سود ۱۸۰۰۰ میلیاردی شستا در یک سال

0

رحمت الله حافظی در گفت وگو با مهر به عملکرد شرکت سرمایه گذاری شستا اشاره کرد و افزود: عملکرد شستا دچار انحراف شده است بطوریکه به‌جای سهامداری به بنگاه‌داری می‌پردازد. بنگاه­داری انرژی شستا را می‌گیرد و آن را زمین‌گیر می‌کند اما در مقابل باید مداخلات خود را کم کند. نکته دیگر این است که درحال حاضر مدیریت دولتی بر شستا تحمیل شده است.

کسانی برای شستا تصمیم می‌گیرند که چه وقت کارخانه‌ای را بخرد، چه کارخانه‌ای را بفروشد و… باید این افراد اجازه دهند که شستا خودش بر اساس مصالح خودش تصمیم بگیرد. اینها باعث رکود شستا شده و آن را زمین‌گیر کرده است.

وی در مورد سود شرکت شستا اظهار داشت: شستا تا قبل از آغاز فعالیت بنده در تامین اجتماعی هیچ سود سالیانه‌ای را به سازمان پرداخت نکرده بود به‌جز سال ۸۸ که با فشار محصولی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان سود به سازمان پرداخت کرد و در سال ۸۹ نیز توانستیم حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از شستا بابت سود عملکرد بگیریم و برای پرداخت بدهی به شرکت‌های زیردست و افراد حقیقی و حقوقی طرف قرارداد پرداخت کنیم.

مدیرعامل اسبق تامین اجتماعی تاکید کرد: البته سود واقعی شستا بیشتر از این مبلغ است که بطوریکه در سال ۸۹ نیز ۶۰۰ میلیارد تومان باقی مانده سود را در همان شرکت سرمایه گذاری کردیم و بعد از آن تاریخ را اطلاع ندارم که آیا شستا تزریق مالی داشته است یا خیر.

حافظی در مورد تخلفات شستا نیز گفت: در زمان مدیریت بنده که از سوی آقای محصولی عضو هیات‌مدیره شستا بودم، مواردی منتقل شده بود که ما مقابله کردیم و در مجموع عمده مشکلات هم مربوط به انتصابات خارج از چارچوب بود. به همین خاطر با هماهنگی دو نفر از اعضای هیات‌مدیره محدودیت‌هایی را قائل شدیم که انتصابات باید گردش خاصی را پیدا کند و در دستور کار هیات‌مدیره بالا دست قرار بگیرد و پس از تائید مجاز بودند که آن انتصاب را صورت بدهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ