عاشق شده‌ام ؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است

5

در جامعه ما رسم است که دختر از لحاظ مالی و سن از پسر پایین‌تر باشد، اما من پسری ۲۶ ساله و مهندس هستم. با دختری ۳۰ ساله که پزشک است و از من درآمد بالاتری هم دارد آشنا شده‌ام و بسیار زیاد همدیگر را دوست داریم. مانده‌ام به آنچه خودم می‌خواهم عمل کنم یا رسم جامعه؟

پیش از هر چیز باید موضوع بلوغ را در نظر گرفت.‌‌ همان طور که می‌دانید برای موفقیت در ازدواج لازم است که دختر و پسر به بلوغ عاطفی، اجتماعی و‌شناختی رسیده باشند. بنابراین اولین گام بررسی این مسئله در هر دو طرف است؛ آنچه برای داشتن زندگی مشترک مناسب مطرح است، ازدواج دختر و پسر بعد از رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی است.

بررسی دغدغه‌هایی که در آینده به وجود می‌آید

باتوجه به اینکه شما ۲۶ ساله هستید و دختر مورد علاقه‌تان ۳۰ ساله است، در نظر داشته باشید که ازدواج با لحاظ کردن اختلاف سنی شما ممکن است در آینده، دغدغه‌های‌ خاصی را برای شما و همسرتان به وجود بیاورد. به طور مثال در چنین ازدواج‌هایی ممکن است زن نگران خیانت شوهرش باشد یا در زمینه زمان فرزندآوری با هم توافق نظر نداشته باشند؛ بنابراین در نظر گرفتن تفاوت‌های‌ زیستی و جنسیتی زن و مرد و احساس امنیت در آینده چنین رابطه‌هایی بسیار مهم است که قبل از تصمیم نهایی برای ازدواج توصیه می‌شود، یک بار دیگر به آن‌ها فکر کنید.

نگاه متفاوت دیگران را بپذیرید

فراموش نکنید که متفاوت بودن میزان پذیرش خانواده‌های‌ طرفین و وجود افکار و نگاه‌های‌ متفاوت دیگران به این نوع ازدواج نیز غیر قابل انکار است و همچنین می‌تواند تاثیرات منفی را در روند و ادامه ارتباط زناشویی داشته باشد؛ پس به این موضوع هم از همین الان فکر کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

ریشه‌های‌ این انتخاب را بررسی کنید

موضوع دیگری که باید در خودتان بررسی کنید، ریشه‌ها و دلایل این انتخاب است. شما می‌توانید با کمک یک روان‌شناس ارتباط خود را با مادرتان بررسی کنید چراکه با توجه به علم روان‌شناسی، نوع ارتباط شما با والدینتان می‌تواند بر شما برای انتخاب دوستان و حتی همسرتان تاثیرگذار باشد.

خود‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است

برای چنین ازدواج‌هایی، بررسی زندگی گذشته و تجاربتان در طول زندگی یا اصطلاحا خودکاوی و خود‌شناسی، اهمیت بسیار ویژه‌ای‌ دارد. نمی‌توان گفت این نوع ازدواج که در آن زن از شوهرش بزرگ‌تر است، موفق است یا ناموفق چراکه نگرش افراد به زندگی بسیار متفاوت است و نمی‌توان بُعد منحصر به فرد بودن افراد را نادیده گرفت.
علاوه بر این به غیر از اختلاف سنی بحث هم‌کفو بودن از نظر اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و… نیز بسیار مهم است و شما باید در این زمینه‌ها نیز از کفویت خود و همسر آینده‌تان مطمئن شوید. (سیمین قربانی – کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. مژگان می گوید

    بابا ۴سال هم شد تفاوت!!!بس کنین این عقایده عربی رو که حتما مرد باید از زن بزرگتر باشه چطور مثلا مردی۴۵ساله به خودش اجازه میده با یک دختره۲۵ساله که جایه دخترش محسوب میشه ازدواج کنه ولی زنها باید همیشه دنباله بزرگتر از خودشون باشن!!!!دختر عمویه من متولده۱۳۵۷بود تو ازدواج دومش با یه اقایه متولده۶۵ازدواج کرد الان ۳ساله با هم هستن و یک دختره۱ساله هم دارن زندگیشون هم خیلی خوبه عاشقه هم هستن.شما هم اگه همو میخابن زودتر ازدواج کنین

  2. امیر می گوید

    خخخخخخ

  3. سهراب می گوید

    خیلی خیلی مقاله خام و سبکی بوداصلا اختلافسن چهار سال ملاک نیست. تفاوتهایی دیگر رو هم ملاک قرار بدید.

    زن و شوهر باید در مجموع هم کفو و هم رده سنی باشند .

  4. 00000 می گوید

    تاسف انگیزه، اولویت های ذکر شده در مورد خانم: سن، شغل،درآمد

  5. آرزو می گوید

    اختلاف سنی زیاد مشکل داره فرق نداره زن یا مرد کی بزرگتر باشه . بیش تر از ۵ سال اختلاف خوب نیست . کی گفته مرد باید بزرگتر باشه . والا مردهای امروزی رو ه باید نان بدهی خونه بدهی عین سریال عاشقانه گلزار و ساره بیات .بازم آخرش آقا با صرف شام اعلام طلاق و قدرت نمایی میکنه. اون خانوم دکتره که باید بترسه با شما ازدواج کنه نه شما شک کنی . اونی که پولدار تره باید بترسه شما ندوشیش بندازی یه طرف با طلاق . بعد مقاله اومده انتخاب شما رو برده زیر سوال ؟