ضوابط استخدام نیروی انسانی در صنعت نفت اعلام شد

0

معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت مطالبات مرتبط با شیوه‌های استخدام در صنعت نفت را یکی از درخواست‌های اصلی کارکنان صنعت نفت در جریان بازدید از مناطق عملیاتی و ستادی دانست و گفت: به این منظور ضوابط و دستورالعمل استخدام نیروی انسانی در صنعت نفت تهیه و مورد موافقت وزیر نفت قرار گرفته است.

به گزارش سایت معاونت توسعه منابع انسانی، دکتر سلحشور با اشاره به امتیازهای در نظر گرفته شده در آزمون‌های استخدامی و مشمولان واجد شرایط تصریح کرد: واجدین شرایط در صورت شرکت در آزمون‌های استخدامی و کسب حد نصاب قبولی آزمون کتبی، از این امتیازات صرفا برای یک بار در مرحله آزمون کتبی یا مصاحبه (هرکدام به نفع داوطلب باشد) برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به تخصصی بودن، پیچیدگی فعالیت‌ها و صعوبت کار در صنعت نفت از اختصاص امتیازاتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، فرزندان کارکنان (شاغل، بازنشسته، از کار افتاده کلی دائم یا فوت شده) به ویژه در مناطق عملیاتی و اقماری، افراد بومی، شاغلین شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد در فعالیت‌های مستمر و غیر پروژه‌ای و نیروهای قراردادی شامل مدت معین و مدت وقت خبر داد.

ضوابط و دستورالعمل کلی جذب و استخدام نیروی انسانی در صنعت نفت

دکتر سلحشور در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخاب نیروی انسانی مستعد و کارآمد و برقرای شرایط و فرصت‌های برابر استخدام از طریق فراخوانی همه متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در آزمون‌ها و تحقق شایسته‌گزینی در صنعت نفت به تشریح برخی کلیات ضوابط و دستورالعمل جذب و استخدام نیروی انسانی شایسته و اصلح در صنعت نفت پرداخت:
شرایط سنی
به طور کلی حداکثر سن برای ورود به آزمون برای مقطع کاردانی ۲۶، کارشناسی ۳۰ و کارشناسی ارشد و بالاتر ۳۴ است. در این زمینه درخصوص مدت زمان خدمت سربازی، مدت سابقه کار تمام وقت کارکنان قراردادی، سابقه کار مفید و مرتبط با شغل خارج از صنعت نفت کارکنان، داوطلبان بومی و ایثارگران تسهیلاتی در نظر گرفته شده که البته با در نظر گرفتن آنها نیز نباید در نهایت سن داوطلب برای مقطع کاردانی از ۳۲ و کارشناسی و بالاتر از ۴۰ سال بیشتر شود.

شرط معدل

حداقل معدل همه داوطلبان استخدام برای مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ۱۳ و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ۱۵ است. در این رابطه برای داوطلبان مقاطع کاردانی و بالاتر که تجربه کاری در واحدهای تابعه صنعت نفت دارند، داوطلبان بومی، فرزندان ایثارگران و دانش آموختگان رشته‌های فنی برخی دانشگاه‌های برگزیده کشور تسهیلاتی در نظر گرفته شده که با وجود احتساب آن نباید در مجموع معدل داوطلب برای مقاطع کاردانی و کارشناسی از ۱۲ کمتر و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از ۱۴ کمتر باشد.

شرایط مدرک تحصیلی

مدارک دانشگاهی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی قابل قبول است که از طریق آزمون‌های سراسری دانشگاه‌های دولتی یا آزاد اسلامی، کسب شده باشد و یا از لحاظ علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

جذب و به کارگیری دانش آموختگان ممتاز دانشگاه ها

دانش آموختگان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد دوره  روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی (به غیر از دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و جامع علمی – کاربردی) با معدل کل حداقل ۱۷ برای رشته های فنی و ۱۸ برای سایر رشته ها و برای دانش آموختگان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی با معدل کل حداقل ۱۷٫۵ برای رشته‌های فنی و ۱۸٫۵ برای سایر رشته ها، چنانچه در تاریخ ثبت نام برای استخدام، از تاریخ فارغ التحصیلی آنها بیش از سه سال نگذشته باشد، می توانند به عنوان ممتاز برای گذراندن مراحل استخدام اقدام کنند.

مراحل، محتوای آزمون ها و ارزیابی

 به طور کلی مراحل استخدام در صنعت نفت شامل برگزاری آزمون کتبی، آزمون‌های استعداد و ارزیابی روانشناختی، مصاحبه و انتخاب قبول شدگان است. در این زمینه گذراندن مراحل گزینش و طب صنعتی نیز ضروری بوده و البته مرحله رسیدگی به شکایات نیز در نظر گرفته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ