اعلام زمان مصاحبه از پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان مازندران

0

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران گفت: زمان برگزاری مصاحبه عمومی و تخصصی از پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دو پردیس دختران و پسران ساری اعلام شد.
اسکندر عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: سهمیه مازندران در سال تحصیلی جدید برای انجام مصاحبه عمومی و تخصصی برای آقایان ۵۱۹ نفر در ۱۶ رشته و خانم‌ها ۳۵۲ نفر در هشت رشته است.
وی با اشاره به اینکه این دانشجویان در رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و مهندسی جذب دانشگاه فرهنگیان استان و دانشگاه شهید رجایی می‌شوند، بیان داشت: دانشجویانی که تراز علمی آنها ۶ هزار و ۵۰۰ و معدل کل دیپلم ینی معدل کل دوره سه ساله متوسطه آنها بالای ۱۵ باشد پس از کسب موفقیت در مصاحبه‌های گزینشی و تحصیلی جذب این دانشگاهها می‌شوند.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران گفت: مازندران دو پردیس دانشگاه فرهنگیان در مرکز استان و چهار مرکز آموزش عالی فرهنگیان در شهرهای آمل، بابل، قائمشهر و نوشهر دارد.
وی تصریح کرد: مصاحبه‌گران از بین مدرسان و معلمان با تجربه و دارای سابقه تخصصی در رشته‌های مشاوره، الهیات و معارف و علوم تربیتی انتخاب می‌شوند.
عباس‌پور ادامه داد: در بعضی از رشته‌ها به علت عدم حد نصاب دانشجویان کلاس آنها در پردیس‌های خارج از استان تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان در پردیس‌ها جذب می‌شوند، اظهار داشت: در واقع به این افراد دانشجو معلم گفته می‌شود و در بدو ورود پس از تایید صلاحیت‌های عمومی و تخصصی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال گذشته ۹۰۰ دانشجو جذب پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان شدند.
وی با اشاره به اینکه مازندران نیاز به پذیرش بیشتر دانشجو را در این دانشگاه دارد، افزود: این مهم نیازمند حمایت بیشتر متولیان امر است.
وی بیان داشت: با ورود فارغ‌ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به عرصه تعلیم و تربیت اقدام بزرگی در جهت تامین نیروهای کارآمد و دارای صلاحیت حرفه‌ای در استان رخ می‌دهد.
عباسپور افزود: دانشگاه فرهنگیان زمینه توسعه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم می‌سازد و این مولود خجسته و پرامید زینت مجموعه تعلیم و تربیت کشور است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ما معتقدیم دانشگاه فرهنگیان می‌تواند برخی از مشکلات حال حاضر آموزش و پرورش را از سر راه بردارد چون با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده دانشجویان با رضایت خاطر خلاقیت خود را برای ایفای شایسته نقش معلمی به ظهور خواهند رسانید.
وی با اشاره به این که تاسیس دانشگاه فرهنگیان یکی از مصادیق اجرایی شدن سند تحول بنیادین است، خاطر نشان کرد: در این دانشگاه معلمانی تربیت می‌شوند که خود محور تحول هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ