جدول واریز حقوق شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی

0

جدول واریز حقوق شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ | جدول پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان تامین اجتماعی | جدول پرداخت حقوق مهرماه مستمری بگیران تامین اجتماعی

مطابق معمول پرداخت حقوق سازمان تامین اجتماعی از بیستم ماه آغاز می‌شود .

برابر جدولی که برای ماه‌های متوالی مبنای واریز مستمری کارگران بازنشسته محسوب شده است، سازمان تامین اجتماعی از بیستم تا پایان هرماه حقوق بازنشستگان خود را پرداخت می‌کند.

به نظر می‌رسد این جدول یکبار دیگر مبنای واریز مستمری‌های تامین اجتماعی در ماه مرداد باشد.

بدین ترتیب انتظاری که می‌رفت در هفته جاری با تصویب مصوبه جدید دولت برآورده شود یک ماه دیگر هم به تاخیر افتاد.

افزایش حقوق بازنشستگی بازهم به تعویق افتاد

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از نهادهای صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که این وضعیت به رغم ابراز آمادگی است که مسئولان سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه تا به امروز داشته‌اند.

دو هفته پیش مهلت قانونی دولت برای پاسخ به نامه ابطالی که مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر صادر کرده بود، خاتمه یافت.

برابر مقررات مربوط به هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در چنین مواردی، سکوت دولت به منزله احراز ابطال مصوبات معیوب است و خودداری از تصویب مصوبه جایگزین می‌تواند برای مسببان و ممانعت کنندگان خطر پیگیرد قانونی را به دنبال داشته باشد.

در این مدت تشکل‌های صنفی کارگران بازنشسته بارها و بارها با سرپرست وزارت رفاه و مدیران سازمان تامین اجتماعی جلسه داشتند و حتی بر سر نحوه اصلاح مصوبه و افزایش حقوق بازنشستگان معترض به توافقاتی رسیدند اما به رغم وعده‌های دولت تا به امروز هیچکدام از این توافقات هنوز عملیاتی نشده است و مدام به تاخیر می‌افتد.

از قرار معلوم دلیل این تعلل، تاخیر در نحوه تامین نقدینگی عنوان شده است اما این درحالی است که هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در همان اردیبهشت ماه با اطلاع از توان مالی سازمان پیشنهاد افزایش پلکانی مستمری‌های سایر سطوح به میزان ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در ماه را تصویب کرده بود.

با این وضعیت در بهترین حالت اگر اتفاق نامساعدی پیش نیاد و دولت مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را با رعایت شرایط قانونی تصویب کند، بیش از ۱٫۶ میلیون بازنشسته غیر حداقل بگیر می‌توانند از شهریور ماه نسبت به افزایش حقوقشان و دریافت معوقات ماه‌های سپری شده، امیدوار باشند.

جدول زمانبندی پرداخت مستمری سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۱

زمان واریز حقوق بازنشستگان حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاریخ پرداخت حقوق مستمری بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی اخبار سازمان تامین اجتماعی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ