تفاوت های اساسی بین افراد برنده و بازنده

0

آیا تا به حال با رویدادی غیرمنتظره که امیدها، برنامه های زندگی و رویاهایتان را تهدید کند روبرو شده اید؟

حوادث غیر منتظره چه بزرگ و چه کوچک، اتفاق خواهد افتاد. شما با آنها روبرو می شوید و اجتناب از آنها ممکن نیست، شما تنها می توانید چگونگی برخورد با آنها را کنترل کنید. موفقیت شما در لحظات بحرانی که حوادث غیر منتظره در آن رخ می دهد، تعیین می شود. در مورد این فکر کنید: وقتی همه چیز خوب پیش می رود، همه کارهایشان را خوب انجام می دهند. مهم این است که در شرایط بحرانی و اجتناب ناپذیر کارهایمان را درست انجام دهیم.

چگونه می توانیم مطمئن شویم که در مقابله با حوادث غیرمنتظره جزو افراد موفق هستیم یا افراد ناموفق؟ در ادامه به بررسی شش ویژگی که این دو را از هم جدا می کند، می پردازیم.

۱٫ بازندگان در گذشته تمرکز می کنند، برندگان به حال و آینده فکر می کنند.

افراد شاکی دوست دارند که در گذشته ساکن باشند. “کاش این اتفاق هرگز نمی افتاد!” و یا: “اگر شما فقط آنچه که من گفتم را انجام داده بودید، ما این مشکل را نداشتیم”، “من به شما گفتم که این اتفاق خواهد افتاد!” گذشته ها، گذشته و امکان تغییر وجود ندارد و این جملات همان چیزهایی هستند که یک “همیشه بازنده” همیشه تکرار می کند.

افراد موفق می دانند که ما در اینجا و در زمان حال زندگی می کنیم نه در گذشته، افراد موفق و برنده برای آینده تفکر و برنامه ریزی می کنند.

۲٫ بازندگان دیگران را سرزنش می کنند، برندگان مسئولیت پذیر هستند.

هنگامی که چیزی اشتباه می شود، بازندگان شروع به جستوجوی افراد گناهکار می کنند. این عملکرد انرژی آنها را برای رفع مشکل از آنها می گیرد! برندگان مسئولیت پذیر هستند و به سادگی می گویند: “برای حل این مشکل چه کار می توانم بکنم؟”

۳٫ بازندگان واکنش نشان می دهند، برندگان فکر می کنند.

اینکه “برندگان فکر می کنند” به این معنی نیست که آنها چند روز را به فکر کردن می گذرانند، آنها معمولا سریع فکر می کنند و بهترین راهکار را انتخاب می کنند.

بازندگان یا اولین اقدامی که به ذهن شان می آید را عملی می کنند و یا با وجود استرس از کوره در می روند و کارهای احمقانه ای انجام می دهند.

۴٫ بازندگان یخ می بندند، برندگان اقدام می کنند.

برندگان پس از آنکه به تمام جوانب فکر کردند، اقدام می کنند. آنها به اندازه کافی هوشمندهستند که بدانند ایده ها بدون اجرا بی معنی هستند. بازندگان، پس از آنکه با مشکلی روبرو شدند، بر روی نیمکت می نشینند و به تماشای تلویزیون می پردازند، با این امید که مشکل شان خود به خود حل شود!

۵٫ بازندگان برای بررسی نگاه می کنند و برندگان نمونه ها را بررسی می کنند.

آزار دهنده ترین چیز در مورد بازندگان این است که خود به دنبال پیدا کردن جواب هایشان نیستند و مشکلات شان را با دیگران مطرح می کنند و از شنیدن جملاتی چون: “حق با توست”، و یا “بله، به نظرم همانطور است.” ابراز رضایت می کنند. این درحالی است که برندگان می گویند: “این چیزی است که اتفاق افتاده است، و این چیزی است که من قصد دارم آن را انجام دهم. چه کسی مرا همراهی می کند؟”

۶٫ بازندگان زمان را از دست می دهند، برندگان تصمیم می گیرند

با تغییر شرایط، بازندگان تغییرات را بسیار کلی می دانند و تصمیم گیری را به زمان های آتی می سپارند. آنها در انتخاب هایشان تردید دارند و برای یافتن بهترین انتخاب وبق را از دست می دهند و گاها هیچ وقت اقدام نمی کنند. برندگان با تفکری عمیق در کمترین زمان بهترین گزینه موجود را انتخاب می کنند و به دنبال بازخوردهای تصمیم هایشان هستند.

اگر شما هم به دنبال موفقیت در مواجهه با مشکلات غیرمنتظره زندگی هستید، مطمئن شوید که مانند یک برنده عمل می کنید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ