عاشق دختر همسایه مان شده‌ام؛ چه کار کنم؟!

1

پسری ۲۱ ساله‌ام. دختر همسایه‌مان را چند سالی است دوست دارم ولی اصلاً نمی‌دانم که آیا او هم مرا دوست دارد یا نه. چطوری باید بفهمم اوهم مرا دوست دارد یا نه؟ لطفاً راهنمایی کنید.

مشاوره ازدواج عاشق دختر همسایه ازدواج عاشقانه

پاسخ مشاور: باید قبول کنید که نسبت به دهه‌های قبل تشخیص احساسات و عواطف دیگران سخت‌تر وپیچیده‌تر شده است و به راحتی نمی‌توان رفتار، خواسته‌ها وعملکرد کسی را به دوست داشتن یا نداشتن او تعبیر کرد؛ به عبارت دیگر از روی رفتارهای یک فرد نمی‌شود به حس درونی او پی برد.

مستقیماً وارد عمل نشوید

مهم‌ترین نکته این است که ما جز پرسیدن و مطرح کردن موضوع به صورت مستقیم، با هیچ روش دیگری نمی‌توانیم حس واقعی یک فرد را نسبت به خود کشف کنیم. البته این کار برای شما اصلاً مناسب نیست و وجهه خوبی ندارد. شما در سنی هستید که بیشتر هیجان و احساس شما را هدایت می‌کند تا منطق و عقل. لذا اگر قرار باشد که با احساس خود پیش بروید، آسیب‌های زیادی خواهید دید. پس بهتر است به جای احساسات با عقل خود تصمیم بگیرید.

اول کسب شرایط، بعد اقدام عملی

فرض کنید همین امروز متوجه احساس او به خود شدید، بعد از آنچه اقداماتی انجام می‌دهید؟ بهترین راهکار برای شما این است که ابتدا شرایط کاری و مالی خود را سروسامان دهید، سپس از خانواده بخواهید که به صورت رسمی از او خواستگاری کنند. اگر نظر او درباره شما مساعد و سن وی برای ازدواج با شما مطلوب باشد، جواب مناسب و معقولی خواهید شنید. بعد از آن با نظارت خانواده‌ها با هم به گفت‌و‌گو بنشینید و علایق و خواسته‌های خود را بررسی کنید. مطمئن باشید که راهکارهای دیگر برای شما مناسب نیست و صرفاً برایتان درد سر خانوادگی و اجتماعی ایجاد خواهد کرد.
چنانچه خانواده‌های شما با هم در ارتباط هستند، می‌توانید از مادر یا خواهر خود بخواهید که به صورت غیر مستقیم نظر او را درباره شما بپرسند؛ به طور مثال یکی از کارهای شما را مطرح و عکس العمل وی را بررسی کنند و یا نظر او را درباره رفتار شما جویا شوند.

چنانچه خانواده آن‌ها به خانه شما رفت و آمد داشته باشند نیز می‌توانید با دقت در سبک گفت‌و‌گوی وی با اعضای خانواده خود و همچنین خانواده شما به میزان تمایلش پی ببرید. همچنین زمانی که از علایق خود می‌گوید می‌توانید وی را بیشتر بشناسید و میزان تناسب خود را با او بسنجید.

آشنایی با زبان بدن

چنانچه پیش از هر اقدامی فقط به این مسئله اصرار دارید که بدانید طرف مقابل نیز به شما علاقه‌مند است یا خیر به جای ارتباط مستقیم می‌توانید با شناخت زبان بدن و حرکاتش، بخشی از احساس او را نسبت به خود بفهمید. البته تاکید می‌کنم که تنها بخشی از احساس با این روش قابل دریافت است.

* حالات چهره:
آیا زمانی که شما را می‌بیند، اخم می‌کند؟ اخم کردن یعنی از بودن شما در آن مکان حس خوبی ندارد.

* راه رفتن:
وقتی شما را می‌بیند آیا قدم‌های خود را تند می‌کند و ترجیح می‌دهد که موقعیت را زود‌تر ترک کند یا اینکه راه رفتن خود را کند و به رفتارهای شما دقت می‌کند.

با بررسی این مسائل می‌توانید به صورت نامحسوس از علاقه نداشتن یا علاقه داشتن او مطلع شوید و سپس با کسب شرایط مناسب، از طریق خانواده دست به اقدام عملی بزنید. (راهله فارسی – کار‌شناس ارشد مشاوره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    عزیزم به حرف های روانکاو گوش نده برو عین آدم بهش بگو یا می خواد یا نمی خوادت دیگه !! این قرتی بازی دیگه چیه بعدم اگه خدا بخواد با هم ازدواج می کنین خدایا یکی هم نداریم ما اینطوری بخواد چه مردم خرشانسن