شیر سرد یا گرم ؛ کدامیک برای صبحانه بهتر است؟

0
مزاج شیر سرد است و در جهت استحکام و تقویت اعضای بدن بسیار مفید است.
دکتر نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: شیر سرشار از املاح و ویتامین‌های مختلفی است که به خاطر وجود مواد تشکیل دهنده‌ و کلسیم بالای آن نوشیدنی بسیار سالم و مقوی در جهت تقویت و استحکام استخوان‌های بدن و همچنین دندانهای فرد مصرف‌کننده است.
متخصص تغذیه راز زیبایی و جوانی خواص شیر ترفند زیبایی بهترین رژیم زیبایی
وی بیان کرد: با مصرف روزانه و منظم شیر می‌توان از ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت نوع دوم، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی_ عروقی و کلسترول بد خون جلوگیری کرد.
این متخصص با بیان اینکه مزاج شیر سرد است، افزود: شیر به خاطر املاحش برای از بین بردن چین و چروک پوست و جوان ماندن پوست صورت و همچنین برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید و سودمند است، به طوری که این ماده غذایی را می‌توان جایگزین وعده شام نمود تا از چاقی رها شویم.
نیستانی ادامه داد: مصرف مداوم و با برنامه شیر سبب کشش عضلات، استخوان‌سازی، مقاومت لثه و آرام‌بخش است و همچنین برای داشتن موهایی با ریشه قوی و ناخن‌های سالم و غیرشکننده مصرف شیر را باید در سرلوحه کار خود قرار داد.شیر باعث سم‌کشی میکروب‌های روده بزرگ، معده و سیستم گوارشی بدن می‌شود.
وی در پایان گفت: شیر حاوی ویتامین‌هایی چون امگا ۳ و کلسیم است و به عنوان یک نوشیدنی در وعده صبحانه به تقویت حافظه و انرژی بدن کمک شایانی می‌کند.
وی در پایان افزود: افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، بهتر است شیر را ولرم در وعده صبحانه مصرف کنند و از آنجایی که شیر مزاج سردی دارد بهتر است آن را ابتدا گرم و سپس میل کرد.همچنین، برای از بین بردن باکتری‌های موجود در شیر (تب مالت) پزشکان توصیه می‌کنند آن را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ