زور سه ارگان رسمی به حسین رضازاده نرسید!

0
انتخابات فدراسیون وزنه برداری ایران با حضور حسین رضازاده، عضو شورای شهر تهران برگزار می شود؛ در حالی که دو مرجع وزارت ورزش و سازمان بازرسی، بودن رضازاده در دو شغل را غیرقانونی می دانند.گویا اعتراضات ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و گودرزی، وزیر ورزش به جایی نرسیده و حسین رضازاده، قهرمان سابق وزنه برداری جهان و عضو شورای شهر تهران، برای بار دیگر نامزد حضور در انتخابات فدراسیون وزنه برداری شده و صلاحیت او نیز به تایید رسیده است.

پیش از این، حسین رضازاده در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرده بود می خواهد در هر دو شغل ریاست وزنه برداری و عضویت شورای شهر تهران، باقی بماند. اظهاراتی که با متن قانون و موضعگیری های وزیر ورزش و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، متفاوت بود، چون این دو نهاد بارها گفته بودند رضازاده باید انتخاب کند، یا در شورای شهر تهران بماند یا استعفا دهد و در فدراسیون وزنه برداری، نامزد ریاست این تشکل ورزشی شود.

همسر حسین رضازاده شغل حسین رضازاده رکورد حسین رضازاده بیوگرافی حسین رضازاده

طبق قانون شوراها، کسانی که عهده دار سمت های ملی هستند، نمی توانند عضو شورای شهر باشند و ریاست فدراسیون وزنه برداری نیز سمت و شغلی با گستره ملی محسوب می شود.

پیش از این، علی صابری، عضو حقوقدان شورای شهر تهران نیز گفته بود حضور رضازاده در دو شغل منع قانونی دارد. صابری همچنین عنوان کرده بود برخی شهروندان با شکایت از دوشغله بودن رضازاده، پرونده ای را در دیوان عدالت اداری باز کرده اند، ولی تاکنون از سرنوشت این پرونده خبری منتشر نشده است.

هنوز مشخص نیست آیا رضازاده از شورای شهر تهران استعفا داده یا در صورت استعفا دادن، شورا با این مسئله موافقت کرده یا نه. زیرا طبق قانون، استعفای اعضای شورا، باید به تصویب این نهاد برسد.

حسین رضازاده در شورای شهر تهران، از خاموش ترین اعضاست و تاکنون نطق پیش از دستور یا تذکری نداشته. رای او در انتخابات هیات رئیسه سال دوم شورای شهر نیز حرف و حدیث های زیادی به وجود آورد. رای او در انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران نیز باعث شد ویژه نامه نوروزی یک روزنامه اعلام کند عضو دیگری، برگه رای او را به زور گرفته و مخدوش کرده است.

منبع: خبرآنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ