نام پدر و مادر حضرت ابوالفضل عباس

0

نام پدر حضرت ابوالفضل ، نام مادر حضرت ابوالفضل چیست ، نسبت حضرت ابوالفضل با امام حسین ، مادر حضرت ابوالفضل از کدام قبیله بود

ایا حضرت ابوالفضل برادر امام حسین است

عباس بن علی مشهور به ابوالفضل در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود. پدر ایشان حضرت علی (ع) و مادرش ام‌البنین نام داشت.

عباس بن علی(ع) مشهور به قمر بنی هاشم، برادر و یار واقعی امام حسین (ع) در واقعه کربلا بوده است. ایشان به داشتن قدرت بدنی بالا در میان اعراب مشهور بودند. حضرت ابوالفضل در سال ۶۱ هجری قمری در روز عاشورا به شهادت رسیدند. آرامگاه ایشان در کنار حرم سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین قرار دارد.

یکی از زیارتگاه‌های همیشگی شیعیان، حرم حضرت عباس (ع) است. آرامگاه ایشان در شهر کربلا و در شمال شرقی حرم امام حسین (ع) قرار دارد. فاصله بین حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) را بین‌الحرمین نام گذاری کرده اند. شیعیان به حکم ادب در ابتدا مانند حضرت عباس (ع) در مقابل امام حسین (ع) عرض ادب و کسب اجازه کرده سپس به زیارت امام حسین (ع) می‌روند.

فرزندان امام علی زندگینامه حضرت ابوالفضل عباس حضرت ام البنین کیست حضرت ابوالفضل

مادر حضرت عباس کیست

مادر حضرت عباس، فاطمه دختر حزام است. پدر أم البنین، حزام بن خالدربیعه بوده است.

از نسل بنی‌ کلاب، مکنّی به ام‌ البنین می‌باشد که پس از شهادت حضرت فاطمه (علیهاالسلام) به پیشنهاد عقیل، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) او را به همسری برگزید، چرا که آن حضرت از عقیل خواستار همسری از تبار دلاوران نام‌آور شد تا فرزندی دلیر و شجاع برای او آورد و عقیل ام‌ البنین را به آن حضرت پیشنهاد نمود.

ثمره این ازدواج چهار فرزند به نام‌های عباس، عبداللَّه، جعفر و عثمان بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ