چه کسی در نیویورک بیشتر خرج کرد؟ روحانی یا احمدی‌نژاد!

0

نکات پرس، برای مردم نوشت: رئیس دولت یازدهم به نیویورک رفت اما این سفر به احتمال زیاد پرخرج ترین سفر کل تاریخ پس از انقلاب توسط یک رییس جمهور جمهوری اسلامی باشد/ فقط اجاره ی محل اقامت شخص رییس جمهور که یک طبقه ی کامل از سویت رویال هتل می‌باشد در سال ۹۱ (زمان سفر دکتر احمدی نژاد) شبی ۳۰۰۰۰ دلاره بوده وبا دلار ۳۰۰۰ تومانی میشود ۴۵۰ میلیون تومان فقط برای اقامت رئیس دولت.

دکتر احمدی نژاد در آخرین سفرخود (نه در اولین) به نیویورک با یک هیات ۸۰ نفره و همراهی ۴۰ خبرنگاردر هتلWarwick New Yorkنیویورک اقامت کرد که با استناد به سایت معتبر www.hotelscombined.com هزینه ی یک شب اقامت در بهترین اتاق یک نفره در ماه سپتامبر ۳۲۹ دلاربود. با در نظر گرفتن هیات همراه هزینه یک شب اقامت۳۹۴۸۰ دلار استکه به ازای ۵ شب رقم ۱۹۷۴۰۰ دلارو با دلار ۳۰۰۰ تومانی می‌شود حدود ۵۹۲ میلیون تومان.
اما جناب دکتر روحانی همراه با ۷۰ نفر همراه که هیچ خبرنگاری جز خبرنگار ایرنا و واحد مرکزی خبردر بین آنها نیست برای این سفر هتلMillennium UN Plazaکه یکی از ۵ هتل بسیار مجلل نیویروک هست راانتخاب کرده اند.
فقط اجاره ی محل اقامت شخص رییس جمهور که یک طبقه ی کامل از سویت رویال هتل می‌باشد درسال ۹۱ (زمان سفردکتر احمدی نژاد) شبی ۳۰۰۰۰ دلاره بوده که مسلماً هم اکنون بیشتر شده وبا احتساب ۵ روز اقامت دکتر روحانی مبلغ۱۵۰۰۰۰ هزار دلار بدست می آید که با دلار ۳۰۰۰ تومانی میشود ۴۵۰ میلیون تومان فقط برای اقامت رئیس دولت.
حال اگر فرض کنیم دیگرهمراهان رییس جمهور که ۷۰ نفر هستند در یک هتل متوسط مانند هتل وارویک اقامت کنند برای ۵ شب و با اجاره ی شبی ۳۲۹ دلار، میشود ۳۴۵ ملیون تومان.
البته باید گفت که تمام همراهان دکتر روحانی در هتل پلازا اقامت میکنند و حاضر به اقامت در یک هتل ارزان قیمت نشدند.
جمع کل هزینه های سفر رییس جمهور و همراهان ایشان نیز۴۵۰+۳۴۵=۷۹۵ میشود .
که این فقط هزینه ی اقامت شخص رییس جمهور و هیئت همراه در این سفر است. البته در صورتی که هیات همراه در هتلی ارزان مانند هتل دکتر احمدی نژاد اسکان پیدامیکردند و سایر هزینه ها اعم از رفت و آمد و… نیز محسوب نشود.
اما نکته قابل توجه این است که کسانی که دم از تعداد زیاد همراهان دکتر احمدی نژاد و هزینه آن برای کشور و… میزدند، چگونه می‌توانند سفر پرهزینه دولت یازدهم را توجیه کنند؟
علاقه مندان میتوانندهزینه های اقامتی را از سایت معتبرwww.hotelscombined.comکه یک سایت رزرواسیون بین المللی هتل در جهان است دریافت کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ