سمند سورن با موتور دیزلی وارد بازار می‌شود + مشخصات

0

مهندس هاشم یکه زارع افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نخستین ثمره اقتصاد مقاومتی با طراحی و تولید سورن با موتور ملی دیزلی ایران خودرو به بازار می آید.

مشخصات سمند سورن قیمت سمند سورن

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: سورن نخستین خودرویی است که به موتور دیزلی مجهز می شود و دنا در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. تاکنون چهار نمونه خودرو به موتور دیزل ملی مجهز شده و ۱۰ خودروی دیگر نیز در آینده نزدیک با همین موتور تولید خواهد شد.

وی افزود: با دست یابی ایران خودرو به فن آوری موتور دیزل، این شرکت آمادگی تولید خودروهای سواری دیزلی در صورت فراهم شدن سوخت استاندارد مورد نیاز برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد.

مهندس یکه زارع تصریح کرد: موتور ملی دیزل با قدرت ۱۲۰ اسب بخار، در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۲/۵ لیتر گازوییل مصرف کرده و مصرف کم و قدرت بیش‌تر، آن را برای مصرف کننده اقتصادی می کند.

وی،‌ استاندارد آلایندگی موتور ملی دیزل را یورو ۵ و حجم آن را یک و نیم لیتر عنوان کرد و اظهار داشت: ‌بیش‌تر قطعات این موتور ساخت داخل است، اما برای انجام آزمایش قطعات آن، از شرکت های خارجی استفاده شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این‌که طراحی و تولید موتور دیزل سواری، از نشانه های پیشرو بودن ایران خودرو در توسعه فن آوری ها در ایران است، خاطر نشان کرد: به طور متوسط بیش از ۲۵ درصد قوای محرکه خودروهای سواری موجود در دنیا از نوع دیزل است و در کشورهای اروپایی این سهم به ۵۵ درصد رسیده و براساس پیش بینی ها، متوسط سهم این نوع قوای محرکه در دنیا طی سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۳۵ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش هزینه های توسعه و سرمایه گذاری خطوط تولید، موتور دیزل (EFD) بر پایه موتور پایه گازسوز ایی‌اف۷ طراحی و سعی شده از خطوط تولید موجود و بعضی از قطعات مشترک با موتور ایی‌اف۷ استفاده شود. این موتور از نظر فنی بر روی خودروهای کلاس سی و دی موجود قابلیت نصب دارد.

مهندس یکه زارع افزود: با عرضه موتور دیزل سواری، ایران خودرو در بخش خودروهای دیزلی بازار داخلی، نقش اول را ایفا می کند که ضمن تقویت مزیت رقابتی در بازارهای صادراتی، توسعه تنوع محصولات و تامین بخش بزرگ‌تری از نیاز بازار را در پی دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: ایران تنها دارنده دانش فنی طراحی و ساخت موتور دیزلدر خاورمیانه است و امکان تولید موتورهای سنگین دوگانه سوز دیزل – گاز نیز از دستاوردهای دست یابی به موتورهای دیزل به شمار می رود. این گروه صنعتی بعد از دست یابی به فن آوری قوای محرکه پایه گازسوز با طراحی و تولید موتور ای. اف. ۷٫ تصمیم گرفت با طراحی و تولید موتور دیزل نیز ضمن توسعه دانش قوای محرکه دیزل، در جهت کاهش مصرف و آلایندگی محصولات گام بلند دیگری بردارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ