بازیگر نقش مالک در یوسف پیامبر کیست +عکس

0

اسم واقعی بازیگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر

بازیگر نقش مالک در یوسف پیامبر

جواد طاهری بازیگر نقش مالک بن زعر را در سریال یوسف پیامبر بازی کرده است. طاهری درباره سندیت تاریخی این شخصیت گفت: «این نقش سندیت تاریخی دارد و طبق تاریخ، مالک بن زعر همان شخصی است که یوسف (علیه السلام) را از داخل چاه در می‌آورد و نسبت عموزادگی هم با یعقوب نبی (علیه السلام) داشت.»

به گفته طاهری، نقش مالک در فیلمنامه اولیه زمانی که متوجه می‌شود چه کسی را فروخته و از عزیز مصر می‌خواهد که حضرت یوسف را به او برگرداند، پایان می‌پذیرفت، اما مدتی بعد فرج الله سلحشور تصمیم می‌گیرد که ادامه این نقش را بنویسد و تا پایان همراه یوسف (علیه السلام) باشد.

بیوگرافی جواد طاهری بازیگران سریال حضرت یوسف

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین درباره تأثیرگذارترین سکانسی که در سریال یوسف پیامبر(علیه السلام) نقش آفرینی کرد، می‌گوید: «سکانسی که در آن یوسف را قسم می‌دهم تا از اصل و نسب خود بگوید و ابراز ندامت و پشیمانی من از اینکه فرزند پیامبر خدا را فروختم، سکانس خیلی ماندگار و جاودانی برای من به لحاظ بازی و حسی بود. این سکانس فقط در یک برداشت ضبط شد و مرحوم سلحشور گفت همین یک برداشت کافی است.»

نقش مالک بن زعر در این سریال از سوی دستیار کارگردان به من پیشنهاد شد. راستش را بخواهید خود من یکی از گزینه‌های ایفای نقش یعقوب پیامبر (علیه السلام) بودم که البته پس از ارائه بخشی از فیلم نامه به بنده قرار شد تست گرفته شود و از آن جایی که من واقعا از تست دادن بیزارم بدون آن که به فیلم نامه نگاه کنم، به دفتر کارگردان رفتم. در آنجا باید مقابل یک دوربین هندی کم نقش یعقوب را بازی می‌کردم، من هم بدون حس و حال خاص نقش متن را خواندم، خوب نتیجه معلوم بود دیگر!

پس از این قرار شد یک جلسه‌ای با آقای سلحشور و آقای شورجه داشته باشم. در آن جلسه آقای سلحشور از من پرسید که چرا این طور تست دادی که من صادقانه دلیلش را گفتم.

در این هنگام آقای شورجه رو کرد به آقای سلحشور و گفت که نقش مالک برای ایشان (بنده) مناسب است که یادم هست آنجا آقای سلحشور در ابتدا قبول نکرد و گفت نقش مالک را خودم می‌خواهم بازی کنم که البته جواب منفی آقای شورجه، ایشان را متقاعد کرد.

خلاصه این طور شد که نقش مالک در این سریال به من محول شد و فیلم نامه مربوط به نقش را به بنده دادند.

بیوگرافی جواد طاهری بازیگران سریال حضرت یوسف

جواد طاهری کیست

سید محمد جواد طاهری متولد ۱۳۴۹ نویسنده وکارگردان اهل ایران و استان قم است. او فیلمسازی حرفه‌ای را سال ۱۳۵۰ با فیلم عزیز قرقی به عنوان نویسنده و کارگردان آغاز کرد. وی در مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش مالک بن زعر و فیلم سینمایی ملک سلیمانی نبی در نقش آبسالوم برادر سلیمان به شهرت رسید.

کارگردانی جواد طاهری در سینما و تلویزیون

عبور از میدان مین (۱۳۶۲)
چنگک (مجموعه تلویزیونی)
فرار از حجله(۱۳۵۴)
عروس و مادرشوهر (۱۳۵۲)
قصه ماهان (۱۳۵۲)
محبوب بچه‌ها به‌طور مشترک (۱۳۵۲)
نواب (فیلم)(۱۳۵۱)
عزیز قرقی (۱۳۵۰)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ