ژست سیاسی فریبکارانه و تزویر دموکراتیک ریاکارانه

0

تا حال دیدید که غرب به کشتارهای دسته‌جمعی  مسلمانان در دوران جنگهای صلیبی، اعتراف کند و بابت اینهمه جنایت، عذر خواهی نماید. صفحات تاریخ معاصر جهان ورق بزنید، خواهید دید که میلیونهای انسان بخاطر آزمندی غرب لیبرال سرمایه دار در جنگ های بیهوده به قتل رسیدند و سهم پیر استعمار انگلیس در این کشتارها و جنایتها از همه بیشتر بوده است.

تمدن انگلیسی مدیون مستعمره شدن هند است که تاریخ آن مالامال از قتل عامها و جنایت‌های بیشمار این کفتار پیر است.

استعمار انگلیسی در هند حتی روی “نمک” مالیات بسته بود و اگر می توانست روی هوا و نفس کشیدن این ملت مظلوم عوارض کمرشکن می بست. طی سه دهه اخیر جغرافیای بی ثباتی، تنش، جنگ و کشتار در محدوده خاورمیانه، شمال افریقا، آسیای میانه و غرب آن بوده که زیستگاه تاریخی و سنتی مسلمانان بوده است  و به اذعان مورخان جهان، غرب به ویژه امریکا و انگلیس در پی ریزی و دامن زدن به این جنگها و بحرانها نقش بسزایی داشته و بخش عظیمی از مسئولیت رخ دادن چنین جنگهای خانمان سوز در مناطق مسلمان نشین  بر گرده و دوش آنها بوده است.

با یک بررسی سریع از سه جنگ در منطقه خلیج فارس، جنگ ۱۵ ساله افغانستان،جنگها در سوریه و لیبی و عراق ،تنش و جنگهای ۲۵ ساله سومالی و شاخ افریقا و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به کشورهای همسایه فلسطین اشغالی،خواهید دید که انگلیس و امریکا در تدارک و دامن زدن آن نقش کلیدی داشته اند.

اما اعترافات بلر نخست وزیر اسبق استعمار پیر در این برهه زمانی ،آنهم پس از ۱۲ سال  و کشتار یک میلیون عراقی بیگناه و ویرانی زیرساخت های این کشور ،برای همگان و افکار عمومی جهان تعجب آور بوده و افکار عمومی مردم انگلیس و قاره اروپا اکنون در حالتی از بهت و حیرانی هستند که اعتراف و اذعان بلر در حال حاضر به چه علتی و چه سببی بوده است.؟

هیچ مسلمان ساده ای باور نمی کند که بلر بخاطر عذاب وجدان و بخاطر مسائل اخلاقی اعتراف به گناه و خطا نموده و حتی یک انگلیسی دائم الخمر و بی‌خانمانی  گمان نمی کند که بلر بخاطر اخلاق دموکراتیکش و اصالت انگلیسی اش دست به چنین اذعانی و اقراری زده است. هر عقل سالمی و قلب سلیمی باید درعلل و انگیزه های نهان این اعتراف مصلحتی  و فریبکارانه، کنکاش کند تا حقایق امر را بداند و در فاش کردن آن تلاش کند و دموکراسی پوشالی غرب لیبرال و آزمند را بر ملا سازد و حقیقت دروغین اصطلاح «جامعه جهانی» را عریان کند.

آقای بلر با اذعان به این اشتباه، آیا می تواند کشته ها را زنده کند، زخمی ها را شفا بخشد، آوارگان را به خانه و کاشانه شان بازگرداند، ویرانی ها را بازسازد؟ آیا دولت انگلیس مسئولیت اشتباه و خطای محاسباتی بلر(نخست وزیر ) را  به عهده خواهد گرفت؟ مسئولیت اخلاقی و وجدانی ملت انگلیس در قبال ملت جنگ‌زده و بحران‌زده عراق و منطقه چه خواهد بود؟ اعتراف بلر به عنوان نخست وزیر به ارتکاب یک خطای استراتژیک به حجم یک میلیون کشته و یک کشور ویران، مسئولیت دولت انگلیس را جهت جبران این اشتباه و خطا، برجسته و نمایان می سازد و در این راستا  باز باید به انتظار نشست و دید چه زمانی شرکای غربی مستر بلر به ویژه جناب آقای بوش  به اشتباه خود و تجاوزگری خود علیه ملت عراق، اذعان خواهد کرد.

برخی از نخبگان عرب به ویژه رهبران و افسران بعثی عراق در پی این اعتراف ،اعلام داشته اند که بلر با این اقدام می خواسته اعتبار تاریخی به شخص صدام حسین بازگرداند.

قربانیان جنایات و جرایم دوران صدام حسین فاش ساخته اندکه اذعان مستر بلر در این زمان بخاطر این هدف بوده که صدام و رژیمش را از گناهان و مسئولیت اقدامات جنایتکارانه علیه دو ملت ایران و عراق، مبرا سازد و شخصیت او را منزه و پاک معرفی نماید.

غرب به ویژه انگلیس باید اذعان کند که در جنگ افروزی در جهان اسلام نقش آفرین بوده و در کاشتن تخم و بذر داعش و ایجاد فتنه های مذهبی، نقش و مسئولیتهای بسزایی داشته است.

منبع : شهدای ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ