جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

0

افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ چقدر است

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مشاهده می کنید

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ به تفکیک ردیف ۱ تا ۱۹ اعلام شد.

از تاریخ ۰۱‏‏‏/۰۱‏‏‏/۱۴۰۲ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تأمین‌ اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، به‌ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری (مبلغ ۴۱,۷۹۷,۵۰۰ ریال) و کمتر از آن، به‌میزان ‏%۲۷ (بیست و هفت درصد) و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به‌میزان ۲۱% (بیست و یک درصد) به‌علاوه مبلغ ثابت ۲,۵۰۷,۸۸۰ (دو میلیون و پانصد و هفت هزار و هشتصد و هشتاد) ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی از تاریخ ۰۱‏‏‏/۰۱‏‏‏/۱۴۰۲، ماهیانه مبلغ ۵۳,۰۸۲,۸۴۰ ریال تعیین می‌شود.

در تصویب نامه شماره ۶۴۴۶۸ ت ۶۱۴۶۶ه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۷ ، بعد از عبارت «قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴» عبارت «و ماده (۹۶) قانون مذکور، به نحوی که مجموع دریافتی مستمری بگیران با احتساب بیست و هفت درصد (۲۷٪) افزایش مبلغ مستمری و مزایای جنبی (کمک به تأمین معیشت، حق مسکن، کمک هزینه عائله مندی و اولاد)، کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال نباشد.» الحاق می‌شود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت : برای آنکه متوسط بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل‌بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که ۷۵ درصد آن برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت شد و ۲۵ درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است. ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می‌شود. ۳۶۰ کانون استانی و شهرستانی داریم و ۳ هزار نفر هیئت مدیره‌های کانون هستند.

محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: ماده ۹۶ تأمین اجتماعی به صراحت می‌گوید تأمین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یک‌بار حقوق بازنشستگان را برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیئت وزیران تصویب شود؛ البته بعضاً شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

اسدی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ماده ۵۴ تأمین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد هزینه بیمه‌شدگان در بخش درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان افزود: قرارداد با آتیه‌سازان حافظ تا آبان‌ماه ۱۴۰۲ است و تمام می‌شود.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (ریال) میزان افزایش
۱ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۹.۴%
۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%
۳ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%
۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%
۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%
۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳
۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱.۸%
۸ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰.۸%
۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%
۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%
۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%
۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%
۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%
۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%
۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%
۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%
۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%
۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%
۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ