مسیری که برند انبار پنیر در صنعت غذایی ایران طی کرد.

0

یکی از نمونه‌های بسیار جالب خلاقیت و نوآوری در صنعت تغذیه ایران، برند نوپا اما موفق انبار پنیر است. این برند با بهره‌گیری از تحقیق و توسعه مداوم تیم مادر خود، یعنی لبنیات کالین، استفاده از ایده‌های خلاقانه و نیازسنجی از بازار توانست با ارائه محصولات با طعم‌ها و ویژگی‌های جدید و جذاب، نیازهای مشتریان را به خوبی برآورده کند. موفقیت برند انبارپنیر در جایگاه‌یابی، نشان‌دهنده اهمیت ترکیب موارد گفته شده در توسعه محصولات جدید و جذاب برای مشتریان است.

فروشگاه پنیر برند نوپا انبار پنیر

نوآوری و خلاقیت به عنوان دو عنصر بسیار مهم در ارتقاء رقابتی و موفقیت کسب‌وکارها از اهمیت زیادی برخوردارند. بارها شاهد موفقیت برندهایی بودیم که با نیازسنجی صحیح از مخاطبان و با چاشنی خلاقیت به پر کردن خلاء بازار پرداختند و خیلی زود مسیر پیشرفت را پیمودند. نوآوری، معمولاً به توانایی تولید و ارائه محصولات یا خدمات جدید یا بهبود یافته اشاره دارد. این توانایی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که از رقبا متمایز شوند و به نیازهای جدید مشتریان بهتر پاسخ دهند. خلاقیت نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. خلاقیت به توانایی تولید ایده‌های جدید، نحوه استفاده از مهارت‌ها و منابع موجود به شکل نوآورانه اشاره دارد.

آشنایی با صنعت پنیر در مقیاس جهانی

فروشگاه پنیر برند نوپا انبار پنیر

صنعت پنیر طبیعی به عنوان یکی از حوزه‌های مهم و پر رشد در جهان محسوب می‌شود. تولید پنیر طبیعی شامل تمام مراحل، از فراوری شیر تا دستیابی به محصول نهایی است. این فرایند می‌تواند به صورت محلی یا در مقیاس صنعتی صورت گیرد. صنعت پنیر طبیعی دارای تعداد بسیار زیادی پنیر متنوع است؛ از پنیرهای نرم و خوشمزه تا پنیرهای سفت و با تراکم بالا. در حقیقت، تعداد پنیرهای طبیعی در جهان به بیش از ۱۸۰۰ نوع و شاید حتی بیشتر نیز می‌رسد.

علاوه بر کشورهایی مانند فرانسه، هلند، سوئیس و ایتالیا، دیگر کشورها نیز با بهره‌گیری از تجربه در تولید پنیر طبیعی و حتی با واردات آن، به بهبود و توسعه این صنعت کمک می‌کنند. هر کشور و منطقه دارای نوعی خاص و منحصر به فرد از پنیرها هستند. همچنین، تولیدکنندگان ممکن است از منابع متنوع شیری مانند شیر گاو، گوسفند یا بز برای تولید پنیرها استفاده کنند که باز هم به تنوع افزوده می‌شود.

داستان نام‌گذاری انبارپنیر

پنیرهای طبیعی برای به عمل آمدن، چندین ماه در محلی به نام انبارِ پنیر نگهداری می‌شوند. این انبار مملو از پنیرهای طبیعی از جمله پنیر گودا، پنیر چدار، پنیر پستو، پنیر پارمسان، پنیر گورگونزولا، پنیر امنتالر، پنیر بوراتا و دیگر پنیرها است. فروشگاه انبارپنیر با الهام‌گیری از انبارِ پنیر، اینگونه نام‌گذاری شده است. با اینکه شروع کار انبارپنیر با پنیر طبیعی بود اما در ادامه انبارپنیر به تولید پنیرهای طبیعی بسنده نکرد.

برند انبارپنیر، از شکل گیری تا امروز

قبل از فصل تابستان سال ۱۴۰۱، علاقه‌مندان و مصرف‌کنندگان پنیر طبیعی با مشکلاتی برای دستیابی به پنیرهای خاص و متفاوت روبه‌رو بودند. صنعت تولید و توزیع پنیر طبیعی در ایران تا آن زمان با نیازهای واقعی جامعه سازگار نبود. در سال ۱۴۰۱، فروشگاه انبارپنیر با تلاش و تجربه سه نسل از یک خانواده فعال در حوزه لبنیات و خرید لبنیات به عنوان زیر مجموعه‌ی برند “کالین” فعالیت خود را آغاز کرد. تأسیس انبارپنیر به منظور ارائه محصولات با کیفیت بالاتر و خدمات حرفه‌ای‌تر در زمینه محصولات ارگانیک و به ویژه پنیر طبیعی به مشتریان ایجاد شد. به عبارت دیگر، انبارپنیر را می‌توان به عنوان لاین پریمیوم برند تجاری کالین معرفی نمود.

پر کردن خلاء موجود در بازار عرضه و تقاضای پنیر طبیعی، به سرعت این برند را از یک فروشگاه در مجتمع آ اس پ، به یک برند ثبت شده تبدیل کرد. هم اکنون تیم مارکتینگ این برند در عرض کمتر از یک سال به گسترش و توسعه شعب و محصولات فکر می‌کنند. در حال حاضر مخاطبان انبارپنیر صرفا مصرف‌کنندگان خانگی نیستند. رستوران‌ها، تولیدکنندگان عمده فینگرفود، کافه‌ها و… می‌توانند نیاز خود به محصولات خاص و در عین حال ارگانیک را از طریق این برند برطرف کنند.

محصولات انبارپنیر

فروشگاه پنیر برند نوپا انبار پنیر

برای موفقیت در ارائه خدمات و رقابت در بازار قطعا تکمیل بودن سبد محصولات بسیار مهم است. تیم مارکتینگ انبارپنیر با توجه به این اصل ترکیب منحصر به فرد و کاملی از محصولات ارائه می‌دهد که در ادامه بررسی می‌کنیم. همانطور که گفته شد محصولات برند “انبارپنیر” به پنیر طبیعی ختم نمی‌شود. اما در تمام لاین‌ها انبارپنیر سعی کرد عناصر خلاقیت، نیازسنجی مخاطب برای پرکردن خلاء بازار و طبیعی بودن محصولات را سرلوحه کار خود قرار دهد. بسیاری از محصولات این برند منحصر به فرد و حاصل خلاقیت و نوآوری سرآشپزان و متخصصان تغذیه است. پوشش خوب محصولات در فروشگاه انبارپنیر موجب تسهیل خرید برای مشتریان می‌شود.

  • پنیرهای طبیعی
  • لبنیات
  • سس‌ها
  • روغن‌های بکر
  • میوه‌های خاص فصلی
  • محصولات ارگانیک
  • دیپ‌های پنیری و غیرپنیری
  • فرآورده‌های گوشتی
  • ترشی‌ها
  • مرباها
  • اکسسوری‌های دست‌ساز چوبی

انبارپنیر نمونه‌ای موفق از نقش خلاقیت، بازاریابی و جایگاه‌یابی صحیح در بازار است. در زمان نگارش این مطلب، فروشگاه اینترنتی و فروشگاه حضوری در مجتمع آ اس پ راه های دسترسی به محصولات انبارپنیر هستند. با افتتاح شعب جدید انبارپنیر حتما اخبار آن را پوشش خواهیم داد. از شما دعوت می‌شود به سایت انبارپنیر ( https://anbarpanir.com ) مراجعه فرمائید تا با حوزه فعالیت آن آشنایی بیشتری پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ