نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ انتخاب رشته | سایت www.sanjesh.org اعلام نتایج

0

نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ سنجش سایت سنجش جواب انتخاب رشته زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ انتحاب رشته

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور: نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ و اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حال آماده‌سازی است و همانگونه که قبلا نیز اطلاع رسانی شده است، تا پایان روز شنبه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ کی اعلام میشود

نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تا پایان روز شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود

ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد که اطلاعات آن از سوی سایت این دانشگاه اعلام می‌شود، از روز دوشنبه (۱۷ مهر) آغاز می‌شود.

سایت www.sanjesh.org اعلام نتایج کنکور

سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را بر روی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می دهد. هر سال زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سازمان سنجش اطلاع رسانی می گردد.

مراحل مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

  1. ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست
  3. کلیک روی لینک مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری
  4. وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  5. مشاهده نتیجه داوطلب

ورود به سایت سازمان سنجش برای دیدن نتایج نهایی  کنکور ۱۴۰۲

اعلام نمرات خام، کنکور و سابقه تحصیلی داوطلبان

در ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ سازمان سنجش نحوه اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) را اعلام کرد.

۱. پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو با ملاک نمره کل نهایی حاصل از ۶۰ درصد آزمون اختصاصی (کنکور) و ۴۰ درصد تأثیر قطعی سوابق تحصیلی برای سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین ۷۴ درصد آزمون اختصاصی (کنکور) و ۲۶ درصد تأثیر قطعی سوابق تحصیلی برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی انجام می‌شود.

۲. آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت (نوبت اول در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱، نوبت دوم در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲) برگزار شد. طبق مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی نوبت‌های اول و دوم داوطلبانی که در هر دو نوبت آزمون اختصاصی (کنکور) شرکت کرده‌اند، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی در نمره‌کل نهایی لحاظ می‌شود؛ لذا بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، در کارنامه مربوط به نوبت دوم درج شده است.

۳. نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه ۱۴۰۱ اطلاع رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است. برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است.

۴. کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت کرده، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی (دریافتی از وزارت آموزش و پرورش) می‌باشد که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

۵. کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، هفته آینده در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

۶. تعداد محدودی از داوطلبان که در آزمون نوبت اول (دی ماه ۱۴۰۱) در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کرده، ولی در آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۲) با گروه آزمایشی اصلی دیگری شرکت کرده‌اند، باید در همین کارنامه اولیه حداکثر تا تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ علاقه‌مندی خود را صرفاً به یک گروه آزمایشی اصلی که تمایل به انتخاب رشته‌های تحصیلی از آن گروه دارند، اعلام کنند تا بر این اساس کارنامه حاوی رتبه آنان تهیه و ارائه شود.

شایان ذکر است برای این دسته از داوطلبان در صورت عدم انتخاب گروه آزمایشی اصلی، گروه آزمایشی انتخابی آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۲) ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

 

نتایج کنکور کی میاد نتایج اولیه کنکور نتایج انتخاب رشته مشاهده نتایج کنکور اخبار کنکور 1402

سامانه جامع آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (کارنامه علمی تیر ماه)

سامانه جامع آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (کارنامه علمی تیر ماه) در اطلاعیه سایت سنجش قرار گرفت

لینک ورود به سامانه جامع آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (کارنامه علمی تیر ماه )

مهم : امروز اگر هم بخواد جوابی بیاد صرفا درصد های کنکور تیرماه منتشر میشه و رتبه های کنکور آخر هفته اعلام میشه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه در نشست شورای سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه اعمال سوابق تحصیلی به صورت ۴۰ درصد تأثیر قطعی در نمره آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اعمال می‌شود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حال نهایی کردن داده‌های مربوط سوابق تحصیلی داوطلبان است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی خبرها در رسانه‌ها درباره میزان ظرفیت رشته‌های پزشکی، گفت: دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ هنوز نهایی نشده و اطلاعات مربوط به ظرفیت دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌تدریج در حال تکمیل است بنابراین آمار اعلام شده درباره کاهش ظرفیت رشته‌های پزشکی صحت ندارد.

روش های دیدن نتایج نهایی کنکور :

راه اول:

شماره داوطلبی
شماره شناسنامه
عبارت امنیتی

راه دوم:

شماره پرونده
شماره شناسنامه
عبارت امنیتی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ