلی، هر دو مدل یک چیز را نشان می دهند و آن هم میزان درجه آب موتور خودرو به صورت نسبی است. پس از این بابت میان این دو نوع درجه آب فرقی وجود ندارد.

دانستنی های فنی خودرو آمپر پراید

محدوده نرمال درجه آب موتور خودرو چقدر است؟

به طور قطعی نمی توان در مورد محدوده نرمال درجه آب موتور خودروهای مختلف صحبت کرد، زیرا موتورهای مختلف الگوهای طراحی خاص خود را دارند، اما به طور تقریبی می توان گفت این محدوده در بیش تر خودروها بین ۹۰ تا ۱۰۵ درجه سلسیوس است.

چطور می توان محدوده نرمال درجه آب موتور خودرو را از آمپر تشخیص داد؟

از آن جایی که در بیش تر خودروها آمپر آب عددگذاری نشده است و با یک بازه ای روبه‌رو هستیم که در قسمت پایین برخی از آن ها رنگ آبی و در قسمت بالا رنگ قرمز است، بنابراین نمی توانیم بفهمیم دمای دقیق موتور چند درجه سلسیوس است. به همین دلیل نیاز است از موقعیت قرارگیری عقربه، نرمال بودن وضعیت دمای موتور را تشخیص دهیم. به همین منظور بهتر است بدانید دمای آب و مخلوط خنک کننده خودرو در شرایط عادی و پس از گرم شدن باید حدوداً در وسط محدوده قرار گیرد، اما این را نیز بدانید که اگر آمپر کمی از وسط بالاتر رفت، مشکلی به وجود نیامده و این قضیه نمی تواند دردسرساز شود، زیرا پس از مدت کمی، ترموستات مسیر عبوری آب از موتور به رادیاتور را باز می کند و به کمک فن، دمای مخلوط خنک کننده پایین می آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ