درمان خروپف ،با این هفت روش !

0
میلیون ها نفر مبتلا به خروپف، تنفس با صدای با صدای بلند در حین خواب، هستند. اگر خود شما گهگاه خرو پف نمی کنید، احتمالاً کسی را می شناسید که می کند. خرو پف می تواند هم در زنان باشد و هم در مردان و با افزایش سن و وزن افزایش یافته و می تواند منجر به خواب ناآرام و بدون رفع خستگی برای فرد مبتلا و هم اتاقی هایش شود. این می تواند به چرخه خواب ضعیف و عملکرد غیرمطلوب در طول روز و سرانجام به جداسازی اتاق خواب و فشار در مورد زوجین و یا روابط بین هم اتاقی ها شود. جالب این است که حدود نیمی از افراد مبتلا به خرو پف مزمن شرایطی به نام اپنه خواب دارند که به این معناست که تنفس برای مدتی کوتاه در حین خواب قطع می شود. بعضی اوقات راه حل داشتن یک خواب شبانه خوب، تغییری ساده در سلامت یا شیوه زندگی است. در اینجا هفت راه برای کمک به توقف خروپف شما یا رفیقتان ارائه شده است.
۱٫ حالت خواب: یک تغییر ساده در حالت خواب از پشت به پهلو می تواند کل چیزی باشد که یک فرد برای توقف خروپف نیاز دارد. خوابیدن به پشت ممکن است سبب شود که زبان یا نرمکام شما به عقب افتاده و مجرای هوای شما را مسدود کند و منجر به خروپف شود. اگر ماندن به پهلو در زمان خواب برایتان سخت است، یک توپ تنیس را داخل یک یک جوراب انداخته و آن را به پشت لباس خواب خود بچسبایند. این توپ تنیس باید به اندازه کافی آزاردهنده باشد تا شما را به پهلو نگه دارد.
۲٫ تغییر در سبک زندگی: تغییرات سبک زندگی، از جمله دوری از الکل قبل از خواب و کاهش وزن می تواند به توقف خروپف کمک کند. بیشتر افراد قبل از خواب یک لیوان نوشیدنی می خورند که این کار می تواند در بعضی موارد علت خروپف باشد. الکل به عنوان یک شل کننده عضله عمل کرده و سبب می شود که بافت های نرم پشت دهان و حلق شما به سمت داخل بیفتند. بین فربهی و خروپف نیز یک رابطه مثبت وجود دارد. باور بر این است که که در اطراف گردن وجود دارد، روی بافت نرم حلق فشار وارد کرده و می تواند سبب افتادن انها در حین خواب شود.
۳٫ عوامل حساسیت زای اتاق خواب را کاهش دهید: خروپف گهگاه می تواند به خطر عوامل حساسیت زا در اتاق خواب باشد. تعویض پوشش های  متکا و رخت های خوابتان می تواند از قرار گرفتن گرد و خاک و سایر عوامل حساسیت زا روی آنها جلوگیری کند. اگر عوامل حسایت زا عامل خروپف هستند، استفاده از تهویه هوا در خانه می تواند به کاهش خروپف کمک کند.
۴٫ چای برگ گزنه: اگر خروپف به خاطر حساسیت های فصلی باشد نه عوامل حساسیت زا در اتاق خواب، می توان با خورد چای برگ گزنه قبل از خواب از شدت آن کاست. استفاده از گزنه در طب، قدمتی طولانی دارد. چای برگ گزنه بدون خاصیت گزش به عنوان یک آنتی هیستامین عمل کرده و معبر هوای ملتهب که مسئول خروپف است را تسکین می دهد.
۵٫ رطوبت اتاق را افزایش دهید: هوای خشک، خصوصاً در زمستان، می تواند سبب سوزش مخاط بینی شما شده و منتج به گرفتگی شود که نهایتاً موجب خروپف می شود. تنفس از راه دهان در یک اتاق خشک می تواند حلق شما را سوزش حلق ایجاد کرده و آن را تنگ کند و رطوبت طبیعی موجود در حلق شما چسبناک شده و خروپف تشدید شود. یک راه حل شاده برای آن افزایش رطوبت اتاق با استفاده از مرطوب سازهای قابل حمل است.
۶٫ روغن آویشن: خستگی می تواند خروپف را تشدید کند. برای کمک به داشتن ارامش در حین یک خواب شبانه خوب، و به این طریق توقف خروپف، بعضی از افراد با استفاده کردن از روغن های خاص، به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. روغن آویشن بسیار مفید شناخته شده است. قطرات روغن آویشن رقیق نوعاً قبل از خواب برای پا استفاده می شود، اما باید در مورد افراد مبتلا به فشار خون بالا، زنان باردار و کودکان کم سن و سال باید احتیاط به خرج داد.
۷٫ طب سوزنی: گاهگاه، بعد از رنجش طولانی مدت سینوس ها و گذرگاه های هوا، در بافت داخلی می تواند مایعی شکل گیرد. این مایع آماس نام دارد و می تواند مانع جریان هوا شده و منجر به خروپف شود. طب سوزنی می تواند در این موارد با افزایش جریان خون به بافت ها، و کمک به خارج کردن مایع اضافی، سودمند باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ