صرفاً جهت اطلاع بورسی / همه حول یک نقطه!

0
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه ۹۳٫۰۸٫۲۰ شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۱۰۵ واحد افزایش به رقم ۵۶۹۳۱ واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت ۳۰۷ واحد رشد عدد ۱۴۸۰۹۰ واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با ۱۴۷ واحد رشد به رقم ۷۶۷۰۸ واحد رسید.

همچنین در این روز “فارس” با ۳۲ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “اخابر” با ۳۶ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۰٫۲۰ واحد افزایش به رقم ۸۶۵ واحد رسید.

در این شرایط امروز “وگردش” با ۰٫۷۷ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل “مارون” با ۱ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۲۴۳۰ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۹۱۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، امروز همه نگاه ها به سمت نتایج گفتگوها در مسقط معطوف شده بود و تمامی اخبار حول یک نقطه یعنی مذاکرات هسته ای می چرخید. اما در جمع بندی کلی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عنوان کرد که احتمال دارد در کلان قضیه به توافق برسیم؛ هرچند نمی توان گفت پیشرفت یا پس رفتی در مذاکرات داشتیم.

بدین ترتیب طبق نظر مذاکره کنندگان دو موضوع کلیدی وجود دارد، یکی بحث چگونگی برداشته شدن تحریم هایی است که از چهار مسیر شورای امنیت، اتحادیه اروپا، کنگره آمریکا و رییس جمهور آمریکا وضع شده و هر کدام از آنها از نظر اجرایی متفاوت است و دوم میزان و حجم غنی سازی و موضوعات جانبی مربوط به آن می باشد.

اما آنچه در این بین اهمیت دارد این است که جدیت طرفین برای پیشبرد مذاکرات تا ۳ آذر ماه امسال، نگاه سرمایه گذاران را نسبت به این گفتگوها مثبت ساخت، در نتیجه بازار سهام نیز امروز در فضایی به دور از هیجانات روندی رو به رشد را در پیش گرفت.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع:

“ولبهمن”: همزمان با این شرایط، عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت بهمن لیزینگ نیز به قیمت هر سهم ۱۶۵ تومان عرضه گردید و طبق نظر کارشناسان این کشف قیمت در محدوده مناسبی انجام شد تا به دلیل وجود جذابیت قیمتی در این سهم، در روزهای آتی نیز روند مثبت آن ادامه دار باشد.

هرچند برخی سرمایه گذاران نیز به دلیل بروز مشکلات در سیستم آنلاین و قطعی ارتباط با سرورها موفق به خرید این سهم نشدند.

“سمگا”: این سهم پرحاشیه قبل از شروع معاملات روزانه جهت اطلاعات با اهمیت متوقف شد و به نظر می رسد تعدیل مثبت سود هر سهم علت این توقف نماد باشد. بدین ترتیب “وگردش” تحت تأثیر این سهم و نیز اعلام مزایده عمومی جهت فروش ۲۰ درصد از سهام هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب و نیز چهار قطعه زمین، با پایداری صف خرید پرحجم و میلیونی به معاملات خود پایان داد.

“خکاوه”: امروز شایعات موجود در خصوص انعقاد قرارداد همکاری سایپا دیزل با ولوو نیز تأیید شد تا این سهم نزدیک به قیمت اسمی با صف خرید ۵٫۵ میلیون سهمی به کار خود پایان داده و بدین ترتیب بارقه های امید در دل سهامداران این مجموعه برای بهبود وضعیت عملکردی و کاهش زیان انباشته ایجاد شود.

“خزامیا”: طبق گفته های معاونت مالی و اقتصادی سایپا مشخص شد که افزایش سرمایه زامیاد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به دلیل بروز مشکلاتی در اثبات مالکیت این شرکت و در نتیجه عدم امکان ارزش گذاری برخی دارایی ها و املاک توسط کارشناس دادگستری فعلاً امکان پذیر نیست و به همین دلیل اقدامی جهت دریافت مجوز از سازمان بورس انجام نشده است.

پیرامون سایر سهم ها اما اخبار جدیدی در بازار منتشر نشد تا معاملات جریانی متعادل را پیگیری کند. اما فردا بازار منتظر ورود “قاسم” به تابلوی معاملات جهت کشف قیمت است تا در هفته جاری پنج درصد از سهام آن در مرحله اول عرضه شده و پنج درصد مابقی نیز طبق گفته مالک اصلی این شرکت طی هفته آتی برای فروش آماده گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ